![]() |
leuke dingen om op je TI-83 te programmeren?
wie weet er nog leuke dingen om op je TI-83 te programmeren? (d's die grote rekenmachine die je van school krijgt)
ennuh geef ook hoe je dat doet |
wat dacht je van een complete simulatie van het ram wissen waardoor de leraar denkt dat ie zelf het ram gewist heeft, maar in feite met een programmatje heeft zitten spelen?
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/biggrin.gif Die IS goed.. wrom ben IK daar nie op gekomen?!? http://forum.scholieren.com/tongue.gif |
Citaat:
|
Een shoot'em up!
|
Ik heb een x een shoot'm up gehad. Echt geen zak aan. Een echte goeie bestaat (nog) niet.
|
pacman pacman pacman
|
Kan iemand dan ff die site geven of die code's als je hem wilt invullen (geen kabel hebben, M1d0....snif snif....)
|
ik heb ook geen kabel http://forum.scholieren.com/mad.gif
daarom wil ik graag sites met codes erop, of copy past ze hier(mag ook zelf tikken hoor http://forum.scholieren.com/wink.gif) |
Citaat:
|
Citaat:
De redelijke spellen als snake, pacman, tetris zijn allemaal in assembly en kun je niet in de basic taal van de ti-83 programmeren. |
ik heb een proggie gemakt, die je rekenmachine laat crashen...(een virus dus) et lijkt op een multiplayer-tetris, maar laat in feite je rekenmachine net zolang 'denken'tot de batterij op is, of je ze dr uithaalt... resultaat: et geheugen van et sl8offer is leeg!! Leuk om te doen vlak voor een proefwerk scheikunde ofsow. http://forum.scholieren.com/biggrin.gif
|
Citaat:
|
Citaat:
|
iemand nog handige dingen om te programmeren?
|
Citaat:
nut: -leraar wil geen gespiek leraar komt bij jou en neemt je calc hij reset de boel gewoon alles weg en als je dat simuleert staat alles er nog, niet zo moeilijk toch?? |
Een adventure game in Assembly maken, net zoals Penguins 83. Well eerst even ASMGuru lezen by James Matthews, daar staat alles in over proggen in ASM voor the TI.
|
Citaat:
|
Hier staan een paar spelletjes.
http://www.geocities.com/marc_hawkinson/index.html |
Citaat:
code voor vastlopen: --- " expr(Ans --- Met beetje 'geluk' moet je ook je backup batterij eruit halen http://forum.scholieren.com/biggrin.gif Selftest is ook wel lachu. Druk in begin schermpie op Mode, dan op Alpha en dan 'S' Dan staat er iets van Enter Self test 1.10? druk enter http://forum.scholieren.com/smile.gif |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij die selftest repareert hij de gecorupteerde data in de RAM, en wist hij meteen het geheugen, erg klote. Moet je op [mode] [alpha] [S] drukken, en dan aan je kameraad geven. Als hij op enter drukt(wat de meesten doen) wist hij zijn eigen geheugen, LOL.
|
Leuk en ook nuttig:
Een proggie om decimale getallen naar binaire codes om te zetten en vice versa. http://forum.scholieren.com/smile.gif leuk id, niet? |
Citaat:
|
Hey,
Ik ben naar deze site gegaan en kan iemand mij vertellen waar ik die source in moet doen. hoe maak ik m'n eigen programma? |
Citaat:
wie weet waar ik dees buttons kan vinden? PlotsOff :CoordOff :AxesOff :GridOff :FnOff |
Bovenin, [2nd] [format].
|
Citaat:
|
Citaat:
CoordOff staat onder 'format' (= 2nd-zoom) AxesOff staat ook onder 'format' GridOff staat ook onder 'format' FnOff staat onder vars-yvars-on/off |
He mensen leuk dat er eens aandacht wordt besteed aan programmeren op die TI's... Ik heb heel lang geprogrammeerd op een TI-83, en er zijn al een stuk of 5 grote spellen uitgekomen van mij... Ik zal binnenkort wel wat uploaden! Als iemand nog wat vragen heeft, thugmarijn@hotmail.com is mijn emailadres. enne dat virus..
:"->str1 :expr(Ans werkt goed... Maar wat is het nut ervan he?? Ik heb wat geprobeerd in ASM (een programmeertaal voor de TI wat direct tot de processor 'spreekt') maar ik heb het nu ff heel druk met mn school... Ideeen: Ik vind dat in goede BASIC-spellen drie dingen moeten voorkomen: 1 - Je moet kunnen handelen in dingen. Dit is heel simpel, met variabelen enzo.. 2 - Met het geld moet je iets kunnen doen, upgraden bijvoorbeeld. 3 - Tenslotte moet er een doel zijn in het spel, zoals het afschieten van tegenstanders. Dit zijn volgens mij zeer belangrijke dingen. Je krijgt dan wel altijd van die adventure-achtige dingen, maar met BASIC, geloof me, is niet veel meer mogelijk. \ |
ASM programmeren heb ik wel veel gedaan op Amiga4k computers maar das denk ik sterk anders als op de Z80 (zat toch in dat ding he ???) want op de Amiga serie moet je met het 6800 set coden en de uitbrijdingen (in mijn geval 040)
|
Citaat:
|
Citaat:
GR kan programmeren? Ik heb een simpel Blackjackspelletje gemaakt, dus niet echt adventure... |
Als je in BASIC het scherm vult met zwarte puntjes, duurt dat tientallen seconden. Als je in ASM het scherm zwart maakt gaat dat net ietsje sneller (ik had een programmaatje dat >80 FPS haalde, lijkt me wel genoeg).
Trouwens, je kunt best ASMen zonder de PC. Gewooon ff lijstje erbij houden met de hex codes van alle instructies (alleen het adresseren is nogal lastig). oja, een ASM vastloper: PROGRAM:BOEM :F376 :End :0000 :End uitleg: hij zet eerst interrupts uit en wacht vervolgens op een interrupt. stuk batterijzuiniger lijkt me want de processor doet gewoon geen reet. Wel uitvoeren met Send(9prgmBOEM Als je wilt ASM programmeren moet je deze tutoiral ff doornemen. http://www.ticalc.org/basics/calcula...-83plus.html#8 -Cheiz |
op http://ti83games.cjb.net staat hoe je zelf een datakabel maakt. Maar in die tekening (http://bulbanos.digitalrice.com/seriallink.gif) zie je ook 3 (ik denk) weerstandjes maar waar kun je die kopen?
|
Citaat:
ken je kopen bij de lokale electronicaboer en anders bestellen bij de conrad [Dit bericht is aangepast door durex (08-12-2001).] |
kun je ook die codes rechtstreeks downloaden naar je toestel??
|
Citaat:
------------------ http://ti83games.cjb.net [Dit bericht is aangepast door bulbanos (09-12-2001).] |
Citaat:
-Cheiz |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.