![]() |
[Geheugen] Waar koop ik goedkoop RD-ram?
Mja.
Voor zover ik tot nu toe heb kunnen zien is t heel duur. Ik heb een Dell Dimension 8200 en ik wil toch wel een beetje normaal WoW kunnen spelen.. Als er een alternatief is zou ik t graag horen.. |
Volgens google is het een p4 2,4 533, die zijn alleen gemaakt i.c.m. met ddr 266/333?
Hoevveel ram zit er nu in? |
RDRAM goedkoop bestaat niet ;)
Rambus DRAM is gewoon een beetje een mislukking geweest. Afgezien van de allereerste generatie P4 (de Willamette) en enkele modellen van de tweede generatie (de Northwoord) gebruiken alle P4-processoren en moederborden al jaren gewoon DDR SDRAM. Als je op de nieuwe en tweedehands sites rondkijkt dan zie je dat RDRAM makkelijk tweemaal zo duur kan zijn als DDR SDRAM. Een merk als Dell is nog langer dan de gemiddelde marktpartij doorgegaan met het maken van PC's met RDRAM omdat ze tegenover grote vriend Intel natuurlijk niet de indruk wilden wekken dat ze RDRAM een slechte uitvinding vonden. Het is zo extreem dat het vaak nog goedkoper is om gewoon een nieuwer moederbord te kopen en daar SDRAM op te gooien. :o |
DDR SDRAM bedoel je hopelijk ;)
SDRAM is hedendaags stukken duurder dan DDR SDRAM. 512MB DDR/400 voor 25 euro is geen uitzondering meer. CL3 OEM ja, maar daar is opzich niets mis mee. |
Met merkloze rotzooi is alles mis. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lees dit maar es door:
http://www.crucial.com/library/quality_page4.asp Ik geef liever 10 euro meer uit aan goed werkend, getest geheugen :) |
Ik geef graag geld uit zodat mijn geweten bevredigd is met de gedachte dat er echt kwaliteitsgeheugen in mijn PC zit :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar heb je een dubieus systeem met een Sweex- of QTec-voeding dan is de kans al groter dat er pieken in dat signaal zitten die de boel kunnen verstoren. Geheugen is op dat punt heel gevoelig en je kunt beter aan de veilige kant zitten. Voor zo'n klein prijsverschil hoef je het niet te laten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |