Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Een 'knak' in je hoofd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1231395)

Leonoor 20-07-2005 07:51

Een 'knak' in je hoofd

Ik weet niet wat het is, maar ik zou het wel graag willen weten. De huisarts heeft ooit gezegd dat het van een verkeerde houding/beweging zou kunnen komen, maar ik zou graag weten of dat idd zo is of dat het ook wat anders zou kunnen zijn (ik snap dat ik dan weer naar de huisarts kan, maar ik vraag het nu ff hier, misschien heeft iemand er ervaring mee).

Het is een soort 'knak' in mijn hoofd, het lijkt alsof er een ader in de knoop zit en of die knoop dan losgetrokken wordt en er vervolgens (warm) bloed stroomt. (Dit is dus zoals het voelt, dat hoeft het niet te zijn, maar om even een omschrijving van het gevoel te geven.) De ene keer doet het meer pijn dan de andere keer (maar het doet eigenlijk altijd gewoon veel pijn, maar soms dus nog meer dan veel).

Iemand die het herkent of iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Leonoor 20-07-2005 07:59

Via google gevonden: http://forum.sekswoordenboek.nl/inde...;threadid=5024

Dat is, misschien, ook wel wat ik bedoel (lastig te beoordelen op basis van zo'n stukje ;))...en dan zouden dus heel veel mensen dat hebben...irl ken ik niemand die het ook heeft: mensen hier dan toevallig wel? ;) :)

JessieL 20-07-2005 22:39

toen ik je titel las dacht ik meteen aan spiertjes en/of zenuwtjes die ff een knak-veroorzaken omdat ze bv 'vastzaten' snap je wat ik bedoel? volgens mij ben ik zelf lekker onduidelijk.
ik elk geval voel ik soms ook een knak in mijn hoofd, maar ik zoek er zelf niks achter.

x-ViXeN-x 20-07-2005 23:46

Ik heb dit vroeger ook best vaak gehad maar nu echt bijna nooit meer. Pfff wat kan dat pijn doen zeg, maar ik weet ook nog steeds niet wat het is dus ik ben ook wel nieuwschierig eigenlijk. :)

Leonoor 21-07-2005 06:07

Citaat:

Chachacha schreef op 20-07-2005 @ 23:39 :

ik elk geval voel ik soms ook een knak in mijn hoofd, maar ik zoek er zelf niks achter.

Als iets zo veel pijn kan doen dat ik min of meer van m'n fiets val, dan wil ik toch wel graag weten wat het is. ;):)

Alicia Silverstone 21-07-2005 07:55

Waar in je hoofd voel je dat dan?

Ik heb altijd dat m'n nek kraakt als ik 'm beweeg (ook niet helemaal okee) en dan soms ook aan het einde van m'n nek, bij m'n achterhoofd. Maar das heel wat anders volgens mij, dus hier heb je niet echt wat aan. :o

Ohja en maak je als je dat hebt nog een bepaalde beweging ofzo? Als het ergens in het verlengde van je nek zit kan het met je nekspieren te maken hebben. Ik heb zelf altijd als ik me uitrek (echt bij m'n schouders/nek) dat ik ook verschil merk qua doorbloeding in m'n hoofd. Maar dat doet geen pijn.

Leonoor 21-07-2005 08:13

Citaat:

Alicia Silverstone schreef op 21-07-2005 @ 08:55 :
Waar in je hoofd voel je dat dan?
Bovenin-achterop je hoofd, als je begrijpt wat ik bedoel... :o (En de laatste keer was het rechts, ik weet niet of het altijd rechts is, maar dat zou wel kunnen.)

Soms maak ik idd een bepaalde beweging (bv. m'n hoofd draaien), maar soms ook niet.

JessieL 21-07-2005 11:46

Citaat:

Leonoor schreef op 21-07-2005 @ 07:07 :
Als iets zo veel pijn kan doen dat ik min of meer van m'n fiets val, dan wil ik toch wel graag weten wat het is. ;):)

Hmm bij mij doet het niet zoveel pijn. mss moet je er toch achteraan gaan en pas tevreden zijn als ze echt weten wat het is.

koekiemonstertje 22-07-2005 13:31

ik herken het... bij mij doet het ook pijn... heel vervelend

655321 23-07-2005 13:16

Ik heb dat ook wel eens gehad, dan lijkt het net of ik een soort stroomschokje in mn hoofd heb. Vrij pijnlijk, maar het voelt ook wel lekker warm, op de een of andere manier.

Moustache 23-07-2005 14:01

Een vriend van mij had dat pas, maar na een tijdje was het plotseling weer weg.

met een beetje mazzel is dat bij jou ook zo

Leonoor 24-07-2005 07:43

Citaat:

Doavid schreef op 23-07-2005 @ 15:01 :
met een beetje mazzel is dat bij jou ook zo
Het is er al een jaar of 11 (of iig: vanaf toen kan ik het me herinneren).

Chance 28-07-2005 13:31

Ik herken het wel ja :| ik weet niet precies of het hetzelfde is als bij jou, maar bij mij voelt het soms alsof er iets verkeerd zit en dan los schiet ofzo.. dan 'knapt' er iets onder mn rechter oor.. heel raar! maar wat het is.. geen idee =\

bugge 28-07-2005 15:15

Heb ik ook, links en rechts op mijn achterhoofd, een beetje hoog.

Alsof er een spier scheurt ofzo...

Ik weet niet wat het is, maar bij mij is het na 10 seconden ook wel weer over.

Daantje_0705 28-07-2005 15:31

Voel je het dan ook door heel je hoofd trekken als een soort duizeling? Dat heb ik wel eens. Geen idee waardoor het komt maar het lijkt idd te komen als of er tijdelijk geen/te weinig bloed naar je hoofd stroomt ofzo.

Chance 28-07-2005 18:25

Citaat:

Daantje_0705 schreef op 28-07-2005 @ 16:31 :
Voel je het dan ook door heel je hoofd trekken als een soort duizeling? Dat heb ik wel eens. Geen idee waardoor het komt maar het lijkt idd te komen als of er tijdelijk geen/te weinig bloed naar je hoofd stroomt ofzo.
Bij mij lijkt t net of ik een hele harde klap krijg, een korte felle pijn

biep 28-07-2005 21:58

dat heb ik ook wel eens gehad ja, zon soort pijnscheutje, duurt ff en dan is het weer weg.
je hoort ook knak als het ware in je hoofd, en dan voel je een soort steek die ff duurt, een beetje warm branderig gevoel :confused: erg irritant, vaak trekt t ook n beetje door naar mn nek.

MTpower 28-07-2005 22:30

ik heb het heel af en toe eens na een dag werken... of als ik 's ochtends uit m'n bed kom. Zo'n knik achter in m'n hoofd en dat is hetzelfde gevoel als jij beschreef in je openingspost :)
Sta er nooit echt bij stil, maar heb het wel eens dus :)

isa100 31-07-2005 17:05

ik heb dat ook!!! vroeger ook meer dan nu... het zit bij mij ook bovenin achter op mn hoofd, en bij mij si het dus ook rechts altijd...idd zoals jullie/jij beschrijft.... k maak me er nooit zo druk om, maar wel grappig om te horen dat er meerderen zijn die dit hebben....sjah pijn doe thet wel, maar dat is ook opeens weer weg dan...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.