![]() |
Ki
En nee, dit is geen dragonball Z Ki topic.. ik had tijdens een training van AIkido [voor degene die niet weten wat dit is:
*http://nl.wikipedia.org/wiki/Aikido *http://www.aikikai.nl/ ] Maar goed, waar was ik.. O jah.. tijdens een training van een paar keer terug, kreeg ik midden in de les een warm gevoel, ontspannen en toch krachtig. Is/Was dit Ki? Greetz, KMBA |
kan :o
Ki komt in veel vormen afhankelijk van wat je ermee doet |
Nader info please :p
|
Nouja, aangezien de leerlingen vano sensei het er niet over eens zijn over wat ki is en of het bestaat, kun je daar moeilijk antwoord op krijgen :)
|
sorry, maar ik ga toch voor chemische processen.
Het warme gevoel kan ontstaan door een hoger metabolisme. Het ontspannen gevoel wordt bijvoorbeeld ook ervaren door marathonlopers (je weet wel, stofjes in je hersenen enzo). |
Citaat:
|
Rollo Tomasi schreef:
Citaat:
Halogeen schreef: Citaat:
Daarnaast concentreerde ik me ook niet echt super hard.. ik liet het komen, dus te veel concentratie -> warme handen etc. kon het ook niet zijn... KMBA |
volgens mij wil je gewoon horen dat het 'ki' was. Simpelweg omdat je geen andere mogelijkheid accepteert.
Maar wat heb je aan 'ki' als het al bestaat? |
Citaat:
het is lichaamsenergie die je tot een zekere hoogte kunt manipuleren. erg handig bij trappen en stoten etc @ts: hoeft niet kan ook gewoon combinatie zijn van factoren. |
Citaat:
hihi ja :) (lekentaal) Citaat:
Hmja, ik las dat het elementen had van allerlei andere oosterse vechtsporten. Maar het is toch wel lichamelijk heel zwaar en vermoeiend? Of misschien zat je in een soort van trance? Of misschien wílde je het zó graag voelen, dat je het voelde. Waarom wil je het voelen? en als je het gevoeld hebt, wat dan? Vind je het niet een tikkeltje arrogant van jezelf, want eigenlijk beweer je dus dat je al zo verheven bent, dat je Ki ervaart. Kortom hoe denk jij erover? |
Citaat:
@ts: voelde je het over je hele lichaam? of op 1 specifiek punt? |
Citaat:
|
Ik voelde het gewoon als een geheel.. net zoals mijn leraar zei.. uit mijn hara/dan tien etc kwam de beweging.. heel maf..
Ik ben niet arrogant.. maar wat zou het anders geweest kunnen zijn? Het is namelijk niet zo dat ik perse Ki wilde voelen.. ik weet niet eens of het wel Ki is.. daarom vraag ik het voor de zekerheid hier. Omdat ik weet dat er hier experts zijn :) :D KMBA |
Het kan idd Ki zijn geweest. Aangezien het de energie in je lichaam is. Soms kan dit op bepaalde momenten of situaties opeens echt voelbaar zijn.. :)
DD |
Citaat:
Volgens mij KAN het ki geweest zijn maar het kan ook heel goed iets anders geweest zijn |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52. |