![]() |
Wat zijn nou goeie hamburgers?
Die van AH zijn om de bonusfolder onder te kotsen, dus?
|
Die van Mora schijnen ze bij mij thuis wel lekker te vinden, gezien de hoeveelheid die ervan in de vriezer ligt.
|
Al die voorverpakten zijn niet om te eten (n) .
|
zelfgemaakte hamburgers :cool:
|
Citaat:
|
Die van de slager hier in de buurt (y)
|
De McChicken van McDonalds :cool: :)
|
Citaat:
|
Ik vind die van de Edah heerlijk :)
|
Citaat:
@Laurens: Uiteraard genoeg kruiden :) [edit] Zelf gebruik ik dan altijd komijn en koreander :) |
En peper en zout ;)
|
Slagerhamburgers. Vlees van een slager is sowieso altijd meestal beter dan uit de supermarkt.
Ik had maandag hamburgers van de c1000, die waren trouwens best goed te eten hoor :)! maar ah heeft altijd vies vlees. |
Die van de slager. :cool:
|
Ik vind op broodjes altijd die dunne, minder vet opslurpende hamburgers het lekkerst. Ik neem dan gewoonlijk ook platte, magere hamburgers van de slager.
Vandaag ga ik die van de mora maar eens proberen, die zijn wat goedkoper, I'll keep you posted ;) |
Die van mora uit de diepvries zijn minder hoor (n) Ja wel eetbaar maar een verse is veel beter.
|
die van de keurslager :o
|
Die van de plaatselijke snackbar zijn erg lekker, beetje het BigMac idee, maar dan zonder soppig broodje, verlepte groenten, smerige saus en slappe burgers :)
|
Dat "soppige" broodje vind ik juist het beste van de hele MC!
|
C1000 selectie uit de diepvries vind ik erg lekker hoor :)
|
Citaat:
|
Ik vind die van Mora erg lekker.
|
Die van de Frituur :)
|
Die van de Frituur :)
|
Ik vind die van Mora ook erg lekker, en verse hamburgers van de supermarkt ook wel :)
|
Citaat:
|
die van vlees
|
Van de slager....
Of koop een kilo gehakt, gooi er wat kruiden door, maak schijfjes en werp ze dan in een pan. |
Hangt er van af wat je onder goed verstaat. Gezond? Vlees is al aan het rotten voordat je het hebt gekocht. Dat process begint wanneer het geslacht wordt. In Azie slacht men het vlees voor je neus en eet men ook vlees van dieren dat hier onaanvaardbaar wordt geacht (katten, honden, e.a.). Het is daar echter wel vers en dat is een eis van de koper. In een restaurant aldaar is het doodnormaal dat je een bewijs krijgt dat jouw vlees ook daadwerkelijk vers is. Dat zijn cultuurverschillen, zo eet een Indier geen koe, een Moslim geen varken en is het in een Grieks restaurant doodnormaal dat een klant meekoekeloert in de keuken. Wil je kwaliteit dan wil je zo vers mogelijk vlees; het doet er niet toe om wat voor vlees het gaat. Een hamburger is echter nooit vers en bevat ook andere zaken dan enkel vlees. Zoals (genetisch gemanipuleerde) soja.
Adrenaline kun je ook uit andere voeding halen. Koffie om maar een voorbeeld te noemen. Idem ijzer. Omega-3 (vis idem). Laatste 2 kun je van algen krijgen (supplementen, nori, enz). B12 van vlees is al dood, komt ook voor in je neus en poep (is geen vitamine maar een bacterie) en een gezonde darmflora bevat al B12 van zichzelf. Voor de B12 hoef je dus geen vlees te eten wat overblijft wordt sowieso niet goed door je lichaam opgenomen (je poept het snel weer uit). Ook B12 supplementen worden niet goed door je lichaam opgenomen. Je kunt dus beter zorgen voor een gezonde darmflora wanneer je B12 nodig hebt. Dus wat er uiteindelijk gezond aan vlees is, geen idee :) maar het meest 'levende' (en dus gezonde) vlees is het vlees dat net geslacht is. Pas ook op voor BSE men kan echt niet alles correct controleren. |
Die van de AH uit de diepvries zijn trouwens beter dan die van de Mora, hebben we eergisteren unaniem besloten bij onze band-BBQ.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe werkt dat proces dan? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik eet Vlees Jij bent Vega BASTA! |
Huh? Ten eerste sprak ik jou niet aan. Ten tweede als je er respect voor hebt (je neemt aan dat ik 'vega' ben) waarom respecteer je dan niet het feit dat ik mij uit? Je hoeft het niet te lezen, je hoeft ook niet te reageren. Het mag.
|
Ik irriteer me gewoon aan de eigenschap van vele vega's om mensen die het niet zo zijn te overtuigen om het te gaan doen. Of alles daarom heen bekritiseren, ik bedoel dat doen "wij" als vleeseters toch ook niet.
Ik bedoel je bent vega, waarom reageer je dan in wat zijn de lekkerste "hamburgers"... Als er ergens staat wat is het lekkerste vega food, dan ga ik toch ook niet reageren met. Jah een biefstuk is het lekkerste vega food, of het volledig afkraken... Ik vind het gewoon zo onzinning dat vega mensen de overtuigen hebben om zo vaak mogelijk te klagen over vlees eten....En sommige er mee lopen te 'pronken' (als ware van kijk hoe hip/alternatief ik ben...) Dit is niet persoonlijk bedoel, en als je het persoonlijk opvat dan is het zo... |
Hmm ik noem mezelf geen vegan of whatever omdat ik probeer zo pragmatisch mogelijk voor mijn gezondheid te werk gaan. Wanneer dat inhoud dat ik gedwongen wordt te kiezen tussen ethiek en gezondheid kies ik voor gezondheid.
Vegans/veggies/rawfood-eters e.a. alternatieve dieet-volgers worden ook regelmatig geconfronteerd met zaken waar zij zich niet voor interesseren, die zij niet lekker vinden, onwaarheden, of zaken waar ze zich om een andere reden over storen. Ik snap je punt, met name op ethisch vlak, maar ik neem aan dat je een discussie over gezondheid meer waardeert dan een op basis van ethiek of wat lekker is. Op ethisch en in mindere mate op smaak-niveau zul je van mij dan ook weinig berichten tegenkomen omdat ik die discussies redelijk nutteloos vind omdat ze persoonlijk zijn. Het gaat in zo'n geval meer om ervaringen uitwisselen ipv voeding-wetenschap. Als 't je teveel irriteert is er altijd nog de negeer-functie of je dient een klacht in bij de forum-politie. En tja ik begon over rottend versus vers vlees en liet me even gaan... :o :) dikke kus, |
Vriendjes?
Of schud je geen handen met vleeseters :evil: ;) :p . hehe |
Citaat:
|
Yay! :) jawel, maar daarna was ik mijn handen. Heb ik van een zekere Imam geleerd. ;)
Hmmm over de frikandellen tja ik weet niet waarom mensen dat persee met sausje eten. Hetzelfde geldt voor friet. Waarschijnlijk omdat het iets toevoegt aan de smaak terwijlhet zonder nogal 'flat' smaakt. Hoe dan ook, met of zonder sausje, het serotonine-effect dankzij het feit dat het gebakken is in de olie mag er wezen. |
Citaat:
|
Kristof in Middelkerke. Ik meen het, de enige goede hamburgers in dit land :s.
|
De Quarter Pounder en Big Tasty van de McDonald's. :o
|
Citaat:
dat wilde ik dus ook gaan zeggen |
Die van Wendy's vind ik de beste, maar die keten hebben we hier in NL niet. Een whopper van burger king vind ik lekkerder dan de burgers van mcdonalds. Of een grillburger van febo is ook erg goed te eten.
|
gewoon, bigmac.
|
die kant en klare bedoel je?
Ik vind die van de lidl best te doen, met zelf een beetje ketchup en mayo erop....de hotdogs zijn wel ietsjes lekkerder van de lidl.... maar voor echte hamburgers vind ik dat je toch naar de mac of burgerking moet...das toch altijd lekkerder...met die sausjes en een plukje sla enzo... |
vitamine b12 is geen bacterie :confused: maar een vitamine. Wel kan het worden geproduceerd door bacteriën én we hebben bacteriën nodig om het op te nemen uit ons voedsel, maar het ís geen bacterie. Vitamine b12 in vlees is ook niet 'dood' want het leeft niet, het is gewoon een stofje.
|
In ieder geval níet die diepvrieshamburgers van de Aldi :|
Wat een meuk is dat... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |