![]() |
datum nieuwe ov
Hey,
Ik ga aankomend jaar studeren, en ik vroeg me af wanneer je dan je ov krijgt? Ik ben al wel 18, dat maakt geloof ik ook iets uit. Anders wordt de introductie ook nog een eind duurder, aangezien die van zondag t/m dinsdag een week later duurt! Grtjs |
Je kunt je OV ergens in augustus af gaan halen, daar krijg je een afhaalkaart voor. Maar hij gaat pas in vanaf 1 september, dus daarvoor zal je zelf moeten betalen (je krijgt dan ook géén korting met je OV kaar!).
|
maar, soms zijn de buschauffeurs zo dom dat ze niet opletten of je OV uberhaupt al geldig is...dus je kunt de gok wagen, maar als ze je pakken: je rijdt wel degelijk zwart
|
Ja om die reden ga ik dus misschien niet eens naar mn introductie. Deze duurt nml 3 dagen en dan zou ik in totaal 75 euro aan reiskosten kwijt zijn in totaal :| Dat is me veel te veel geld.
|
Als je de kans hebt om mee te doen aan de intro > DOEN. :) Je kunt altijd wel bij iemand blijven slapen, dat wordt wel geregeld, mits je er om vraagt.
|
Je kunt bij introductieweken ook vaak bij studentenhuizen blijven slapen. Dan heb je geen probleem met het vervoer.
|
Bij sommige introweken wordt het standaard geregeld...ik zou er idd even naar vragen als je wel naar de introweek wilt ed.
|
Mja ik kan me niet herinneren dat ze dat op die introductie doen, maar ik zal er wel even naar informeren.
Ik vind t alleen vreselijk om ergens te overnachten op een plek die ik niet eens ken :( En al helemaal niet met mensen die ik nauwelijks ken. Maar ja... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij gaat OV in op 16 augustus.
|
Zomertoer van NS is nu 2 dagen voor 59 euro..
Citaat:
|
Citaat:
En volgens mij als je met je studie begint en je bent 18 dan krij je hem per 1 september. als je nog geen 18 bent krijg je hem per 1 oktober. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Maar gaat dat automatisch, dat je je OV krijgt? Sturen ze hem gewoon naar je op of zo? Of nee, die moet je dus afhalen.. Maar je hoeft niet ergens op te geven dat je die wilt en je adres en zo?
Blegh, ik hoop maar dat het goed komt, anders heb ik een probleem:o En ik neem nooit ergens legitimatie mee naar toe, maar dat terzijde:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij als je voor het begin van het komend schooljaar geen 18 bent (en dus pas in de loop van dat schooljaar 18 wordt) dan krijg je je OV vanaf 1 oktober. Heb ik ook gehad toen ik HEAO ging doen, ik werd pas in april van dat schooljaar 18. Voor de maand september heb ik toen een maandabonnement gekocht en vanaf oktober had ik dus OV.
Ben je al wel 18 voordat het komend schooljaar begint, dan krijd je al OV vanaf 1 september. Zo zat het ongeveer... De week-OV is niet geldig (alleen 40% korting) tussen 16 juli en 16 augustus. |
de IBG is soms zo kansloos en stom wat dat betreft... (N)
laat dat ding gewoon lekker op de 16e augustus ingaan, net zoals die van iedereen die 'm al wel heeft, dan kunnen nieuwe studenten ook een keer de stad waar ze in gaan studeren gaan uitchecken. Stelletje lapzwanzen daar in Grunn... (N) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27. |