![]() |
Op je tongbijten en daardoor oorpijn krijgen?
Ik beet paar uur geleden kei hard op mn tong, jah heel slim (n)
En toen voelde ik dat ik daardoor oorpijn kreeg. Het is hele lichte oorpijn en mn tong doet ook wel een klein btje pijn. Mja hoe kan je nu als je op je tong bijt oorpijn krijgen ? :D :s :confused: |
Hmmm ik zie het verband niet echt, maar dat kan aan mij liggen! :confused:
|
Citaat:
Mijn vraag is hoe dat kan. Zijn de tong en de oor gelinkt , zoiets als de oor , keel en neus ? etc.. |
Citaat:
|
Zenuwen zitten een beetje dicht bij elkaar. Denk ik.
Heb ik soms ook hoor. Och, zolang ik er maar niet aan dood ga :D :D |
ik heb vaak last van mn kaak en dan ook van mn oor
zal idd met zenuwen te maken hebben:) |
Ik heb 't wel andersom; ik heb oorpijn, en m'n tong doet na een tijdje ook pijn. (En ik ga extra speeksel aanmaken.)
't Zal allemaal wel een beetje bij elkaar liggen idd :) |
Als ik het me goed herinner van anatomie is er een zenuw die zowel je oor als je tong innerveert dus dat zou het wel kunnen verklaren maar zo'n geweldig cijfer had ik niet voor anatomie dus ik kan me vergissen :o
|
Ben ik de enige die nu even op zijn tong beet om het te testen? :bloos:
|
Een deel van de zenuwen van je tong loopt dwars door je oor heen naar je hersenen. Het is dus niet heel raar.
Toevallig weet ik dit omdat ik pasgeleden aan m'n oor geopereert ben waarbij die zenuw is weggehaald. KNO arts kwam me toen fijn vertellen dat ik ook een paar weken tot paar maanden m'n tong wat moeilijker kon bewegen en minder goed kon proeven. Gelukkig is dat bij mij bij een paar weken gebleven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik op m'n tong bijt, krijg ik pijn in m'n tong.
En Daantje, ik denk dat dat een afferente zenuw is of niet? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |