![]() |
Wereldspelen 2005
De wereldspelen zijn een 4 jaarlijkse organisatie voor de sporten die geen aandacht krijgen op de OS. Dit jaar ging het door in de Duitse stad Duisburg en haar buurtsteden Oberhausen, Mülheim en Bottrop. Het zijn de 7de Wereldspelen en zijn begonnen op 14 juli en duren nog tot 24 juli.
Duisburg verwacht meer dan 4000 atleten en officials; de competities hebben plaats op 17 verschillende wedstrijdlocaties en op het programma staan er zo'n 32 officiële sporten en 6 demonstratiesporten. website: http://www.worldgames2005.de/en/ Belgie heeft bij mijn weten alvast 2 zilveren medialle, en dat bij Bowling, zowel bij de mannen als bij de dames. Een bronzen bij Petanque. Nederland pakte oa goud bij Canoe Polo Mannen. Nederland maakt uiteraard heel veel kans om opnieuw (ze wonnen goud 4 jaar geleden) goud te behalen in Korfbal, dat gisteren is begonnen. Of kaapt Belgie het weg? update op dit moment: Nederland: Goud : 3 Zilver: 4 Brons: 2 Belgie: Goud : 1 Zilver: 3 Brons: 3 |
Ja, ik heb het ook een beetje gevolgd, altijd erg vermakelijk :)
Dat de Nederlanders Korfbal gaan winnen, moge duidelijk zijn, de sport heet in het buitenland ook gewoon korfball en dat is niet voor niets :D Sommige sporten vind ik wel een beetje 'nep', fistball bijvoorbeeld. Gewoon een volleybal rip-off, als je het mij vraagt. Maar om Rugby er tegen te komen vind ik wel weer erg leuk, moet ik zeggen. Leuk tournooi dus, maar het is duidelijk waarom het geen wereldnieuws is. |
Hehe :p Nederland pakte dus Goud en Belgie weeral Zilver bij Korfbal. Voor de 6de keer (op 6) was het deze volgorde.
In totaal haalde de belgen 2 keer goud, 4 keer zilver en 5 keer brons. |
Hehe de Belgen waren niet echt blij met het zilver.
"Dit is de ergste droom die een bonds- coach zich kan inbeelden", zei trainer Luc Tossens aan Sporza Radio. "Ik stel mijn positie dan ook ter beschikking van de federatie. Ik bied mijn ontslag niet aan uit respect voor de spelers, die zich voor 100% hebben gegeven." Volgens mij was het toch niet echt een verrassing dat Nederland goud won of wel. :p |
Ja, maar zo is het toch ook. Alleen Nederlanders zijn zo gek om massaal te gaan korfballen :P
|
Citaat:
|
Worden er ook sporten gespeelt die hier wat onbekender zijn?
Cricket??????? Zijn er nog bijzondere sporten daar of gaat de rest van het topic over korfbal? |
Citaat:
|
Citaat:
Topic gaat uiteraard ook nog over andere sporten, over de wereldspelen in het algemeen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12. |