![]() |
[Interesse] in contact komen
ik heb het altijd een fascinerend onderwerp gevonden, drugs. Echter, daar ik in een erg strak gecontroleerd milieu ben opgegroeid ben ik nooit met drugs (afgezien van sigaretten en drank) rechtstreeks in aanraking gekomen.
Dusdanig heb ik geen vrienden die (bij mijn weten) drugs gebruiken. Aangezien ik er nergens iets echt zinnigs over op internet kan vinden, stel ik de vraag hier (ik hoop dat ik geen regel overtreed) Hoe kom je in contact met een "dealer" ? Gebeurt dat via feestjes, via contacten, ... En stel dat je zoals ik, geen mensen kent, hoe dan (moet toch gebeuren) En hoe weet je of het veilig is ? zomaar een achterbuurtje doorlopen op zoek naar spul, lijkt me niet alles zeg maar. Het is niet met oog zelf te gebruiken (voorlopig, misschien, heel misschien in een latere levensfase, voorlopig zou ik me nog geen korreltje coke kunnen veroorloven :p) gewoon uit pure interesse ps: indien het niet mag: slotje, even goede vrienden. |
toch vanuit vriendschap
die kent die weer en zo gaat het balletje rollen |
Wat voor drugs bedoelje:P
|
Citaat:
Is ook de beste manier. Kun je makkelijk na gaan of t betrouwbaar is wat je krijgt, en -met- vrienden gebruiken die jou kennen en de drugs kennen, wat zeker belangrijk is op het pad van de drugsgebruiker. |
ja via via
ligt er ook aan wat voor drugs je inderdaad bedoelt. anders zijn er ook smartshops en coffeeshops enzz.. |
Ja, en op de een of andere manier pik je er ze wel uit op feestjes, maar dat is niet zo betrouwbaar als via via denk ik.
(en dan heb je nog de straathoek-negers in A'dam: "Coke, coca...") |
Ik krijg drugs als MDMA, LSD, XTC en coke van vrienden aangeboden.
Niet dat ik het allemaal gebruik, maar mocht ik het willen dan weet ik bij wie ik moet zijn. Voor de rest ga ik gewoon naar de smart/coffeeshop. |
Het wordt mij in de regel niet aangeboden, maar wel wordt ik door de personen zelf erop attent gemaakt wanneer er iets beschikbaar of verkrijgbaar is bij de desbetreffende persoon.
Ik heb kennis gemaakt met verscheidene vormen van drugs door mij in een omgeving te begeven waarin hoewel het gebruik gangbaar is ook sociale controle plaatsvindt en bewust met de drugs wordt omgegaan. Iig geen onaangename taferelen zoals zwaar opgefokte mensen, onveilige pillen, overdosing dorks etc etc Magoed, zo leer je wie wat gebruikt en wie waar zn adresjes heeft. En wie dr 'voor zichzelf' begint :p Tot zover is niemand die ik ken die voor zaichzel fis begonnen ermee doorgegaan want tenzij je n leuk afzetgebied hebt verdien je er minder mee dan met balpennen schroeven. ;) Geluk is wel dat als je ex-dealers ken, je de mensen kent die mensen kennen. En das alles wat je nodig hebt. :D Along the line leer je toch wel genoeg mensen kennen zoals wanneer je bij een mattie zit te chillen of op feesten, bij t uitgaan, op vakantie, etc... T kan aan mij liggen maar je ontwikkelt als 'user' een soort feeling snel en effectief te kunnen polsen of een ander evt iemand is waarmee je over drugs kan praten. Hetzij recreatief of informatief (zoals op dit forum) hetzij zakelijk. Dat derde komt in mijn geval het minste voor, maar leidt bijna altijd uit de eerste twee. Als ik nu 'iets' zou willen hebben dan zijn er vier mensen die ik kan bellen om 'op de uitkijk' te zetten voor een aantal en een prijs van een specefieke substantie. Aangezien dit meestal tussenpersonen zijn staan ze feitelijk op de uitkijk voor ofwel andere tussenpersonen (slecht voor de prijs) ofwel dealers. Afhankelijk van welke substantie en welk tussenpersoon krijg ik bericht zodra bekend is hoe en wat en kan alles worden afgehandeld in een tijdsbestek variëren van een kwartier tot anderhalve week. Er zijn haendelaers die me de fiene standaardservice leveren door me geteste shit te leveren, meteen een zor minder. *vertrouw/geloof nooit een dealer op zn woord, maar als vrienden van je die hun 'way around' kennen tóch al zelf bestellen en hun zooi laten testen - dan mag t ;) |
interessant :)
Echter, elke keer blijkt wel dat je zonder vrienden die gebruiken echt nergens staat. Toch vreemd :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwoah, dingen als XTC en Speed en Meth en coke ook moet je wel kunnen vinden, dat is zelfs mij gelukt zonder behulp van anderen (ik loop gewoon wat clubs af).
|
Citaat:
Schaakclubs neem ik aan dan. ontopic: you got pm ;) |
Citaat:
|
Je kent waarschijnlijk meer drugsgebruikers dan je zelf denkt, omdat veel mensen niet erg open zijn over hun drugsgebruik.
Je kan het beste tegen kennissen gaan praten over drugs, wel een beetje subtiel natuurlijk, maar als je laat bijken dat je wel geintereseerd bent dan zullen de gebruikers je vertrouwen en dan kom je waarschijnlijk een hele eind. Als je eenmaal iemand kent die gebruikt dan kom je er gauw genoeg achter wie nog meer gebruiken, en je zult dan ook wel kunnen inschatten tegen wie je er wel en niet over moet gaan beginnen. Kijk ook naar de interesses van mensen, iemand die graag leest en niet veel uitgaat is waarschijnlijk minder interesant voor je dan iemand die naar grote dancefestivals gaat, over het algemeen zijn deze mensen wel bekend met drugs en als ze neit gebruiken zullen ze niet zo negatief tegenover gebruikers denken. |
Citaat:
|
Men mag het hier eigenlijk niet hebben over dealen, niet aanbieden, zulke dingen liggen een beetje in een grensgebied imo.
Maar de manier waarop je de vraag stelt is imo wel heel netjes, dus ik vind eigenlijk niets verkeerds aan dit topic. En ik laat 'm dus om die reden ook open. (Y) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is geen dealerforum hier mate... |
daarom ook pm
daar heb jij niks mee te maken :P |
Citaat:
Maar je weet dat het eigenlijk niet mag, enzo. De Narie weet dat ook... Liever niet via het forum, verder interesseert het me geen zak wat je allemaal onderling bekokstooft. |
ik verkoop mijn kak via pm :D
|
Citaat:
Ik heb die bestelling an vorige week nog steeds niet binnen trouwens :| |
was op vakantie swa
|
Waarom dan niet gewoon lekker blowen? wiet is in de coffeeshop verkrijgbaar en als je wat meer energie wilt kan je bij sites als www.azarius.net terecht of smartshops uiteraard.
|
omdat iedereen andere intresses heeft, leuk toch (Y)
|
Citaat:
kijk eens wie ik uit zn tent gelokt heb :D Natuurlijk weet ook ik dat dat niet de bedoeling is, Maar wat ik serieus bedoel is dat je via bepaalde forums en nieuwsgroepen zeker wel aan dingen kan komen. De bovenstaande posts geven alleen al aan hoe lucratief en dus ongewenst de mogelijkheid is op forums als deze via pm's naar vrienden of anderen aan dingen te komen. Nou geloof ik niet dat s.com juridisch gezien bevoegd is om pm's en bijbehorende userspecs door te spelen naar een authoriteit, maar een en ander stemt tot denken. |
Citaat:
Maar je hebt een punt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |