![]() |
Roken
Hopelijk staat er nergens zo'n topic :p
eum hajah, gisteren hebik voor het eerst gerookt... op mijn ééntje, zndr aandringen v iemand. het was jah speciaal maar ook ni :o had wel last van stinkende adem achteraf en ben nog niet verslaafd. Wat zijn jullie ervaringen. Zou ik doordoen? |
En nu in abn. Waarom zou je doorgaan? Vind je het wérkelijk lekker zonder jezelf te bedonderen, ik betwijfel het. Waarom? Omdat iedereen bij de eerste (paar) keren kots en kotsmisselijk wordt.
|
Belg zeker :D
Stoppen, natuurlijk. Het is duur, ongezond, slecht voor je huid en tanden en op lange termijn dodelijk. |
Citaat:
Agree. |
Het lijkt nu wel spannend om te roken en stoer.Maar geloof me als je verslaafd bent kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je ooit begonnen bent.
|
Waarom zou je uberhaubt doorgaan? :confused:
|
Citaat:
|
btw ben west vlaming; sry vo zo te typen;
heb niet moeten kotsen hoor; Raad je mij dan weed of zo aan |
Citaat:
En nee, wij raden geen wiet aan aan kleine kindertjes. :o |
Citaat:
Het lijkt me alleen nadelig. Zoals andere al zeiden met alle gevolgen van dien. Je kan er zelfs onvruchtbaar van worden of andere persoonlijke probleempjes.... en dat is lijkt me niet erg leuk voor je straks. |
stoppen
of doorgaan maar dan geen aanklacht indienen als je last van je longen krijgt :nono: |
Citaat:
|
lolzorzen :D!
|
Ge zoet nog n bitje vrji stom zin vo deure te doene! K smore ol 7 joar en ieder joar probeer uk te stopn, nie oljinne vo t geld dak der mee kun utwin, wok vo de kiezige rimpels te vermijden, de slichte adem, de afhankelijkheid van die peukn, de skjivu blikn van de niet-rokerkes, men conditie (longen kun echt nietn mjir an...) en nog vele mjir...
Vat je men punt? Ge zyt n kieken oj deuredoet. Ik dacht... misschien is het beter verstaanbaar in zijn eigen dialect. :bloos: |
ik zou doorgaan
roken is stoer |
Citaat:
|
Citaat:
|
gewoon doorroken
|
Citaat:
|
Ik vind het een beetje een zielig topic.
Maar om je dan toch een wijs advies te geven zou ik stoppen. Roken is :nono: |
ik heb het ff gedaan, ik zou het niet aanbevelen, het gaf mij wel altijd een lekker gevoel, maar het geld en de stank achteraf zijn het gewoon niet waard
bovendien je conditie vliegt achteruit |
Citaat:
OT: Niet doen, slecht voor jezelf en je beurs. |
Ik zou je levensverwachtig inderdaad van een geel forum laten afhangen.
|
Citaat:
|
Als je nou eens nadenkt dan weet je het antwoord toch? :s
|
Stoppen lijkt me he..je helpt jezelf de vernieling in en vaak ook nog een ander.
|
best wel geinig dat we ook nog serieus op de ts ingaan :)
|
doorgaan. roken doe je voor jezelf en niet voor anderen (Y). en als er anderen toevallig bij zijn, staat het tegelijkertijd ook nog eens heel stoer man (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, ik had nergens last van. En ja, het kán heel lekker zijn. :) Af en toe. Je kunt er rustig eens ééntje opsteken (of twee), als je maar zorgt dat je niet verslaafd raakt. Dat heb je echt zélf in de hand. Ik heb twee maanden of langer met één pakje gedaan. Soms rook ik weken niet en soms 4 peuken op een avond. Maar je kunt zelf het best bepalen of je ermee door moet gaan. Het ligt eraan wat voor type je bent. Ben je een type dat zichzelf in de hand kan houden? Kun je voor jezelf grenzen leggen en je daaraan houden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sigaretten stinken en zoenen met iemand die rookt is vies :rolleyes:
Stoppen dus! Hoewel er niet van stoppen te spreken is als je pas 1 sigaretjes hebt gerookt. |
Citaat:
|
Ach je rookt toch wel door anders maakte je dit topic niet dus geniet er van je komt er nog wel achter hoe moeilijk stoppen is. Dan zul je terugdenken aan het domme moment dat je jezelf uberstoer vond met je saffie in je klep toen je voor het eerst rookte, krampachtig bezig om maar niet te hoesten. En hoe je doorrookte omdat je de ellende van de verslaving nog niet kende en dacht dat je er wel mee weg kon komen.
En dán, dan schaam je je diep voor jezelf. Have fun, asfalteren is een lang proces maar het gaat je lukken. (y) |
Citaat:
|
Valt volgens mij best mee ^
Ik heb een jaartje of 2, 3 gerookt...soms 3 maanden fulltime en dan weer een tijd helemaal niet. Ja ok, laatste jaar ben ik wel degelijk verslaafd geweest, maar dat heeft wel even geduurd. En zo moeilijk vond ik het niet om te stoppen. |
Citaat:
Tot ik bijna een jaar na mijn eerste joint zelf pakjes begon te kopen. Ik rook nu een pakje per dag en ik ben niet van plan om te stoppen, maar ik weet wel dat het veel geld kost en dat ik beter niet had kunnen beginnen met roken. Het enige motief om niet te stoppen met roken is, dat je er weliswaar longkanker van kán krijgen, maar dat je van in de zon zitten, rood vlees eten en allerlei vette eetgewoontes ook kanker of hartaandoeningen kan krijgen. Ik rook wel, maar omdat ik niet zo snel bruin wordt heb ik minder kans op huidkanker door de zon omdat ik er eenmaal bijna nooit in zit.. Heb er toch weinig aan. Ik eet geen rood vlees en eet gezond dus dat scheelt alweer.. Natuurlijk is dit geen geldige reden om te zeggen: begin gewoon want het is relaxt. Als je persé wilt roken, rook dan wiet en geen sigaretten. Je rookt namelijk geen 20 joints op een dag, en het geeft nog een relaxte, gezellige uitwerking ook. Maar je moet t wel met een paar mensen doen, niet in je eentje want das niet gezellig. Maar k vraag me wel af hoe je aan wiet denkt te komen als 15jarige, wonend in Belgie.. Ik loop hier gewoon de shop in als 20jarige en haal een jointje, maar voor jou is het een stuk moeilijker. Ik blow de laatste tijd niet veel meer, was eerst elke dag maar is eigenlijk ook maar onzin.. Af en toe is veel leuker! Sorry voor mijn halve preek/uitleg, ik geef alleen mijn mening over wat je het beste kan doen en de voor en nadelen.. |
Citaat:
Plus dat een joint vele malen meer kankerverwekkend is dan een sigaret. En de ervaring leert dat gelegenheidsrokers uiteindelijk altijd full time rokers worden. Kwestie van tijd. |
stoppen.
|
Citaat:
|
knap dat je nog niet verslaafd bent (Y)
|
stop er maar meteen weer mee
eenmaal begonnen is het verrot lastig om er mee te stoppen. |
Citaat:
Ik zit er btw aan te denken om te stoppen met roken en allleen nog te blowen, maar dan slechts 1 joint per dag, scheelt bijna een euro op een pakje sigaretten en is in dat geval minder verslavend.. |
verslaving aan sigaretten komt bovendien al heel snel: na 2 weken roken al.
weed minder verslavend? ja, maar de gevolgen van de verslaving kunnen een stuk erger zijn (op sociaal vlak e.d.) |
als je, je lichaam wilt verzieken moet je dat zelf beslissen
(btw ik rook :D ) |
Citaat:
Nu, je moet het zelf weten natuurlijk. Ik vind het een domme gewoonte. |
Ik ben net bezig met mezelf een beetje te pushen om te stoppen en er wordt hier door het overgrote deel gezegd dat je lekker door moet roken. Nee!!!
Ja, weet je wat: je bent 15, nog in de groei, niet verslaafd, een nog niet echt toereikende portemonnee en je wilt gezond blijven. Echt genoeg motivaties om te beginnen. (Ik ben ooit ook zo dom geweest, dus eigenlijk een beetje raar om te zeggen dat je moet stoppen maar goed) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |