![]() |
Wie kan stereograms zien?
http://www.eyetricks.com/3dstereo.htm
Het lukt mij gewoon niet, maar ik ben wel benieuwd wat je dan ziet? Zie je dan echt 3d beelden en bewegen ze dan ook ?? Zou wel tof zijn om het te kunnen, iemand misschien tips?? :cool: |
Dat lukt wel, maar je moet er wel ff moeite voor doen.
Als het eenmaal lukt dan is het niet zo lastig meer. |
Uit een boek is het veel makkelijker omdat je hier wordt afgeleid door de reflectie van je monitor.
Ik kan het wel, heb het vroeger veel geprobeerd met een Magic Eye boek. Sommige afbeeldingen zag ik in 5 seconden, anderen duurden enkele minuten (en veel opnieuw proberen). Je ziet gewoon bepaalde delen van de afbeelding naar voren komen, en dat is dan bijvoorbeeld een konijn, of een hartje. Het beweegt niet. Het is te vergelijken met een hologram. Tips: begin op 2 cm afstand van de afbeelding. Kijk dwars door de afbeelding heen, dwz focus je ogen op een punt achter de afbeelding. Hou dat een tijdje vast. Ga dan langzaam naar achter, nog steeds dwars door de tekening heen kijkend. Op een gegeven moment zou je het dan moeten zien. Een tweede techniek is door middel van scheelkijken, zodat het beeld ook wazig wordt. |
Ik kijk maar met 1 oog tegelijk, daarom kan ik die dingen nooit zien.
|
Citaat:
|
het is inderdaad gewoon niet-scherpstellen zegmaar
en wat je ziet: 3-vormen die eruit komen |
Citaat:
|
Citaat:
|
heb vroeger eens een hele tijd geprobeerd om die dingen te zien, lukte me nooit.
|
als ik een heel klein beetje scheel kijk kan ik ze zien :)
|
Citaat:
|
Alien geprobeerd, easy om te vinden alleen verdwijnt het steeds na een tijdje.
Verder zeer niet boeiend. |
Citaat:
|
ik heb zo een boek met kaarten thuis..zie zze allemaal binnen enkele sec.
|
Ik kijk ook met maar 1 oog, dus helaasch. :)
|
Ik zie het niet.
|
Ja ik kan ze wel zien, het duurt wel even
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is niet zo moeilijk; hou je neus vlakbij je scherm, ogen ontspannen en achteruit gaan met je hoofd *(langzaam)
|
Het eerste wat ik dacht bij het zien van die dingen was:
"Als je na het kijken naar deze dingen 3d beelden erin gaat zien, moet je je toch maar eens door de psychiater laten nakijken." Maarja, ik ga het toch maar proberen. Als het al werkt, kan iemand me dan zeggen hoe? Wat gebeurt er in je hersenen waardoor dit kan 'werken'? |
Kan 'm ook niet vinden hoor... :o
Is er toevallig eentje die wel heel makkelijk te ontdekken is ofzo? |
Vroeger keek ik altijd in van die boeken. Dan hield je het boek gewoon vast onder je gezicht en dan staar je gewoon recht vooruit, en als je het boek dan van beneden naar boven voor je ogen houdt en door het boek blijft kijken kun je het zien. :p
|
Citaat:
|
Ik zie ze allemaal! Die roos is heel mooi, dat zijn meerdere lagen. Ik kijk er gewoon heel de tijd scheel op tot het wazig wordt en dan komt het beeld er vanzelf uit. Echt cool :)
Edit: bubbles komt er heel makkelijk uit. Balloons is cool! Zie je gewoon 4 raampjes en in 3D 5 :eek: |
Citaat:
|
Heel soms lukt het me wel. Maar dat is dan ook echt een uitzondering.
|
Vroeger is me dat eens één keertje gelukt op een tekening, maar voor de rest.. nope.
|
Ja ik.
Alleen bij bubbles zie ik wel een voorwerp maar kan iemand me vertellen wat het precies is? |
Citaat:
|
Heb het net eens geprobeerd bij die Dolphins, en daar lukte het.
|
Citaat:
|
Ik krijg er hoofdpijn van.
|
Hmm ik zie gewoon stomweg niks....
Hoe weet je trouwens of je met één oog kijkt :s (of stel ik nu een heel rare vraag?) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie helemaal niks :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie het ook niet. :(
|
Wat grl zegt.
|
Ik heb hier geen geduld voor.
|
Ik kijk volgens mij scheel naar zo'n plaatje, waardoor ik het wel zie, maar ipv dat de afbeelding naar voren komt, verdwijnt hij er in, en is daarom helemaal niet duidelijk :|
|
ik kan ze in een boek meestal wel zien. Op een computerbeeldscherm zelden, maar ik zal het eens proberen.
'rose' is inderdaad echt super mooi (y) ik vind het echt fijn om 'in' zo'n afbeelding te zitten, alsof je opeens een eigen plekje hebt ofzo :D heel rustgevend. Dan kan ik er ook heel makkelijk blijven, gewoon met ontspannen ogen naar voren en achteren bewegen zonder 'm kwijt te raken. Zonder bril gaat het makkelijker trouwens. tip: als je de jamba reclame hebt, dan lukt het niet want die knippert. f5 en hij is weg (y) |
Ik heb er een paar geprobeerd, maar kan niks vinden...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mja dat is echt ontzettend simpel...
gewoon scheelkijken en weer rechtkijken... je kan zelfs nog meer met 1 stereogram, als je dezelfde truc nog n keer doet terwijl je het beeld al hebt, krijg je het dubbel te zien zodat het een soort trappen effect krijgt , en dat kan weer keer op keer...heel grappig, maar je hebt er niks aan... |
Ik kan het makkelijk.
|
Je moet een beetje scheel kijken. (dat is zeker al 100x gezegd?)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53. |