![]() |
[php] zoeken en 2 tabellen samenvoegen
ik heb hier een GENIAAL (al zeg ik het zelf en ik ben een vrij beginneling op php gebied) scriptje gemaakt, waar men naar de username kan zoeken ($entry) en men de bijbehorende usernames krijgen die erop lijken (de "WHERE `username` LIKE '%$entry%'"-clausule). Hij haalt hierbij ook nog het 'house'-gedeelte op uit een andere tabel en geeft ze weer in een overzichtelijke tabel, die zo georganiseerd is:
<td>Username<td>House<tr> voor ELKE rij. De tabellen hebben de volgende structuur (bij mij): ------------------------------ TABEL "userdata" Id Username ------------------------------ TABEL "landdata" Id House ------------------------------ De code (misschien kunnen jullie hem ook nog eens gebruiken, ik gebruik hem op http://www.sadoc.nl): PHP-code:
|
En wat moeten we er precies mee..
|
YES!
HIER WAS IK ALTIJD AL NAAR OP ZOEK. DANKJE. |
jij bent echt l33t _/o\_
|
Nou "geniale" meneer, iemand mag je wel eens een spoedcursus design patterns geven. Model View Controller pattern anyone? om maar te beginnen. Database abstractie zou je ook goed staan... en zo kan ik nog wel uren doorgaan zonder zelfs maar een regel van je code echt gelezen te hebben.
|
Goh, geweldig script zeg
**mompelt iets over basisdingetjes** |
Citaat:
|
wat een doelloos topic, ten eerste is hier totaal niks geniaals aan en ten tweede is het totaal niet netjes.
je escaped je input niet eens |
Citaat:
En owja, ik neem aan dat je eerste klas van de middelbare school bedoelt? Want L'Hospital wordt wel degelijk uitgelegd het eerste jaar op beta WO. |
Citaat:
|
Als je error_reporting op E_ALL zet, krijg je volgens mij nu notice over $_POST. Het is een array, en kan zo niet gecontroleerd worden op leegheid.
Code:
if( isset($_POST["zoeken"])) { |
Niet een bijzonder nuttig topic, met een braque script.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26. |