![]() |
Inspiratie uit de omgeving
Ik dacht dat ik me wel zou kunnen laten inspireren door mijn omgeving:
Een zinderend gezoem hangt in de lucht en voor mij ligt haar angstaanjagende massaliteit, een spookstad waaruit het leven is gevlucht herinneringen achterlatend aan de tijd Constructies achtergelaten uit leugens over tijdsnood als "nu even geen zin" en "ik kijk er later wel naar" Dat zijn porceleinen woontorens en hallen van schroot Daartussen vochtige stegen en vlekken hier en daar Het vraagt om nieuw gebruik en leven en toch is het doods het mooist Ik durf er mijn blik langs te laten gaan voor even op systematisch opgestapelde uitstelling en dof glas straks, straks doe ik de afwas. En nu jullie? |
Ik haal eigenlijk altijd m'n inspiratie uit m'n directe omgeving; gebeurtenissen, de natuur, buren (:p), vrienden, vriendje, gezin, angst, kwaadheid, extreme blijheid, ldvd, een lieve zomerdag... Meestal zorgen dat soort dingen er wel voor dat ik stof tot schrijven heb. Ik zou dus je topic vol moeten plaatsen met gedichten, en dat doe ik liever niet ;). Als ik bijvoorbeeld over een onderwerp wil schrijven dat nogal ver van m'n bed staat, zie je dat ook aan mijn gedichten (dat het niet echt goed gelukt is), dus daar begin ik meestal niet meer aan.
|
Citaat:
De laatste zin vind ik wel leuk, want het geeft een totaal andere wending aan het gedicht. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |