![]() |
[ALGEMEEN] Sim City 4
Ik ben nu al weer een tijdje met SC4 bezig, alleen draai steeds verlies, en de vraag naar woonwijken, enz. staat steeds negatief.
Heeft iemand een paar tips waarmee ik positieve cijfers haal? |
Je moet een bepaalde grens in inwoneraantal voorbij, maar tot nu toe wordt ik iedere keer halverwege gewurgt door een probleem waarvoor ik geen oplossing kan betalen.
|
Citaat:
Zorg ervoor dat je niet te veel huizen, politie, onderwijs etc. bouwt. Kijk goed naar je inwoners aantal en hoe vol scholen zijn. Zorg ervoor dat je niet te veel uitgeeft per maand, niet te dure dingen in het begin. bla bla bla... |
Heeft iemand nog meer tips voor mij?
@ DarkSavior & T_ID: bedankt |
Ja ik merk het probleem ook. Heb wel is een paar goede steden gehad, maar dat lukt me bijna alleen op de hele grote stukken. Op die kleine maak je snel verlies. Omdat het moeilijk is iets fatsoenlijks te bouwen dat boven de 10.000 inwoners komt.
Als alles negatief is doe je iets niet goed. Mischien belastingen verlagen (niet dat ik dat doe) maar anders moet je ff kijken wat slecht staat, veiligheid of gezondheid etc. En daar een gebouw voor bouwen. Een strand aanleggen doet het altijd heel goed en dat is niet al te duur maar wel moeilijk een lokatie te vinden. En ja dat geldprobleem ken ik ook. Moet je ff de belastingen omhoog doen voor de mensen die dat kunnen betalen en voor de vervuilende industrie heb ik het vaak omhoog. Geld wat je uitgeeft aan ambulances en schoolbussen kunnen bij kleine woonwijken vaak na beneden omdat je toch niet ver buiten je gebied komt. Geld voor een politieburo kan vaak ook wat lager. Nog een tip is eerst een politieburo bouwen en dan pas een politie kiosk. Bouw je eerst een politiekiosk is er meteen een gevangenis nodig en die zijn redelijk duur. Heb jij verder zelf nog tips? (heb je trouwens gewoon sim city 4 of ook rushhour?, want bij rushour moet je ff wat missies doen als je bang bent failliet te gaan.) |
Bouw in het begin geen politiebureaus, scholen, ziekenhuizen e.d, hoeveel ze er ook om zeuren. Bouw ze pas als je ze echt kan betalen.
Vergeet ook niet om de schuifbalk op je kolencentrale in de gaten te houden - standaard staat deze op vol vermogen en produceert deze veel meer stroom dan je nodig hebt. Dit kost ook veel geld. |
Citaat:
Hoe krijg je dat trouwens omhoog? is bij mij bijna altijd helemaal rood ook al heb ik parken |
Nee, dat geldt voor alle centrales. Ik was even vergeten dat je in het begin ook al gas kunt bouwen. Milieu kan je hoger krijgen door de vervuiling te beperken of door enorm veel parken te bouwen.
|
Nou je kan voor een keer een trainer gebruiken. Maar cheats zijn zeker not done? :o
Wat ik dus niet begrijp aan Sim City 4, wat moet ik nou doen als een gebouw zwart wordt? Moet ik het alleen maar slopen of moet ik het gebied nog een keer 'zonen'? Hoe zorg ik ervoor dat de gebouwen langer worden zodat er meer mensen in kunnen wonen? En wie van jullie importeren bekende gebouwen via internet in het spel? Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, hoe doe ik dat? |
Citaat:
Iemand tips daar voor? (behalve hightech industrie belasting laag zetten en vervuilende industrie belasting hoog zetten) |
|
Lol, je hebt de lay-out wel erg verneukt hoor.
Maar goed hoor! Het is je gelukt om winst te maken! :) |
Citaat:
Uitleg en tips graag. |
Citaat:
Vertel het eens, MisterDJ :) pleaaaaaaase :D |
hoe duur isti?
wil em eig wel hebben :) |
|
Citaat:
|
Bij de free record shop kost Sim City 4 een tientje
http://www.freerecordshop.nl/pages/p...245948&navid=4 |
Eventjes dan.
In het begin gaat het erom om je kop boven water te houden. Milieu en wat de wensen zijn van je sim zijn dan niet prioriteit nummer een. Alseerst bouw je gewoon, zorg dat je uitgave laag blijven. Dus onderwijs, gezondheid etc. naar beneden totdat er meer bewoners komen. Je trekt veel bewoners aan door de belasting laag te houden. Je moet goed opletten in welke klassen ze zitten ($, $$ of $$) Later probeer je ervoor te zorgen dat ze er blijven. Goede voorzieningen (onderwijs bijv.) zorgen ervoor dat je sims hoog opgeleid worden waardoor je naarmate je stad groeit hightech industrie krijgt. Geen last meer van dat gezeur over parken en stinkende lucht. In het begin bouw je geen centrales, begin met wat windmolens en breidt dat uit naar kolen of gas naarmate je stad groeit. Vuilnisbelt is niet nodig in het begin. Parken en andere voorzieningen evenmin niet. Houd rekening met de infrastructuur, files en ontstoppingen zijn niet prettig. Later zul je snelwegen, busstations en treinen gebruiken om ervoor te zorgen dat alles goed loopt. Zorg ook voor een goede balans van de belasting tussen minder rijke en de rijke mensen. Als je rijke mensen te veel laat betalen gaan ze weg. Rijke mensen zorgen ervoor dat je handel opbloeit, zo krijg je later bijv. wolkenkrabbers. In het begin kan je het beste gebruik maken van landbouw (industrie), later ga je overstappen naar de wat vervuilendere industrie. Er is nog zoveel meer pfff, kzal nog wel kijken of ik er wat aan toe kan voegen. Hopelijk help ik je zo wat meer. Nu ben ik slapen. :) |
DarkSavior, thanks voor je goede uitleg. :) Ik weet wel zeker dat ik er wat aan zal hebben..
Ik heb alleen een probleem: waarom rijden mijn metro's nou niet?? Ik heb alles geprobeerd maar het wilt maar niet lukken :o |
Citaat:
Maar ik weet het niet goed hoor, heb nog nooit metro gebouwt. Maar ben nu goed bezig dus komt msg nog wel. Succes ermee. |
Citaat:
|
dé grote sleutel is: langzaam uitbreiden. Sinds ik dat doe draai ik de eerste honderden jaren meestal meer dan 2000 winst. Dan zit ik daar met pakken geld (4 miljoen en meer soms) en kan ik wel ff voort :cool:
|
Citaat:
|
maar veel mensen maken de fout om in het begin te snel uit te breiden. Dan zit je vaak met een onevenwicht tussen wonen, commercie en industrie, plus dat je te zwaar moet investeren in nutsvoorzieningen. Het komt ongeveer overeen met wat hierboven allemaal gezegd is, maar ik vat het in één zin samen.
Je moet het maar eens proberen. Ik begon men stadje Toptown. Ik breidde rijtje per rijtje uit. Toen ik een stad van maar 5000 inwoners had, maakte ik al 2000 winst. En dat bleef zo tot pakweg 50000 inwoners. Nu telt de stad 180 000 en begint het wel wat moeilijker te worden. Meestal draai ik nog winst, met momenten nog meer dan 1000, maar de kosten blijven maar groter worden (vliegveld, nucleaire installatie enz.). Gelukkig zit ik op een pak geld van tegen de 3 miljoen ;) |
hetb is juist de bedoeling oveel mogelijk dingen als onderwijs meteen de bouwen dat heb ik tenminste dan kan stad goed groeien mijn record was 170000 en dat heb ik gehaald door snel te groeien. :s
|
ik had ongeveer 6000 winst en 10 miljoen
|
dan moet je me toch eens precies uitleggen hoe jet aanpakt hoor.
|
Ik heb vandaag in 9 winkels gezocht naar Rush Hour... Nergens :S :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoek anders ff naar simcity 4 deluxe, zijn ze allebij in een doos. |
Citaat:
Uiteindelijk heb ik het totale games-assortiment van 15 winkels doorgekamd, maar toen had ik hem ook. Bij een prima winkel aan de Amstel, Computer Collectief (y) |
't gaat nu goed trouwens, 250.000 inwoners en een effectief en winstmakend metronet :cool:
Ik had eerst zo'n mooie kernfusiereactor , maar ben toch maar weer terug op olie :bloos: Ik vind dat kernenergie goedkoper zou moeten zijn (edit: in gebruik, niet in aanschaf). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.