![]() |
headrush
Zo noemen ze het bij Friends dus... De laatste tijd heb ik het erg vaak! Dat je opstaat en je daarna heel duizelig voelt. Als het iets te lang duurt ga ik een beetje panieken maar dat houdt op als ik mn hoofd even aanraak met mn handen...
Wat is het? Waar komt het vandaan en waardoor kun je er meer last van krijgen? Schadelijk? Indicatie van enge ziekte? ;) |
Is normaal. Je staat te snel op, dat is de oorzaak. Bloed stroomt dan geloof ik niet snel genoeg naar je hoofd en moet even aankomen, tot die tijd ben je een beetje draaierig en zie je niet zo goed. Maar dat trekt gewoon weer bij.
|
Citaat:
|
Ik heb het soms als ik rondloop of gewoon ergens sta, maar ze zeiden dat dat kwam omdat ik n hele lage bleoddruk heb :|
|
Citaat:
|
Ik kreeg van mijn huisarts het advies om chips te eten en rode wijn te drinken, en verder moest ik blij zijn met zo'n lage bloeddruk, want een hoge is veel erger!
Rustig opstaan, niet meteen in de startblokken en wegsprinten als je net rustig hebt zitten lezen, want dan strijk je het vaantje. Als het gebeurt: rustig gaan zitten, desnoods voorovergebukt met je hoofd omlaag, maar dat is alleen als je dreigt flauw te vallen en sterretjes gaat zien. |
Heb ik altijd. 's Ochtends, maar op andere tijdstippen ook. Zelfs wanneer ik lang aan de computer heb gezeten en opsta word ik echt duizelig.
Lage bloeddruk zit in m'n familie. |
Citaat:
|
Ik kwam triomfantelijk thuis met een grote zak Croky! Op doktersvoorschrift! (was bij ons thuis namelijk een verboden lekkernij, chips)
|
Heb ik ook soms maar dan duurt het maar 3 sec. Maakt niks uit denk ik zo :p
|
drop helpt op zich beter dan chips :P zout én zoethout.
Maargoed, waarschijnlijk is je bloeddruk wat aan de lage kant, is veelvoorkomend bij meisjes van 13-25 jaar en bij jongens van die leeftijd ook niet vreemd, en zo lang je maximaal 2 keer per jaar flauwvalt niet schadelijk (dat laatste zei mijn huisarts, weet niet of het een officiele definitie is). |
Als ik opsta zorg ik dat ik eerst inadem, daarna span ik m'n buikspieren aan en sta op. Doordat je je buikspieren aanspant voordat je opstaat, stroomt het bloed minder snel weg uit je hoofd.
Works for me |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59. |