![]() |
Hoe een column te schrijven
Dag mensen,
ik schrijf soms wat verhaaltjes op mijn msn space (heerlijk BrEeZAh) en de mensen die die space bezoeken vinden die verhaaltjes bijna altijd leuk. Ikzelf vind dat ik het hier en daar kan verbeteren, vooral omdat ik niet precies weet wat ik doe (en daarom maar over niks schrijf, wat uiteindelijk wel weer leuk is om te lezen :) ) Nu mijn vraag: Waar moet een column eigenlijk allemaal aan voldoen? Want de ene keer heeft het weer een specifieke boodschap, dan gaat het weer over niks, dan is het weer actueel. En hoe moet de opbouw enzo. Bedankt |
Iedereen heeft zijn of haar eigen stijl, die maakt een column leuk/niet leuk om te lezen.
Meestal kiest een columnist een onderwerp dat hem of haar aanspreekt, opvalt enz. Of dat actueel is maakt in een goede column niet veel uit, vaak is het handig als lezers zichzelf wel in zekere mate kunnen herkennen in je tekst, of zich er juist tegen af kunnen zetten. Het is de kunst om net dat ene onderwerp te kiezen dat de aandacht van de lezer vasthoudt, dat aanspreekt. Plaats anders eens een van je eigen teksten :) |
Column kenmerkt zich door een losse, (grappige), persoonlijke stijl. Gaat volgens mij over alles.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |