![]() |
Zwanger op jonge leeftijd
Laatst las ik en artikel waarin stond dat 3 engelse zusjes van 12, 14 en 16 al een kind hadden. Het meisje van 16 was hiervoor al 3 keer zwanger geweest, 1 abortus, 2 keer een miskraam. Het zusje van 12 was als eerste zwanger, door haar eerste "echte liefde" Die haar erna wél mooi heeft verlaten.Pas na 7 maanden heeft ze het haar moeder verteld, dus abortus was niet meer mogelijk. Bij het meisje van 16 was de vader een gokverslaafde van 38, die het kind af en toe bezocht maar geen geld voor hem kon betalen. Het zusje van 14 kreeg het kind door een one-night-stand. De moeder van de meisjes gaf de school de schuld dat ze daar niet vroeg genoeg met sexuele voorlichting waren begonnen. Van de staat krijgen ze 50.000 euro per jaar om de kinderen te onderhouden. Ze wonen in een huis met 2 slaapkamers.
Nou vroeg ik me een aantal dingen af (nadat ik zeer geschokt was natuurlijk) Hoe kun je in vredes naam zo ONTIEGELIJK stom zijn. Zo stom om ten eerste uberhaupt geen voorbehoud middel te gebruiken, en nog stommer om geen voorbehoeds middel te gebruiken als je zusje(s) al zwanger zijn. Hoe kun je als moeder zó stom zijn je kind na 3 zwangerschappen niet aan de pil te zetten! Hoe kun je zo stom zijn de school de schuld te geven van je eigen domme acties. Nu vraag ik jullie, wat vinden jullie hiervan? (sorry als het verkeer geplaatst is, maar ik wis even niet waar ik het anders moest zetten) |
ik moet er eigenlijk wel om lachen. een typisch geval van "eigen schuld, dikke bult."
|
Nekschot voor dat inferieure volk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
das inderdaad ook weer zo.
|
Domme mensen zul je altijd blijven houden. Ze zouden eens verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun eigen daden, maar het is gemakkelijker om de school te verwijten dat ze 'niet vroeg genoeg' beginnen met seksuele voorlichting. Triest.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet hoe de sociale omgeving is, hiermee bedoel ik de sociale status van de ouders :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het ontzettend stom dat die moeder de school de schuld geeft, het is haar verantwoordelijk om haar eigen kinderen seksuele voorlichtingen te geven en niet de school, voor een school is dat een optie.
Ik vind het een beetje achterlijke mensen, niet zien dat je dochter 7 maanden zwanger is( ok mijn moeder kon je tot die tijd ook niet zien dat ze zwanger was van mij maar ze had toch wel een buikje) ik neem aan dat dat bij een meisje van 12 niet is en dat ze flink uitzet, in mijn ogen zegt dat dat ze bijna niet naar der kinderen omkijkt en heel makkelijk de schuld aan een ander wil geven. |
Citaat:
je kan het niet altijd zien. mijn nicht had pijn in haar onderrug en 3 uur later had ze een zoon. je kon NIETS zien. |
Citaat:
Citaat:
Bij jonge meisjes (tot ongeveer 15 jaar) is vaak nauwelijks te zien dat ze zwanger zijn en is dat heel makkelijk te verbergen door lange, wijde kleding te dragen, zelfs tot het kind geboren wordt. Jullie opmerkingen kloppen dus niet... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
volgende stap is dat ze een van die kindjes in de magnetron doen om te laten drogen en dan schadevergoeding gaan eisen omdat t niet in de handleiding stond dat er ging kind in kon
|
Citaat:
Zou me niet eens verbazen. :D |
wat zou er gebeuren met zo'n kindje dan? :(
verbranden? of ontploffen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ze op tv gezien zelfs. En ze waren écht, écht dom :|
|
Citaat:
|
Ach ja
White trash |
Erg nuttig om hierover te praten.
Je zou eerst de situatie goed moeten kennen wil je ook maar enigszins relevante uitspraken doen. |
Citaat:
|
Gezellig wordt het in die twee slaapkamers met 4 moeders en 3 babies...
|
Citaat:
Gelukkig ben ik geen vrouw, het lijkt me doodeng om zwanger te zijn zonder dat je het weet, en ineens een kind uitschijt. (en die teringplee wil dan natuurlijk ook niet goed doorspoelen :( :( :( :() |
Wat een hoeren.
|
Citaat:
|
Ik vind toch eigenlijk best triest voor die kinderen. Terecht komen in zo'n gezin. :(
Daarbij concludeer ik nu dat IQ wel degelijk erfelijk is. Jezus wat een dom gezin. :| Foute jeugd ook trouwens, anders duik je en niet zo vroeg met iemand het bed in, en als je dat al doet kies je toch wat beter je vrienden uit. Ik zeg: op naar de psycholoog met dat hele gezin. (y) |
Ze hebben het allemaal zelf in eigen handen, als zij zo dom zijn geen condoom of pil te gebruiken, dan is het hun eigen schuld.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sommige mensen zijn echt te dom voor woorden.... als je oudste dochter zwanger raakt, denk je er dan helemaal niet aan om je andere dochters goede voorlichting te geven :s |
Citaat:
|
Citaat:
Ik moet er niet aan denken dat mn zusje van 12 zwanger thuis komt. :| |
Citaat:
|
En die vaders komen overal mee weg.
Trouwens: 'Hallo, ik ben 12 en ik heb een ONS gehad' :eek: |
ik heb het artikel gelezen. Van de twee oudere zusjes gebruikte de ene condooms, maar die was een keer kapot gegaan; de ander gebruikte de pil, maar was die vergeten.
Tja, het blijft stom. Vooral omdat die moeder wíst dat haar dochters onveilige seks hadden (met foute vriendjes en one night stands) en daar niets van zei tegen ze, maar géén doktersafspraak voor de pil maakte (of: géén doosje condooms in de badkamer legde), omdat ze vond dat ze dan 'seks hebben zou aanmoedigen' :confused: |
ik sluit me aan bij het nekschot-standpunt
|
Nekschoten zijn niet lief. :nono:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |