![]() |
[Nickchange] overgang
Een nickchange word door het merendeel van mede-forummers als verwarrend ervaren. Misschien is het handig om een soort overgangsregeling te treffen. Een forummer krijgt een nieuwe nickname, maar er komt (bijvoorbeeld) onder zijn nieuwe naam in kleine grijze letters te staan wat zijn vorige naam was. Na een paar weken verdwijnt dat dan.
Er kunnen dan natuurlijk uitzonderingen worden gemaakt voor mensen die om speciale persoonlijke redenen een nickchange willen. |
een soort Remkes-oplossing, vind je niet?
|
't Lijkt me slimmer dat mensen 't zelf in hun sig zetten wanneer ze 't extra duidelijk willen maken dat ze een nieuwe nick hebben, wanneer ze dat niet willen, doen ze het niet. Erg verwarrend vind ik het overigens nooit.
|
Dat een nickchange verwarrend is voor mede-forummers is iets dat het lid dat een nickchange wil, voor zichzelf moet betrekken in zijn afweging of hij de nickchange wel of niet doorzet. Dat is niet ons probleem.
|
Citaat:
|
Ik vind het een belachelijk idee. Als iemand z'n nickname wil veranderen dan moet ie dat lekker doen. Daar heeft de rest toch verder helemaal niets mee te maken. Dat dat als verwarrend ervaren word is dan heel jammer.
|
Als je dat gaat invoeren, krijg je daarna mensen die voorlopige nickchanges willen en die na een x aantal dagen ongedaan kunnen laten maken en ga zo maar door.
Te veel rompeslomp dus. |
Citaat:
Tsja, ik geloof ook niet dat het een technisch triviale zaak is om te implementeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
*flauw* Wanneer mensen een nickchange doen hebben ze daar vast een goede reden voor om niet meer met het verleden te worden herinnerd. Dus het lijkt me geen goed idee en dat het dan verwarrend is voor een paar forummers...daar valt wel mee te leven. |
Citaat:
|
Ik ervaar nickchanges helemaal niet als verwarrend. Hoe kom je tot de bewering dat het merendeel der forummers dat wel vindt? :confused:
|
Zal wel een poll op Onzin zijn geweest. :D
|
Als forummers uberhaupt willen dat hun vorige nickname nog bekend blijft, kunnen ze dat net zo goed in hun signature zetten.
Ik geef toe dat ik het soms ook verwarrend vind, omdat je niet meer bij kan houden wie iemand is. Maar ik lig er niet wakker van. |
Je kan toch ook gewoon af en toe naar dat lijstje kijken dat ergens bij het fotoboek staat:o Dan zie je gauw genoeg hoe iedereen eerst heette en nu heet en zo:)
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk is het forum bedoeld om het mensen naar de zin te maken, maar dat betekent absoluut niet dat we alle verzoekjes maar gaan inwilligen. Als er duidelijk naar voren komt vanuit de leden dat er echt sterke behoefte is aan een nieuwe voorziening, en dat wordt ook door veel leden onderstreept, dan wordt dat natuurlijk serieus besproken. Maar wanneer het zoals hier gaat om iets waar echt maar een paar leden moeite mee hebben dan zeg ik, daar kunnen we niets mee. Het moet wel iets zijn dat nut heeft, waar de forumleiding ook het nu van inziet en waar echt behoefte aan is. Dit lijkt meer een ideetje van een individu. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21. |