![]() |
Liefdesdans
Terwijl de regen
-zachtjes zingt- de vogel haar lied, speelt de wind van bloemen, een ongekende liefdesdans. |
Ik begrijp je eerste drie zinnen wel en ergens vind ik ze ook erg mooi, maar ik zou het toch anders doen. Omdat je eerste regel nu een beetje los lijkt te staan, snap je?
Het beeld dat je schept, bevalt me wel:) |
Citaat:
Heb drie verschillende versies van dit gedicht, waarin de streepjes steeds op een andere plek staan :) Dankje. |
Citaat:
:) |
Citaat:
Dit zijn nog twee voorbeelden, maar er zijn nog meer opties.. Terwijl de regen zachtjes zingt- de vogel haar lied, speelt de wind van bloemen, een ongekende liefdesdans. Terwijl de regen -zachtjes zingt de vogel- haar lied, speelt de wind van bloemen, een ongekende liefdesdans. |
De eerste versie moet je houden. Die in je openingspost dus. Want bij die andere zijn de streepjes nogal onlogisch geplaatst, vind ik. Of misschien lees ik het wel verkeerd... Maar dan is die eerste gewoon het duidelijkst;)
|
Haha ja. Voor mijzelf leest alles wel duidelijk, maarja .. ik heb het geschreven :) Op scholieren heb ik inderdaad om de reden die jij noemt, voor deze versie gekozen.
|
Ik vind juist de laatste versie het duidelijkst. En het mooist.
|
Maar waar gaat die eerste regel dan naartoe?
Terwijl de regen Die zin is nog niet af, toch?:S |
Citaat:
(eigenlijk lees je het woord zingt twee keer, hoewel het maar een keer geschreven staat) Terwijl de regen zachtjes zingt .. en dan verder. Maar je kunt 'm ook als onaf lezen.. omdat je begrijpt dat de rest tijdens het regenen gebeurt, maar het niet geschreven staat. Lastig uitleggen dit :) |
Ja, ik snap wat je bedoelt...
Maar dan vind ik nog steeds de eerste het best:p Je kan er ook van maken: Terwijl de regen -zachtjes zingt de vogel haar lied, speelt de wind van bloemen, een ongekende liefdesdans. Of niet? Past wel bij je laatste uitlegzin... |
de wind van bloemen?
voor de rest vind ik het een heel mooi gedicht! |
Citaat:
Beeldspraak. |
Citaat:
|
Ik vind die streepjes eigenlijk helemaal niet nodig. Waarom laat je ze niet gewoon weg? Ik begrijp namelijk niet precies wat je ermee toevoegt en bovendien blijf je twijfelen over de plaats van die streepjes. Ik vind het een mooi gedichtje: simpel, maar je roept een erg mooi beeld op. Terwijl de regen vind ik leuk als beginzin, of je er nou zingt achterleest of niet (dat regen regent weten we immers wel). Ja, de streepjes zou ik echt gewoon weglaten.
|
Citaat:
En bedankt voor t compliment. 't Gedichtje is inderdaad vrij simpel, maar dat het beeld mooi overkomt is fijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooi gedichtje:). Ik vind je laatste versie met de streepjes ook het mooist, net wat Vogelvrij zei, hoewel de eerste misschien duidelijker is. Duidelijk is gelukkig niet altijd mooier/beter.
|
De streepjes lijken mij overbodig omdat de enjambementen al genoeg doen.
Mooi gedicht. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46. |