Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Explorer gebruikt 50%+ van CPU (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1234585)

DioS 25-07-2005 13:18

Explorer gebruikt 50%+ van CPU

Explorer gebruikt de laatste dagen constant 50 tot soms wel 80% van m'n CPU, iemand een idee hoe dat kan en hoe ik het op kan lossen?

CobraKing 25-07-2005 13:23

Misschien heb je last van spyware.

Check deze topic voor meer info: Centraal Spyware & Adware topic

DioS 25-07-2005 13:26

Zou goed kunnen ja, zal eens wat zoeken om te scannen. (y)

mrboot 25-07-2005 22:00

Een andere browser zoals Firefox (gratis) of Opera (gratis versie is met banner) gebruiken. :)

nare man 25-07-2005 22:28

Citaat:

mrboot schreef op 25-07-2005 @ 23:00 :
Een andere browser zoals Firefox (gratis) of Opera (gratis versie is met banner) gebruiken. :)
Hoezo, het gaat toch niet om internet explorer? Explorer is gewoon de kern van Windows, Explorer is de GUI die ervoor zorgt dat je programma's kunt opstarten en dat je door mappen kunt browsen. Open de Task Manager maar eens en sluit explorer.exe af ;)

(Er zijn ook mensen die juist beweren dat je voor werkelijk goed gamen die explorer ook daadwerkelijk moet afsluiten, maar zoveel load neemt hij - als het goed is - niet).

Methuselah 26-07-2005 00:51

Citaat:

nare man schreef op 25-07-2005 @ 23:28 :
Hoezo, het gaat toch niet om internet explorer? Explorer is gewoon de kern van Windows, Explorer is de GUI die ervoor zorgt dat je programma's kunt opstarten en dat je door mappen kunt browsen. Open de Task Manager maar eens en sluit explorer.exe af ;)

(Er zijn ook mensen die juist beweren dat je voor werkelijk goed gamen die explorer ook daadwerkelijk moet afsluiten, maar zoveel load neemt hij - als het goed is - niet).

Ik had 'n tijdje geleden hetzelfde probleem en vanaf 't moment dat ik Firefox gebruikte, was 't probleem bij mij ook opgelost... Vreemd weliswaar, maar toch. :)

Kawoutertje 26-07-2005 01:37

Citaat:

Methuselah schreef op 26-07-2005 @ 01:51 :
Ik had 'n tijdje geleden hetzelfde probleem en vanaf 't moment dat ik Firefox gebruikte, was 't probleem bij mij ook opgelost... Vreemd weliswaar, maar toch. :)
Firefox Rules !!! :p

Hppa_oud 26-07-2005 01:38

Citaat:

Hoezo, het gaat toch niet om internet explorer? Explorer is gewoon de kern van Windows, Explorer is de GUI die ervoor zorgt dat je programma's kunt opstarten en dat je door mappen kunt browsen.
Een deel van Iexplore.exe wordt afgehandeld door Explorer.exe. (Vraag me geen details, want die weet ik niet.)
Althans, dat was vroeger zo, en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Mijn oude bak met 98 ging soms spontaan mijn taakbalk en vensters uit beeld halen op het moment dat ik een weer eens gecrashte IE4 met dwang had afgesloten. (n)

mrboot 26-07-2005 08:58

Citaat:

Ik moet echt nog goed leren lezen :( (n)
Citaat:

Methuselah schreef op 26-07-2005 @ 01:51 :
Lukt het met mijn oplossing misschien toch nog :o

Rohit 26-07-2005 09:17

Misschien heb je te weinig ruimte?

nare man 26-07-2005 10:35

Citaat:

hppa schreef op 26-07-2005 @ 02:38 :
Een deel van Iexplore.exe wordt afgehandeld door Explorer.exe. (Vraag me geen details, want die weet ik niet.)
Althans, dat was vroeger zo, en ik neem aan dat dat nog steeds zo is. Mijn oude bak met 98 ging soms spontaan mijn taakbalk en vensters uit beeld halen op het moment dat ik een weer eens gecrashte IE4 met dwang had afgesloten. (n)

Ja, maar 98 en 98SE zijn ook zo ongeveer de slechtste programmeersels die ooit voor verkoop op de markt gebracht zijn. Als je inderdaad een IE-venster afsluit is de kans groot dat het de hele kernel meetrekt en je meteen je hele systeem kunt rebooten. Dat gebeurt bij XP eigenlijk nooit meer.

Daarom vind ik het ook nogal overdreven als gasten meteen gaan blèren 'dan moet je geen M$ nemuhh!11'. Er zijn genoeg mensen die prima met XP werken en die nergens last van hebben. Het is echt niet zo dat je met IE niet normaal kunt werken.

Maar om maar eens even ontopic te blijven, als de explorer zoveel resources gebruikt komt dat meestal doordat je systeem vergeven is van de spy- en adware. Draai eens een scan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.