![]() |
Favoriete klassieke compositie
Alweer een tijdje geleden dat er een dergelijk topic was, maar indien niet gepast wegens andere topics doe er dan maar een slotje op...
Maar de vraag lijkt me duidelijk, welke klassieke composities zijn jou favoriet? En vooral wat zijn absolute aanraders/stukken die je gehoord moet hebben? TS begint: Vivaldi - Cello sonates Bach - Watermusic Bach - Matheus passion Bach- Cello suites Mendelssohn - Herbriden Elgar - Cello Concerto in e-mineur Opus 85 Mozart - Zauberflote Faurre - Elegy Saint Seans - Danse Macabre Purcell - Dido & Aneas Glass - Fond reflections En nog wel een aantal, maar dit is wat ik nu bedacht... |
Vivaldi - Cello sonates
|
iig iets van philip glass
einstein on the beach (y) |
Citaat:
|
piano:
joplin, maple leaf rag grieg wedding day at troldhaugen mendelsohn,spinning song liszt, liebestraume 3 chopin, etudes liszt, la campagnela chopin, heroic polonaise chopin, balade nr.1 mozart, k333 schumann, kindersszenen bach, italian concerto etc..... |
Liszt - la campanella en Hongaarse rhapsodie nr 2
Beethoven - pathethique sonate, moonlight sonata Chopin - een heleboel nocturnes en walsen Orff - carmina burana Mozart - requiem Rachmaninoff - derde pianoconcert En nog een heleboel eigenlijk... |
Mozart - Requiem
Rachmaninov - 3de pianoconcert (ik heb een cd met opnames uit 1939 waar rachmaninov het stuk zelf speelt!) Stravinsky - the Firebird Beethoven - 9de |
Pachelbel - Canon
|
Rach 3 en alle romances van Chopin...
|
Muziek uit LOTR trilogie. Weet alleen geen componisten. Bach, Vivaldi en Händel is wel grappig op z'n tijd, maar ik zou m'n mp3-speler er niet mee vol willen gooien.
|
Carl Orf uber alles
|
Edvard Grieg uber alles.
|
Ik heb geen favoriet.
|
Telt Schindler's List ook mee? Dat vind ik ontzettend mooi, verder luister ik niet naar dat genre.
En inderdaad, zoals eerder gezegd, muziek uit LOTR |
Vivaldi - La Primavera
Beethoven - Fur Elise. |
tchaikovsky
|
Chopin - Fantasie Impromptu
Listz - La Campanella Bach - Requiem |
De preludes van Rachmaninoff.
|
Mahler
wagner Strauss Borodin Prokofieff Bartok Stravinsky Tjaikovsky Bruckner Berlioz Orff En daar de verschillende stukken van, plus al eerder genoemde componisten, kortom, teveel om op te noemen. |
"Rondo Capriccioso" van Mendelssohn en
de walsen van Chopin |
Ja hier heb ik een vraag over.
Mijn favo nummer is Clairde de Lune van Debussy Het gaat me vooral om dat middenstuk waarbij alles samenkomt. Hebben jullie nog meer tips naar dit soort stukken en bevoorbeeld het stuk van Edward Scissorhands. |
|
Ik vind heel veel van Yann Tiersen mooi, ook O fortuna van Carl Orff is een van mijn favorieten.
|
Mijn favoriet zijn op dit moment
Gershwin - Rhapsody In Blue Tschaikovsky - hele notenkraker en zwanenmeer compositie Vivaldi - 4 jaargetijden |
Van Morrison,
en dan vooral zn werk in de band Them waar hij zanger van was. Ben ermee opgegroeid en hou evan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Saint Seans - Dance Macabre
Dvorak - New world symphony <3 |
Doet die aan klassiek?
|
AAAAAAAAAAAHHH
pardon, t gaat over klassieke composities crap. da's een schaam actie (las het ook nog eens verkeerd namelijk, t zal wel aan vermoeidheid en wiet liggen, goed blame iets) Emmmm, laten we dan maar Tjaikovsky zeggen met zn werk in Peter en de Wolf (toch?). Had er vroeger een bandje van met het helemaal gesproken en zijn mzuiek, was een verslaving van me. |
En die gozer die het hoorspel War of the Worlds heeft geschreven, weet zn naam even niet meer en t heeft niks met die prut film te maken, maar da;s ook iets van vroegah.
Hele mooie platen zijn dat in iedergeval. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ghehe k dacht ookal..
|
Enkele stukken die met regelmaat de revue passeren:
Mozart's Requiem Bach's Mattheüs Passion Tchaikovsky's Violin Concerto Beethoven's Moonlight Sonata Mussorgsky's Pictures at an Exhibition Glass' Einstein on the Beach Satie's Gymnopédies Downland's Lachrimae Schoenberg's String Trio Reich's Violin Phase Xenakis' Kraanerg Weber's String Trio Op. 20 Boismortier's Concert Spirituel Chopin's Nocturnes Dvorak's Cello Concerto Ligeti's Mechanical Music Adam's The Death of Klinghoffer Grieg's Lyric Pieces Tan Dun's Ghost Opera Young's The Well Tuned Piano Messiaen's Vingt Regards Sur l'Enfant Jesus ten Holt's Canto Ostinato Tallis' Lamentations of Jeremiah Riley's Atlantis Nath En de persoonlijke favoriet waar ik graag naar luister: Cage' 4'33" Voor de rest een willekeurige volgorde trouwens |
Heeft er niemand een favourite verzamelcd ofzo.
Ik kan moeilijk alles downloaden :) Zovel verstand heb ik er trouwens niet van. |
Hm... Niet echt klassieke mziek ofzow, maar k vind de mziek van de musical Les Misérables eg heel erg mooi. Tis dan wel musical, maar gaat heel dicht tegen de klassieke mziek aan zitten... K word daar rustig van (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56. |