Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Surfen! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1234741)

CaptainCaveman 25-07-2005 17:22

Surfen!

Zijn er hier mensen die golf-, wind-, of kitesurfen??? En zoja, waar? Ik vind zelf het Grevelingenmeer wel lekker (windsurfen), alleen om met aanlandige wind uit de baai te komen is kut.

CaptainCaveman 29-07-2005 12:29

Wowie, veel belangstelling voor mijn topic!!!

vijf 29-07-2005 13:21

nee.

Keane 29-07-2005 17:24

Hehe, kut voor je :) We zijn niet zo'n surfland denk ik :p

CaptainCaveman 29-07-2005 17:27

Citaat:

Keane schreef op 29-07-2005 @ 18:24 :
Hehe, kut voor je :) We zijn niet zo'n surfland denk ik :p
Zo te zien niet :nono: :evil: :(
Beetje jammer.

de communiceerbeer 29-07-2005 17:30

Mja hier is nog een topic over surfen maar dat is al zo oud; die gasten komen vast niet meer op het forum. :p

Vaquéro 01-08-2005 17:26

Ik surf niet maar ik ben wel een flowboarder, samen met een aantal gasten die bij mij in de buurt wonen. check flownation .
Voor de gasten die niet weten wat een flowboard is:

Flowboards zijn in de jaren 90 door een gast uit nederland ontworpen. het is een kruising tussen skateboarden, snowboarden en surfen, en ik kan je garanderen, het is echt kewl en een flowboard is zeker een eyecatcher
Een flowboard is dus een skateboard met 14 wielen die in 2 rijen van 7 zijn opgesteld.
check de site maar tis echt vet.
Over kitesurfen gesproken... een vriend van mij (ook een flowboarder) die doet aan kiteboarden, dat is ook super vet... helaas kan ik dat niet doen, want mijn schouders liggen snel uit de kom :s
Maargoed jullie hebben net een Flownation dag gemist, was afgelopen zondag 31ste in Hoofddorp op het terrein van de Floriade op de BIG spotters/boarders hill

Georia 03-08-2005 19:13

Ik doe zelf aan golfsurfen. Dat doe ik alleen eigenlijk in het buitenland omdat in nederland zelden tot nooit goede golven zijn... Maar als ik in nederland surf dan is het scheveningen. Voor de rest vooral Frankrijk/Spanje in de Golf van B. Het strand van Biarritz is zeker de beste spot daar... Maar ik ben nu meer in 2 the wakeboard dus kom ik niet veel meer toe aan surfen.

Pibbo 03-08-2005 19:15

Citaat:

de communiceerbeer schreef op 29-07-2005 @ 18:30 :
Mja hier is nog een topic over surfen maar dat is al zo oud; die gasten komen vast niet meer op het forum. :p
das nog maar een jaar geleden :o

Vaquéro 04-08-2005 09:47

overigens voor de snowboarders onder ons,

Er bestaat nu een Freeboard, dit is dus ook weer een skateboard he, maar dan tussen de truuks een beide kanten een zwenk wieltje waar je in principe op rijdt/downhillt en door dat zwenk wieltje is het mogelijk om precies dezelfde bochten te maken als met snowboarden, het is alleen vrij moeilijk en je staat niet vast aan je freeboard.
dus

Vaquéro

Georia 04-08-2005 10:06

Waar kan je dat in Nederland doen? Heb je toch een helling nodig... Maar je rijdt op de middelste wielen?
http://www.skijapanguide.com/2002/im...rd-image-3.gif
Leek me wel een handig plaatje...

Vaquéro 06-08-2005 13:14

hehe dat is um ja,

In hoofddorp kan je dat doen (vlakbij amsterdam) waar de Flordiade was, daar he je een grote heuvel, genaamt Big Spotters Hill en gedoopt Big Boarders Hill, dat is wel een relaxde downhill, en in Spaarnwoude is ook een relaxde downhill zo zijn er nog wel een paar heuveltjes waar je dit kan doen, maar we reizen ook wel es af naar de ardennen, daar heb je ook wel leuke spots, en in Oldenzaal is ook wel een leuk skateparkje met een mini downhill en een snakerun

Vaquéro

Vaquéro 06-08-2005 13:16

ohw vergeten te zeggen, die middelste wielen, daar rij je inderdaad op, maar je kan ze ook inklappen, dan heb je een longboard. Maar je gewone wielen die gebruik je in principe omte remmen in de bochten... jah het is echt heel vaag en je moet het een keer doen en gezien hebben,

Vaquéro

Vaquéro 08-08-2005 09:33

ohw je hebt trouwens geen helling nodig... je gan ook gewoon over straat lekker vaart maken en dan een mega powerslide :) maken hehe

*** 09-08-2005 01:55

Vandaag op het nieuws een gast gezien die van Engeland naar Nederland (160km!) is gekitesurft in 8 uur!

Heb van de zomer 2x geprobeerd te surfen in de Ardennen en vroeger al lasergezeild, en zit er nu over te denken bij een studentensurf vereniging te gaan. Lijkt me wel wat, gewoon spullen meepakken, wanneer je zin hebt.
En golfsurfen heb ik ook eens geprobeert in Mimizan, nadat ik helemaal weg was van bodyboarden. Maar dat is toen nog niet echt van de grond gekomen. Miss dat ik in de toekomst nog een keer ga!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.