![]() |
[gitaar] Beginnen.
Hoi ik wil graag beginnen met gitaar spelen, ik had enkele vraagjes.
Wat is het handigst om mee te beginnen, electrisch of akoestisch. Is het handig om eerst een paar lessen te nemen of kan je het jezelf wel aardig leren? Hoe ben jij ooit begonnen? Zijn er nog handige sites voor beginnende gitaristen? Welke gitaar zouden jullie voorstellen om te kopen als beginnende gitarist? Alvast bedankt voor de moeite :) |
Ligt eraan wat je wil gaan spelen. Als je uiteindelijk electrisch wil gaan spelen kun je ook net zo goed op een electrische beginnen.
Beginners-set: Dean EVO XM: €99,- Gitaarhaak voor aan de muur: €7,- VOX AD30VT: €250,- Kabel: €6,- Hoes: €12,50 (prijzen allemaal afgerond vanaf de feedback site) Leuke set om mee te beginnen van redelijk/goed kwaliteit :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mwoah de eerste 2 jaar heb ik zelf aangekloot. Beetje akkoordjes leren, toonladders, veel powerakkoorden shit natuurlijk.
Onlangs ben ik op les gegaan. Moet zeggen dat ik wel flink vooruit ben gegaan binnen een paar maanden. |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik geef toe dat je wss beter met gitaarles kan beginnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
voordeel van les is dat je sneller word gecorrigeerd, en zelf de nodige bagage krijgt om zelf dingen te analyseren en te leren op de meest effectieve manier.
|
Nadeel van les is dat bepaalde dingen 'goed' zijn en sommige dingen 'fout'
En mijn mening is dat alleen het verkloten van je polsen/lichaam fout zijn en verder niks. Is alleen 'dom' enzo. Maare, een paar lessen lijkt me zoiezo niet vekeerd. |
mwa ik heb ook nooit les gehad, maar wel veel geleerd van vrienden, dus als je vrienden hebt die t goed kunnen lijkt les me enigsinds overbodig.
|
|
b.c.rich mockingbird ben ik zelf mee begonnen. dies wel eff duur maar dan kan je ook 4 jaar mee doen. verder kan je jezelf heel goed gitaar aanleren zolang je noten kan lezen. ik ben nu 2 weke intensief bezig en et gaat behoorlijk goed
|
autodidact voor het leven
|
ik ben sinds andershalf jaar aan het spelen ofzo, op de akoustische gitaar van mn zus, nu heb ik laatst een (erg oude en slechte) elektrische gitaar gekregen, maar hij doet het. ik heb geen les gehad, maar ben begonnen uit de lesboeken van mijn zus, en akkoorden/tabs van het internet. akkoorden spelen gaat nu wel, tokkelen heb ik nog erg veel moeite mee (kwestie van oefenen?). verder ben ik nu laatst begonnen met het uittabben van bestaande nummers. de snelheid van ontwikkelen valt me erg tegen, ik weet niet hoe het is als ik op les zou zitten, maar ik denk dat het wel aan te raden is.
veel plezier en succes! (en als het even niet lukt: zet je gitaar aan de kant, raak hem 2 weekjes niet aan en daarna weer met goede moed aan de slag :cool: ) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |