![]() |
auto rijden/huren in Australie
he ik heb net me rijbewijs gehaald en ik ga 't komende jaar reizen door Indonesie en Australie en ik had vaag gehoord dat je om te mogen rijden in Australie minstens een jaar een rijbewijs moet hebben ofzo?
Weet iemand hoe dit zit? ook met auto huren enzo? alvast bedankt |
Ik weet niet op alles antwoord...maar als je echt lang wilt rondrijden in Australië, dan kun je volgens mij beter een camper kopen daar en hem dan na die tijd weer verkopen. Je hoort regelmatig dat mensen die daar heen gaan dat zo doen.
|
Citaat:
|
Volgens mij is het in heel veel landen zo dat als je een auto wil huren, je al een bepaalde tijd je rijbewijs moet hebben. Dat kan ook 3 jaar zijn. Kan me voorstellen dat Australië geen uitzondering is, maar hoe lang je dan je rijbewijs moet hebben weet ik niet :)
|
En ik denk ook dat het ontzettend duur is om lange tijd een auto te huren..
|
kan je dan niet beter een tweedehands auto kopen en aan het einde van je reis weer doorverkopen?
|
Als je onder de 25 bent.
En wilt een auto huren, ben je erg veel gedl kwijt aan premies enzo :( |
Citaat:
|
Stel de vraag anders is het topic over Australie, bij verre bestemmingen staat het.
|
De regels m.b.t. hoe lang je je rijbewijs moet hebben en hoeveel toeslag er is voor een jonge chauffeur hangen af van de verhuurmaatschappij (en dan soms ook nog eens per land). Je zou dit na kunnen zoeken op een aantal sites van verhuurbedrijven.
En verder heb je hier misschien wat aan? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55. |