![]() |
[Monitor] LCD, 1600*1200; 19 inch > no?
Ik heb een nieuw beeldscherm nodig en wil dan graag een flatscreen.
En nou zoek ik wat rond, maar nergens vind ik een 19 inch die 1600*1200 aan kan, hoogstens 1280*1024.. Ik heb nu 1600*1200 en dat wil ik echt houden Maar ik heb echt geen zin om +€500,- te betalen voor een 20+inch. Dus, flatscreen 19 inch, 1600*1200, mogelijk? |
Jij hebt zeker een laptop met zo'n scherm :p
Ik heb er ook wel eens naar gezocht, maar ik vond ze ook niet. Maar misschien is het handig om meteen naar een scherm te gaan dat in ieder geval 1920 breed is, dan kan je er in de toekomst precies hdtv crap op bekijken. |
Citaat:
|
Citaat:
En nee, mijn laptop is 15 inch en kan maar 1024*768 aan... heb gewoon een big ass normale 17inch monitor =p |
HDTV is de toekomst van video, Bluray discs zullen tot 50gb aan data bevatten en logischerwijs kan dus ook de kwaliteit verhoogt gaan worden. Een HD standaard is 1080p. Dit staat voor de resolutie 1920x1080.
|
Citaat:
|
Juist. Ik vraag me verder ook af wat je met je ogen van plan bent, als je kennelijk in 1600 x 1200 op een 17" CRT werkt. Masochist.:)
|
Citaat:
Citaat:
1280*1024 op 19" kunnen dan 2 word bestanden op 100% naast elkaar? als dat kan, dan vind ik het best mja, als ik deze zet op 1280*1024, vind ik het niet relax :P |
Citaat:
het is zo lekker.. en zo fijn ^_^ er past zoveel op!! |
Citaat:
|
:D
@ TS waarom geen Dual Screen :P, goedkoper en dan heb je nog meer ruimte. Heeft Dell niet van die leuke aanbiedingen van 21 TFT's ? Trouwens 1600x1200 is de resolutie om te gamen, hoef je niet zoveel FSAA aan te zetten :P Ziet het er al mooi genoeg uit. |
Citaat:
Citaat:
en geen dell... btw, verkopen ze wel losse monitoren? [edit] of kan ik beter crt nemen? en lcd/tft, verschil? [/edit] |
Verschil? Boeiend. Je moet gewoon een goede TFT hebben, ik kan me alleen voorstellen dat gamers nog een nieuwe CRT willen kopen. Deze kost maar ca 550 euro:
http://www.cs-computer-shop.de/onlin...es/photo_b.jpg |
Citaat:
maar 550??.. |
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_crystal_display Ik vind minder dan 600 euro niet erg veel geld voor een 19'' TFT van die kwaliteit. 20'' of meer kost 1000+ euro. |
ik vind het dus veel geld..
Ik ga maar es kijken voor een crt.. |
Mijn moni's (tft) kosten 700,- p/s, maar dan merk je echt wel het verschil tussen deze en de low-budget moni's/
|
Jij hebt ook eizo of niet?
|
Ik heb Dell :)
|
http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/16980
Zo een zeker of niet? Zeker goede shit lijkt mij, en 2e 425 valt eigenlijk wel mee. |
Die heb ik ja (2x :p)
|
Damm man, vette shizzle.
Maja jij hebt ze ook nodig voor je werk of niet? |
Ik vind die van inkoopacties wel leuk (24'' voor 900 euro). Het schijnt dat de kwaliteit van de Dell TFT's vergelijkbaar is met Eizo. Helaas beginnen Eizo 20''+ panels pas bij 1000 euro. :(
|
Citaat:
Maar de mooiste schermen zijn die van Apple. |
Damm, dat wil ik ook kunnen.
Die van Apple zijn idd mooi, maar die big ass schermen van Dell ook, die 42 inch of zoiets, en als tv en om dvd's op tekijken en om op te gamen. En HDTV support, wat ik wil! :D |
|
Mooi dingetje, nadeel is alleen:
€ 4683,39 :P Wel vet is die van Eizo waarbij een tekentablet erin zit, vind ik wel leuk zoiets, ik zelf zou het nooit gebruiken maar jah. |
Dikke randen zijn zoooo 1900 :p
|
ja mensen, 1280 is voor 17" TFT's en 1600 is voor 19" TFT's. Die laatste hebben we op werk ook (Samsung als ik me niet vergis), en ze kijken niet onaardig.
Als je vandaag de dag nog een 1280 19" TFT koopt, wordt je opgelicht. Weglopen en een betere deal zoeken dan dat...! |
?
19 inch met 1600x1200 bestaat niet, dan moet je 20 inch hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik denk datje gewoon perongeluk stiekum toch een 20 inch heb gezien:)
19 inch is SXGA 20 inch is UXGA (ook bij samsung) |
Citaat:
|
Citaat:
voor zover i kweet maakt geen 1 fabrikant ze |
Citaat:
Ze hebben misschien inderdaad wel bestaan, meen laatst zoiets gelezen te hebben tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe TFT, maar voor zover ik weet is er nu geen enkele fabrikant meer die nog een dergelijk scherm levert :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen wel zwaar scherm en verbruikt veel energie. Maar het is zeker niet zo dat er geen 19" TFT schermen zijn die 1600x1200 doen. Alleen handig is het misschien niet: de pixels zijn veels te klein op die manier. Dan moet je softwarematig ook meer detail in je graphics/windows stoppen zodat balken enz. ook groter worden. |
Citaat:
Citaat:
|
15"? Is dat niet toevallig een laptop widescreen iets? 1600x1024 ofzo ?
maar ik vond het dus te klein, dan moet je eigenlijk een 21 of 22 inch scherm hebben voor 1600x1200. |
iiyama 19`` TFT H1900 Zwart
kan: Maximum resolution Recommended 1.3 megapixel (1280 x 1024) (1600 x 1200 possible downscale - digital input) wat houdt dat in? |
Citaat:
|
op een 15" :eek:
|
Wat zijn jullie toch gewoon een stelletje aanstellers zeg. Het is niet te klein, alleen maar voor van die zielepoten die toch al niets zagen :p
|
Gekocht:
SyncMaster 913n 19" max res: 1280*1024 tft wel blij :) |
Citaat:
|
dstn?
|
double-layer supertwist nematic, a passive-matrix LCD technology that uses two display layers to counteract the color shifting that occurs with conventional supertwist displays.
zal wel duur zijn.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57. |