![]() |
[laidback idm]photographs of better times
|
ik erger me aan de drumkit, die klinkt zo.. zo... nja, kut.
die synths klinken wel heel relaxed en loom. (y) |
hehe ja ik ga de hele drums misschien omgooien, eens kijken straks
danke |
Klinkt sfeervol.
Wat betreft de drummies; je hebt er heel subtiel ergens een ' bleepje' tussendoor zitten, misschien een idee om van het drukmit gebruik af te stappen en minder conventionele geluiden te gebruiken om een beat mee te maken (denk o.a. Autechre ofzo..) |
Ja ik heb zitten te kutten met clicks n pops, maar het wilde niet echt.
Ik heb nu een andere versie online, check maar. |
ik wil wel wat clicks en pops sturen heb er zat, ik vind je track echt te zoet voor woorden en ook niet echt erg boeiend opzich wel knap hoor ik merk wel vooruitgang in je shizzle. maar niet erg idm ofzo.
|
Haha nee valt wel mee dat idm-gehalte inderdaad, het is niet eens echt 'dance' maargoed ;). Zoet? zondermeer.
Ja stuur me mara een keertje wat clicks n pops dan? |
Ik vind em al een heel stuk beter zo (y).
Rond de 1:20/1:30 heb je dat pianopartijtjeerin, en heel even hoor je dat ding op solo. Misschien dat je dat nog wat extra uit kan buiten, nu is het al over voordat je het doorhebt. Ik roep ook maar wat ik hoor :cool: |
of je zoekt even Waldorf Attack VST op. shareware vast wel ergens, en anders ook wel te vinden. ;)
(y) kan je best relaxte drums uit halen. |
Citaat:
wat maakt die plug zo bijzonder? |
niet zo heel veel, eigenlijk.
|
:d
|
het is meer Ambient dan IDM
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar dingen als bliss, st en oveloe worden ook idm genoemd en zijn ritmisch niet echt complex, maar qua melodie dan wel weer... |
Citaat:
maar ik moet zeggen dat ik beta 2 al een paar keer geluisterd heb (y) ik vind het iig erg luisterbaar :) props |
Citaat:
|
Citaat:
Huishoudelijke mededeling: je moet bij mijn shit sowieso een beetje goed basgeluid hebben, ik hou van zwaardere baslijnen. |
Citaat:
:cool:;) |
Hmm lekker om wakker mee te worden. :) (y)
|
Klinkt erg fijn, maar vervang op z'n minst de nare clap .
Voor clicks en andere vage geluidjes om ritmes mee te maken heb je geen goede samples nodig. Gewoon knippen, plakken, pitch veranderen, inkorten van samples, gekraak dat je toevallig ergens hebt levert vaak goede geluiden op. Of neem gewoon tikjes op met een microfoon. |
Citaat:
|
@ cut_off: komt er nog een nieuwe versie met een betere of andere clap? ik hoop het want dat zou het nummer nog beter maken (y) de melodie is goed zo vind ik :)
owjah en met welke progs heb je dit gemaakt? |
Citaat:
zal er binnekort aan werken ok? Met reason. |
Citaat:
en die clap..hehe tjah hij ligt gewoon niet helemaal lekker in het gehoor, maar toch luister ik het nummer best vaak, die melody <3 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |