Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Wimpers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1236322)

Kimisa 27-07-2005 22:09

Wimpers

Ik zat laatst eens te kijken en toen zag ik dat de mijn linkeroog veel kortere wimpers heeft dan mijn rechter. Dus ik vroeg me af hoe dat kon. Ehh ja en toen herinnerde ik me dus dat ik ooit mijn wimpers aan de linkerkant een stukje heb afgeknipt omdat ik ze te lang vond ( :o ) en dat ging niet zo goed blijkbaar want ik heb de rechterkant niet geknipt. Maar ik dacht dat het wel weer terug was gegroeid.

Worden ze ooit nog weer hun normale lengte? Want als ik mascara opdoe bv dan lijkt het net alsof ik twee verschillende ogen hebt, tenminste ik zie duidelijk verschil.

phink 27-07-2005 22:15

Ik heb nog nooit gehoor dat iemand z'n wimpers ging afknippen, omdat ie ze te lang vond...'k zou d'r blij mee zijn als 'k jouw was :D

Ik denk dat, als het lang is geleden dat je dat hebt gedaan, en ze nu nog niet terug zijn gegroeid, je er niet op moet rekenen dat dat nog gaat gebeuren. Alhoewel wimper haar volgens mij wel ontzettend langzaam groeit.

Misschien kan je op de korte wimpers van die verlengende mascara doen,en op je andere wimpers gewone? Dan lijkt 't verschil misschien minder. :)

Kimisa 27-07-2005 22:22

Het is al een aantal jaar geleden, zeg maar minstens 6. Het viel me nu pas op alleen. Tuurlijk vind ik lang mooi, maar toen blijkbaar niet. :confused: :p

Maarre, is er helemaal niets wat ik kan doen zodat ze weer hun normale lengte krijgen. Ik heb toch geen DNA veranderd ofzo.

Estar 27-07-2005 22:38

Nee heb je niet, je wimpers vervangen zich om de 6 weken ongeveer.

Misschien andere groeifase ofzo :confused:

Paranoide 28-07-2005 02:51

Citaat:

Estar schreef op 27-07-2005 @ 23:38 :
Nee heb je niet, je wimpers vervangen zich om de 6 weken ongeveer.

Misschien andere groeifase ofzo :confused:

Groeifase? Man, dat gaat toch per los haartje. Wat jij beschrijft.. Dan zouden om de zoveel tijd alle wimpers die je hebt tegelijkertijd uitvallen? En dan weer teruggroeien? :D

Katje 28-07-2005 05:53

ik heb horen zeggen
dat als je wimpers afknipt ze nooit meer zo lang als eerst worden

Vejji 28-07-2005 07:02

Citaat:

Kimisa schreef op 27-07-2005 @ 23:22 :
Maarre, is er helemaal niets wat ik kan doen zodat ze weer hun normale lengte krijgen. Ik heb toch geen DNA veranderd ofzo.
nee hoor, tenzij je naast een kernreactor stond oid.
volgens mij groeien die dingen wel weer aan.

Estar 28-07-2005 07:41

Citaat:

Paranoide schreef op 28-07-2005 @ 03:51 :
Groeifase? Man, dat gaat toch per los haartje. Wat jij beschrijft.. Dan zouden om de zoveel tijd alle wimpers die je hebt tegelijkertijd uitvallen? En dan weer teruggroeien? :D
Dat valt uit, en dan ineens.. de volgende morgen... poef istie weer :eek: :rolleyes:

Cytherea 28-07-2005 10:37

Citaat:

Estar schreef op 28-07-2005 @ 08:41 :
Dat valt uit, en dan ineens.. de volgende morgen... poef istie weer :eek: :rolleyes:
Dat gebeurt 's nachts natuurlijk :rolleyes:

Estar 28-07-2005 11:47

Citaat:

Cytherea schreef op 28-07-2005 @ 11:37 :
Dat gebeurt 's nachts natuurlijk :rolleyes:
ja dan komt de fee met haar toverstafje wimpers toveren :p

Noortje18 28-07-2005 13:53

Je wimpers blijven idd korten als je ze hebt afgeknipt of als ze verbrand zijn. Je kunt dit wel verdoezelen door mascara aan te brengen en mss als je je echt aan ergert aan dat oog valse wimpers aanbrengen die kun je verkrijgen bij elke drogist vraag wel achter dezelfde lengte als je andere oog veel succes

Mr. Bungle 28-07-2005 13:57

Ik heb ze ooit verbrand, maar kan me niet herinneren dat mijn wimpers nog langer waren. Ze zijn nu ook aardig lang.

annetjuh 28-07-2005 14:17

ik heb geen flauw idee, hoe dat zou kunnen, maar kun je het niet met verschillende types mascara kunnen verdoezelen.
en trouwens niemand heeft de ogen precies gelijk

Zozo 28-07-2005 15:01

Ik zou de andere kant ook afknippen

Choc. 28-07-2005 17:11

Een jongen die ik ken had vroeger ook een keer zijn wimpers verbrand, maar daar zie je echt niets meer van. Hij heeft zulke lange wimpers! :eek: Daar ben ik echt jaloers op :p

Aapiee 04-08-2005 20:58

why the hell heb je die lange wimpers ooit afgeknipt!? das juist MOOOOOOOOI!!:p anyways..je kan valse wimpers erop plakken maybe?

vosje16 04-08-2005 21:20

Citaat:

Zozo schreef op 28-07-2005 @ 16:01 :

Inges 05-08-2005 13:06

Citaat:

Choc. schreef op 28-07-2005 @ 18:11 :
Een jongen die ik ken had vroeger ook een keer zijn wimpers verbrand, maar daar zie je echt niets meer van. Hij heeft zulke lange wimpers! :eek: Daar ben ik echt jaloers op :p
Mijn wimpers zijn ook wel eens verbrand (geflambeerd zeg maar) en die zijn ook gewoon aangegroeid.

Firefly182 10-08-2005 20:45

Citaat:

:cool: (y) juistem

Roos 10-08-2005 21:09

Citaat:

Ja en dan per ongeluk te kort doen, zodat je je linkeroog nog korter moet knippen :o

Katje 11-08-2005 15:23

leuk, stekeltjeswimpers :D

Maija 14-08-2005 01:35

Ik denk niet dat het nog bijgroeit, omdat wimpers niet het soort sein krijgen om door te groeien (ja het is laat en ik kan niet de goede woorden zoeken)
Maar een haartje moet vanuit je lichaam seinen krijgen om te groeien, en volgensmij hheb je dat niet zo bij wimpers tenminste maar een klein beetje.. als ze heel erg kort zijn, merkt je lichaam dat en groeien ze bij tot een lengte dat je lichaam goedvind en dan stopt het (heb je anders als een naar de kapper moeten gaan voor je wimpers..:P.. oke jij wel dan.. maar de meeste andere mensen niet)
Zeker na 6 jaar is er eigenlijk geen kans meer dat het helemaal bijgroeit..
Omdat ik verwacht dat je wimpers toendertijd wel weer een stukje gegroeit zijn maar nu niet meer..

Nepwimpers dus...

Oh, ik kom vandaag niet meer uit mn woorden :$,, mischien probeer ik het morgen wel eens opnieuw uit te leggen ;)

Auryn 14-08-2005 13:40

Ik heb ooit een meisje ontmoet die als kleuter haar wimpers af heeft geknipt en ongeveer 10 jaar later nog steeds extreem korte wimpers had. Het is natuurlijk niet het meest betrouwbare verhaal maar goed, jou verhaal is ook opmerkelijk.

Ik hoop echt voor je dat ze weer aangroeien.

Sarah 14-08-2005 15:11

Citaat:

Maija schreef op 14-08-2005 @ 02:35 :
Ik denk niet dat het nog bijgroeit, omdat wimpers niet het soort sein krijgen om door te groeien (ja het is laat en ik kan niet de goede woorden zoeken)
Maar een haartje moet vanuit je lichaam seinen krijgen om te groeien, en volgensmij hheb je dat niet zo bij wimpers tenminste maar een klein beetje.. als ze heel erg kort zijn, merkt je lichaam dat en groeien ze bij tot een lengte dat je lichaam goedvind en dan stopt het (heb je anders als een naar de kapper moeten gaan voor je wimpers..:P.. oke jij wel dan.. maar de meeste andere mensen niet)
Zeker na 6 jaar is er eigenlijk geen kans meer dat het helemaal bijgroeit..
Omdat ik verwacht dat je wimpers toendertijd wel weer een stukje gegroeit zijn maar nu niet meer..

Nepwimpers dus...

Oh, ik kom vandaag niet meer uit mn woorden :$,, mischien probeer ik het morgen wel eens opnieuw uit te leggen ;)

wimpers stoppen niet opeens met groeien hoor... je lichaam heeft geen flauw idee hoe lang ze zijn. De reden dat ze normaal gesproken niet langer dan een centimeter worden, is dat ze maar heel langzaam groeien en na 6 maanden uitvallen (niet allemaal tegelijk natuurlijk)

Fearless 15-08-2005 11:14

gezien je er zelf net pas achter gekomen bent, zal het niet zo erg opvallen en is al dat gedoe vn nepwimpers of een stukje afknippen neit nodig
Desnoods doe je op ene oog meer of betere mascara dan het andere?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.