![]() |
Celstraf voor het geven van een mening
Celstraf voor verheerlijken terreur
DEN HAAG Minister Donner (Justitie) wil dat er op het verheerlijken, goedpraten, bagatelliseren of ontkennen van terreur gevangenisstraf komt te staan. Hij stelt een maximumstraf van één jaar voor. Verder wil Donner dat rechters imams meteen uit hun ambt kunnen zetten als ze haat zaaien in hun preken, of mensen werven voor de Jihad. De minister wil met zijn wetsvoorstel de samenleving beter beschermen tegen uitlatingen die de grenzen van het toelaatbare ver overschrijden, en zo de tegenstellingen verscherpen. Onder het wetsontwerp valt ook het goedpraten of ontkennen van oorlogsmisdrijven Nosnieuws Ik vind dit onzin aangezien er ook nog ziets is als vrijheid van meningsuiting is. Was het niet datgene waar Nederland zo trots op was en is en wat na de dood na Theo van Gogh meer dan ooit tevoren gekoesterd is en zou moeten blijven. En nu lopen de politici de vrijheid van meningsuiting zelf de nek om te draaien. Dit is de omgekeerde wereld. De huidige wet voorziet al in straffen voor haatzaaien, enz. daar is deze nieuwe wet niet voor nodig en mijnsinziens is deze wet dan ook overbodig. |
Haat prediken is mijns inziens altijd kwaadaardig en ook als zodanig bedoelt.
daar moet dus tegen opgetreden worden |
Maar Donner is dan ook een bekrompen gereformeerde randdebiel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Idealiter mag in een democratie 'alles'. Maar een democratie moet ook geen zelfmoord plegen (in overdrachtelijke zin) door acitiviteiten toe te staan die haar voortbestaan bedreigen. |
Zie mijn reactie in het Tiswah topic. Trouwens Rick Steiner, hou nou eens op met dat panische 'ohohhh help ik word gestraft omdat ik mijn mening geef!!!!1' gezeur. Je wordt niet gestraft omdat je je mening geeft, je wordt gestraft omdat die mening inhoudt dat je terrorisme verheerlijkt. Fundamenteel verschil.
|
Citaat:
|
Alsof de gevangenissen niet al vol genoeg zitten. vul die cellen liever met echte criminelen ipv met mensen die alleen maar iets zeggen. En wat gaat dat allemaal niet kosten? Daarmee wordt een heleboel belastinggeld over de balk gesmeten.
|
En nog iets @ Nare Man: Toen Theo vermoord was was jij het en met jou je mede-autochtonen die Panisch herrie stonden te maken op de Dam en te zeuren dat de "vrijheid van meningsuiting" vermoord is. Kom hier dus geen verwijten maken aan het adres van anderen zonder eerst in de spiegel te kijken.
|
Ik vind de topictitel suggestief.
En Rick is nog steeds een gillende keukenmeid. |
De reacties in het Tiswah topic:
nare man Goed idee, er was in Nederland toch al geen vrijheid van meningsuiting. Ook heel charmant gedaan door onze grote CDA-vriend met het uitgestreken doodgraversgezicht, onder het mom van 'het bewaren van de vrede tussen bevolkingsgroepen' stukje bij beetje mensen de mond snoeren. Go christendemocratie Rollo Tomasi Ik weet niet of ik hierom moet lachen of huilen. Rollo Tomasi nare man schreef op 28-07-2005 @ 13:48 : Ook heel charmant gedaan door onze grote CDA-vriend met het uitgestreken doodgraversgezicht Ja, als er iets is dat inbreuk maakt op mijn grondwettelijke vrijheden is het Donners uitstraling wel. CobraKing nare man schreef op 28-07-2005 @ 13:48 : Goed idee, er was in Nederland toch al geen vrijheid van meningsuiting. Tja de 'goeden' lijden eronder.. Maar veel van die mensen hebben laten zien niet met hun vrijheid om te kunnen gaan en dan ben ik wel voor deze wet. Misschien is 1 jaar celstraf wel wat overdreven maar wel terecht voor de mensen die misbruik maken van "grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen grondwettelijke vrijheden ten koste van anderen" zoals Donner het zo mooi verwoordt Verder ben ik het ook niet eens met de topictitel: je belandt echt niet in de cel om je mening.. |
Ik vind als jij mensen werft voor de jihad, je mensen aanzet tot geweld. Volgens mij is dat een misdrijf.
|
Maar moet wel zeggen, dat dit (wetsvoorstel) natuurlijk geld voor alle mensen, en niet specifiek imams.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Tussen iets zeggen en iets doen zit een groot verschil. Als mensen al gestraft worden omdat ze iets zeggen, dan is dat de omgekeerde wereld hier in Nederland.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is vast een Joods complot. :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Net zo min dat opgaat voor andere situaties. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en dan plegen ze maar aanslagen, boeiend, dan hoop ik dat ze vanuit die 'mooie' hemel zien wat ze allemaal missen nu ze dood zijn. |
Citaat:
Doe dat aub dan ook in het omgekeerde geval? Wanneer een allochtoon iets doet, niet meteen alle allochtonen er verantwopordelijk voor houden ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hey, Rick&Mujahideen, een gerichte vraag: waarom stellen de moslims die ik persoonlijk ken zich af waarom zoveel mede-moslims zich zo aanstellen? Dat je moet werken voor erkenning (zoals iedereen) en dat het gezeur beter achterwege gelaten moet worden?
Hebben ze twee gezichten/maskers? Zijn ze geen vroom moslim? Zijn ze teveel verwesterd? What? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06. |