![]() |
wordprobleem
Ik heb een lijst van alle cd's die ik heb opgesteld
maar nu zou ik die graag alfabetisch rangschikken zonder veel moeite natuurlijk bij dit weer... Dus hoe moet ik dat doen met Word? Of kan dit alleen met excel? En hoe dan hier? Alvast bedankt !! |
Geen idee of het in word kan, maar ik denk het niet.
In excell is het heel simpel... Data => sorteren Wat je ook kan doen is: Data => Filter => autofilter. Dan kan je namelijk niet alleen alfabetisch ordenen, maar kan je ook per letter laten zien en zo. Wel niet vergeten om op de eerste regel van excell dan "titeltjes" te zetten, zoals 'Artiest' - ' titel' - 'album' - .... |
Hoe is het gerangschikt?
Code:
CD1 In Excel kun je dan de genoemde weg gebruiken. Dat lijkt mij het meeste simpele, maar voor die dingen gebruik je inderdaad beter Excel (of nog beter Access of een andere database; maar die zijn dan weer iets moeilijker in gebruik). |
Als je ze alleen maar op de albumtitel wilt sorteren kan het net zo goed in Word lijkt mij. Je zet eerst ieder album op een nieuwe regel en selecteert dan uit het menu "Tabel" de optie "Sorteren". Als je de standaardinstellingen hebt laten staan hoef je nu alleen nog maar op "OK" te klikken.
|
Ik sorteer die gewoon in Word. Op elke lijn zet ik: Artiest - Albumtitel en dan doe ik Table > Sort en dan lukt het mooi. Ik weet niet wat jouw bedoeling is en hoe jij het wil sorteren? In Excel heb je natuurlijk nog meer en betere mogelijkheden. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11. |