![]() |
Welke souvenirs mogen - en welke niet?
Ik ga over een paar dagen naar Kenia, en ik wil natuurlijk ook wel wat uit Kenia meenemen naar ons koude kikkerlandje. Ik snap natuurlijk dat je geen stukken olifant mee mag nemen, maar waar ligt de grens precies? Wat mag je wel meenemen naar Nederland en wat niet?
|
zowieso alle neppe merken spullen niet :o
Heb ik wel gedaan, maar ze hadden toen niks gecontroleerd |
neppe spullen mag wel, maar voor eigen gebruik... dus neem niet meer dan 5 á 10 shirtjes/broeken/dvd's ed mee.
Idd geen olifanten of andere bedreigde dieren, geen koraal of schelpen. Niet teveel sigaretten/drank. Er is trouwens een site waar het allemaal opstaat... |
Citaat:
Er is inderdaad een site waar dit soort dingen opstaan maar ik zou het adres echt niet weten, probeer het eens via google? |
ik kom net uit Kenia en kan wel ff uitleggen wat je iig wél mee mag nemen aangezien ik het meehad:
- 2 sloffen sigaretten - een backpack vol met beeldjes, kaarsenstandaards, wandschilderingen, bakjes, potjes, sieraden etc. etc. - een plastic tas handbagage met allemaal nepdvd's (dat laatste was per ongleuk, wilde ik eigenlijk in de echte bagage hebben maar vergeten.. dvd's 3 keer onder scan door, maar niet afgepakt) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Even los van de soort dingen: op je ticket of op de informatie die je er bij krijgt staat ook een bedrag tot waar je dingen gewoon mee mag nemen (ik dacht 165 of 175 euro oid - dat stond er iig bij mij), daarboven moet je het aangeven. Het maakt dan dus niet uit wat het is.
|
Citaat:
|
geen ivoor en koraal ( als ze dat al hebben in kenia.. :D )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13. |