![]() |
Hoe weet je of een site permanent 'down' is?
Mijn eigen site is namelijk down, en de webhoster is ook down. Ze zeggen: Kan pagina niet vinden.
Faillisement ofzo? hoe weet ik wat er aan de hand is? Als ik ze verder niet kan bereiken? |
bel/mail je host...
|
Citaat:
Citaat:
|
Welke host heb je dan?
En wordt je site in Nederland of in het buitenland gehost? |
Faillissement zorgt er in de regel niet voor dat de computers uitgaan ;)
|
Hoe lang is de boel al down?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het zelf ooit meegemaakt met een ander bedrijf. Ze gingen failliet en de deurwaarders konden de volgende dag de servers op de stoep komen ophalen. |
De webhoster heet Netwrite (.nl)en hij is vanaf gistermiddag down. Telefoon wordt niet opgenomen.
Wat zou kunnen, dat de eigenaar op vakantie is en er blikseminslag is geweest en zo de hele boel plat ligt. (het broeierige warme weer vd afgelopen dagen veroorzaakt natuurlijk onweer) Mailtjes komen 'failure' terug... Het bedrijf staat wel nog steeds ingeschreven bij kvk... Snap het niet zo goed, maar vind het echt niet leuk. |
Hahaha, bliksem ingeslagen :D
Hij heeft die servers echt niet onder eigen beheer staan hoor, als hij dat wel zou hebben, zou hij flink dom bezig zijn. |
mja, tis indd meer dat ik dat hoop... :(
|
Wat is de naam van de hoster?
|
Citaat:
|
Netwrite is gewoon down, niet failliet...
De server ligt plat er wordt wel aan gewerkt meen ik.. |
Toevoeging:
Ik hoop dat je zelf backups hebt want hun laatste backup is 3,5 week oud... Server schijnt iig weer te draaien :) |
draait hij weer? ja ik heb natuurlijk backups. als ik die niet zou hebben, oei! Hmm. ik wacht het nog maar even af dan he?
|
Citaat:
Netwrite is zo lek als een mandje. Ik kan zonder enige moete je hele websitje downloaden/defacen. Ook je privé folder waar niemand in zou kunnen komen. Ik meld dit dus aan Stef Sterkenburg(de eigenaar van de eenmanszaak), antwoord hij met een reactie: "Nee, dat kan niet, want we gebruiken bij php opendir beveiliging." :rolleyes: :rolleyes: Die man weet niet waar hij over praat. Een kluns die toevallig een webserver heeft, noem ik hem. En het ergste van alles is dat ik zelfs bij Stef zijn gegevens kan, maar daar maalt hij ook niet om? :confused: Overigens: Ik heb van deze beveiligingslekken geen gebruik gemaakt. |
Ik vraag me af hoe je dat gedaan hebt...
(Nee, niet om het toe te gaan passen daar... :|) |
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk draait het gewoon onder de Apache daemon :) En ik gok eerop dat de httpd daemon gewoon als root draait.. Maar dat wil niet zeggen dat je zomaar alles kunt uitvoeren... Ik denk dat ze de open basedir hebben opengezet (wat idd stom is), vaak kun je dan overigens alleen bestandsnamen ed zien en niet wat er in het bestand staat. |
|
Citaat:
:| |
Citaat:
|
En de overige zijn allemaal negatief..
Kijk niet naar 1 bericht maar naar het merendeel (en weeg de nieuwste zwaarder)... :) |
Ok dan mn eigen ervaring, ik heb er nooit problemen mee, nooit enige downtime en altijd een snelle reactie op mn emails.. :)
|
Citaat:
Daar kun je niet over in discussie gaan. Het is gewoon zoals ik zei. [edit] Zeg trilox, volgens mij heb ik jou en Caroo enkele weken terug in de bus gezien waar ik ook zat.(Lijn 1 - Achtste Barrie)[/edit] |
Geen idee, maar het zou goed kunnen in Eindhoven ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14. |