![]() |
Champions League 2005-2006
De lotingen voor de laatste voorronde zijn zojuist geweest, dus ik dekn dat er weer volop stof is voor een nieuw CL-topic voor het komende seizoen.
De loting van de 3e voorronde: FC Dinamo Tbilisi (GEO) / Brøndby IF (DEN) - AFC Ajax (NED) FC Basel 1893 (SUI) - Werder Bremen (GER) FC Artmedia Bratislava (SVK) / Celtic FC (SCO) - FK Partizan (SCG) / FC Sheriff (MDA) FC Shakhtar Donetsk (UKR) - FC Internazionale Milano (ITA) Shelbourne FC (IRL) / FC Steaua Bucuresti (ROU) - Rosenborg BK (NOR) Manchester United FC (ENG) - Debreceni VSC (HUN) / HNK Hajduk Split (CRO) Malmö FF (SWE) / Maccabi Haifa FC (ISR) - FC Dynamo Kyiv (UKR) / FC Thun (SUI) Everton FC (ENG) - Villarreal CF (ESP) FBK Kaunas (LTU) / Liverpool FC (ENG, holders) - KF Tirana (ALB) / PFC CSKA Sofia (BUL) Sporting Clube de Portugal (POR) - Udinese Calcio (ITA) Vålerenga IF (NOR) /FC Haka (FIN) - Club Brugge KV (BEL) F91 Dudelange (LUX) / SK Rapid Wien (AUT) - FK Rabotnicki (MKD) / FC Lokomotiv Moskva (RUS) RSC Anderlecht (BEL) / PFC Neftchi (AZE) - SK Slavia Praha (CZE) Anorthosis Famagusta FC (CYP) / Trabzonspor (TUR) - Rangers FC (SCO) Real Betis Balompié (ESP) v AS Monaco FC (FRA) Wisla Kraków (POL) v Panathinaikos FC (GRE) Everton - Villareal en Shakhtar - Inter lijken me hele boeiende wedstrijden te worden en de kans dat Ajax het hoofdtoernooi haalt moet met deze loting toch wel groot zijn. |
onderschat Brøndby IF niet hoor, ze hebben een degelijk elftal met een best aardige spits ( Johan Elmander ) en Ajax zal tegen Brøndby moeten, want die hebben reeds uit met 0-2 gewonnen van Dinamo Tbilisi ( ook geen slechte prestatie)
dus ik zeg dat Ajax níet doorgaat naar het hoofdtoernooi |
Citaat:
Maar toch denk ik wel dat Ajax kwalitatief beter moet zijn dan de Denen |
Citaat:
|
Ik denk inderdaad dat Ajax het erg lastig gaat krijgen, maar ze zullen zich er wel doorheen slaan. Ik denk overigens dat ajax' best bet de UEFA cup is, maar goed...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ohja, als je zo gaat beginnen...Heeft PSV eindelijk weer es een topseizoen gehad, worden die ouwe koeien alsnog uit de sloot getrokken. :nono:
|
Jullie hebben een makkie Belg; Slavia Praag. :o
Ik vond het trouwens wel redelijk opvallend dat Celtic met 5-0 eraan ging tegen die Slowaakse ploeg. :| Ik hoop op straks FC Sheriff in de CL. (y) |
Citaat:
:D |
Mja, Brondby. Als Ajax zijnde zou je daarvan moeten kunnen winnen, maar het zal natuurlijk geen makkie worden.
|
Citaat:
|
Het zal geen Celtic worden in het toernooi :(
Verder hoop ik dat Ajax de CL haalt, misschien dat ze daar nog wel redelijk in kunnen presteren, ik heb best vertrouwen in Blind. Brondby moet te doen zijn. |
Citaat:
Club Brugge maakt ook wel een goede kans (y) |
Heenwedstrijden:
Tbilisi (Geo) - Brøndby (Den) 0-2 Dinamo Kiev (Oek) - Thun (Zwi) 2-2 Famagusta (Cy) - Trabzon (Tur) 3-1 Valerengen (Noo) - Haka (Fin) 1-0 Kaunas (Lit) - Liverpool (Eng) 1-3 ANDERLECHT - N.Bakoe (Aze) 5-0 Dudelange (Lux) - R.Wien (Oos) 1-6 Partizan (S&M) - Sjeriff (Mol) 1-0 Malmö (Zwe) - M.Haifa (Isr) 3-2 Skopje (Mac) - Lok.Moskou (Rus) 1-1 Bratislava (Svk) - Celtic (Sch) 5-0 Shelbourne (Ier) - Steaua (Roe) 0-0 Tirana (Alb) - CSKA Sofia (Bul) 0-2 Debrecen (Hon) - H.Split (Kro) 3-0 voor de volledigheid ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet 10 punten halen en het net niet halen en nog kwartfinale halen in de Uefa Cup. |
Citaat:
|
http://teletekst.nos.nl/gif/images/812-01.gif
Shit, 1 doelpunt te weinig voor Celtic :( Brondby voor Ajax dus. |
Returns:
Haka (F) - Valerengen (Noo)* 1-4 0-1 Bakoe (Aze) - ANDERLECHT* 1-0 0-5 Lok.Moskou (Rus)* - Skopje (Mac) 2-0 1-1 M.Haifa (Isr) - Malmö (Zwe)* 2-2 2-3 Trabzon (Tur) - Famagusta (Cyp)* 1-0 1-3 Sjeriff (Mol) - Partizan (S&M)* 0-1 0-1 Steaua (Roe)* - Shelbourne (Ier) 4-1 0-0 CSKA Sofia (Bul)* - Tirana (Alb) 2-0 2-0 Brøndby (Den)* - Tbilisi (Geo) 3-1 2-0 H.Split (Kro) - Debrecen (Hon)* 0-5 0-3 R.Wien (Oos)* - Dudelange (Lux) 3-2 6-1 Thun (Zwi)* - Dinamo Kiev (Oek) 1-0 2-2 Celtic (Sch) - Bratislava (Svk)* 4-0 0-5 Liverpool (Eng)* - Kaunas (Lit) 2-0 3-1 Derde voorronde: Valerengen (Noo) - CL.BRUGGE ANDERLECHT - Sl.Praag (Tsj) FC Basel (Zwi) - W.Bremen (Dui) A.Bratislava (Svk) - Partizan (S&M) Sj.Donjetsk (Oek) - Inter (Ita) Steaua B'karest (Roe) - Rosenborg (Noo) Manchester Utd (Eng) - Debrecen (Hon) Malmö (Zwe) - Thun (Zwi) Everton (Eng) - Villarreal (Spa) Liverpool (Eng) - CSKA Sofia (Bul) Sporting (Por) - Udinese (Ita) Rapid Wien (Oos) - Lok.Moskou (Rus) A.Famagusta (Cyp) - Rangers (Sch) Brøndby (Den) - Ajax (Ned) Betis (Spa) - Monaco (Fra) Wisla Krakau (Pol) - Panathinaikos (Gr) Daar rolt dus in ieder geval één verrassing uit: de winnaar Malmö - FC Thun. |
Malmö was vroeger een grote club :o
Die staat in zo'n voetbalplaatjes boek van 1988 :o |
2-2, het had erger gekund voor Ajax :o
|
Citaat:
|
De uitslagen van de Vanavond:
Brøndby - Ajax 2-2 Zat er al dik in, komt ws wel goed in de return Anderlecht - Slavia Praag 2-1 Mooie wedstrijd, anderlecht kreeg veel te weinig Malmö FF - FC Thun 0-1 Verrassende uitslag, had Malmö hoger ingeschat Petrzalka - Partizan Belgrado Na Celtic nu ook Partizan eraan? St.Boekarest - Rosenborg BK 1-1 Mooie uitgangspositie voor de Noren Sjachtar Donetsk - Internazionale 0-2 Geen verrassing FC Basel - Werder Bremen 2-1 Opmerkelijke uitslag CSKA Sofia Liverpool 1-3 Liverpool haalt het ws wel Rapid Wien - Lokomotiv Moskou 1-1 Ligt helemaal open Sporting Portugal - Udinese 0-1 (Tussenstand) Een verrassende uitslag lijkt in de maak |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Slavia werd trouwens wel héél slecht voorgesteld, want ik vond het allesbehalve een slechte ploeg. Zeer intensief loopvermogen in de ploeg met een sterk middenveld (alhoewel dat ook wel kwam door het 3-mansmid van Anderlecht) en technisch zeker geen knoeiers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ajax heeft nogal de neiging om "kleine" clubs te onderschatten en ze verliezen daar dus te vaak van. In de Champions League spelen dan wel veel betere clubs dan Ajax, maar ik denk dat Ajax er dan veel meer voor vecht en dat ze dan nog redelijk ver kunnen komen. |
Citaat:
|
Jeuj, waarschijnlijk ook dit seizoen CL voor Liverpool! :)
Haha, geeft Ajax het nog knullig weg in de laatste minuut. :p Maar het was wel een terechte uitslag. Ajax was echt niet top. Maar 2-2 is een goede uitgangspositie, met winst of 0-0 of 1-1 zit je al in de CL. Thuis gewoon afmaken die handel lijkt me. (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat Ajax vaak kleine tegenstanders onderschat is wat mij betreft een feit. Als je ziet hoe klungelig ze vaak spelen tegen bepaalde clubs, dan is dat echt niet omdat de tegenstander beter is dan Ajax (wel in die wedstrijd soms maar ik neem aan dat jullie me wel begrijpen). Je kan het flink stom noemen dat je clubs in de UEFA cup onderschat, ik noem het in veel gevallen heel logische... Ze zullen clubs in enkele gevallen bewust onderschatten, maar in de meeste gevallen gaat dat onbewust. En daar heeft ieder team wel eens last van, alleen Ajax heeft het naar mijn mening veel te vaak... |
AC Milan haalt de finale terwijl ze tussendoor erg zwakke wedstrijden hebben gespeeld. Dát is kwaliteit. Als ajax constant op het puntje van de tenen moet lopen, is het logisch dat het een keer misgaat, de verwachtingen zijn ook veel te hoog.
|
Citaat:
De verwachtingen zullen dit jaar bij PSV weer te hoog liggen, zo gaat dat altijd met clubs die gepresteerd hebben. En over het algemeen word er denk ik net iets meer van Ajax verwacht, ik denk dat dat komt door de history van Ajax. |
De uitslagen van dinsdag:
Lokomot.Moskou - Rapid Wien 0-1 (1-1) FC Thun - Malmö FF 3-0 (1-0) Rosenborg BK - St.Boekarest 3-2 (1-1) Udinese - Sport.Portugal 3-2 (1-0) AS Monaco - Betis Sevilla 2-2 (0-1) Partiz.Belgrado - Petrzalka 0-0 (0-0) wns Liverpool - CSKA Sofia 0-1 (3-1) Panathinaikos - Wisla Krakow 4-1 (1-3) nv De uitschakelingen van Malmö, Sporting, Monaco en Partizan verrassen mij toch heel erg. Denk ook niet dat vooral Thun, Rapied Wien en Petrzalka iets te zoeken hebben in de CL :o |
Hehe FC Thun in de CL. :cool: Jammer dat Wisla Krakow werd uitgeschakeld. :(
|
Citaat:
Trouwens FC Thun versloeg in de 2de ronde ook al een redelijk team met gemak ik verwacht er veel van:p |
Van Petrzalka ook zeker na die wedstrijd tegen Celtic :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03. |