![]() |
Het eiland van groen en grijs
Het eiland van groen en grijs
De smaragd en witte branding beukt in op het land bespat mijn gezicht, of is het een traan? Een stemmige bries die het hoofddeksel licht van de jutter die iemand in het water ziet staan Bij de scherpzoute rotsen baren de baren een groengrijszilver klippenfiguur. Dat ben ik. Lekker rondgezworven vandaag in de buurt van Penzance :) |
Wat ben je eng vaak online voor iemand op vakantie :o
Bij de scherpzoute rotsen baren de baren een groengrijszilver klippenfiguur. Dat ben ik. Dat kan ik me nou helemaal voorstellen. Eigenlijk moet er een foto bij :o Verder vind ik hem..., ik weet niet, typisch, typisch voor jou ook, maar ook mooi. Een stemmige bries die het hoofddeksel licht van de jutter die iemand in het water ziet staan is erg mooi :) |
Ik vind dit gedicht erg mooi, Not for Sale. Ik vind je beschrijvingen mooi en ook het einde, simpelweg 'Dat ben ik' vind ik leuk. Niets op aan te merken (okay, behalve dan dat het mijn gezicht moet zijn) en het leest heerlijk weg: je roept een erg mooi beeld op.
|
mooie beelden, het roept een soort (latere dan toch) Paul Snoek-achtige atmosfeer op (moest je die man kennen).
:( Wil weg ook uit dit saaie regenachtige land |
@Thoughtful:
eng vaak? :o Toch minder dan een kwartier per hoor, gemiddeld. Da's toch niks? :) En, o, er is een foto bij :) (het eiland dat model stond heet St. Michael's Mount). Hoe bedoel je typisch? Als in 'typisch jou' , of 'ik vind het een beetje 'typisch' ' ? ;) @Re3m: Dankje :) Jij en Thoughtful zijn bijna altijd de eersten die reageren op mijn gedichten, geloof ik :cool: De toetsen in de internetcel waar ik stond waren plakkerig en weigerachtig, vandaar de weggevallen letter :) @Disintegration Paul Snoek ken ik niet. Bij deze toegevoegd aan toekomstige leeslijst :) (y) Offtopic: Nu ben ik in Kilkenny, Ierland. Superleuk stadje met een bizarre 40 meter hoge toren uit de 9e eeuw :eek:. 3 meter doorsnee, omhoog via gammele ladders. Maar het uitzicht is het waard. Echt Ierland, zoiets :cool: |
Ik vind het gedicht erg mooi! Fijn beschrijvend, mooie zee-woorden, woorden waarbij ik ook een groen-grijs gevoel krijg (ja, hoe leg je dat uit?).
Ik weet alleen niet of ik de laatste regel zo mooi vind. Wat er staat moet blijven staan (ehh, de inhoud van de zin, dus), maar ik zou hem wat dromeriger willen zien, omdat dit me te zakelijk in de oren klinkt en dat past niet bij mijn beeld van het gedicht. Je bent in Ierland? Daar wil ik nou altijd al heen, en dit gedicht deed me er al aan denken (weet niet of je er al was toen je het schreef, maar wat doet het ertoe;)). Mooi daar? *wil inlichtingen inwinnen voor eventuele eigen trip erheen*. |
Offtopic: Toen ik het schreef was ik in Penzance, Cornwall. Het mooiste stuk Engeland dat ik heb gezien. Sinds gisteren ben ik in Ierland, tweede keer, 2 jaar geleden ook (zie fotoboek ;)). Land is fantastisch, ben helemaal verliefd :o
|
Not for Sale, als je je wilt verdiepen in de wonderlijke wereld van Paul Snoek, dan raad ik je zijn bundel "Schildersverdriet" aan, een prachtig kleinnood dat elke dichter op zijn boekenplank staan zou moeten hebben...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03. |