![]() |
[windows] windows 95 upgraden naar windows 98 ZONDER cd-rom
Gaat dat? :P
Ik zou graag op mijn oude prehistorische laptopje (Compaq Contura 400) windows 98 willen hebben in plaats van windows 95. Dan zou ik namelijk een programmaatje kunnen installeren dat alleen maar voor OS vanaf win 98 is gemaakt. in dat ding zit 1. geen cd-rom 2. geen usb-connectie iemand enig idee? ooit kwam win 95 met zo'n 30 floppies,.. *slik* er moet toch een andere manier zijn? want dan zou ik op de 1 of andere manier windows 98 in floppies krijgen en wellicht gaat dat de 30 stuks voorbij. :s |
ehm, ja...
is lastig. T is geen Debian, immers :) Zittie aangesloten op een netwerk? Bijna alle opties zijn anders zinloos. Wat je kunt proberen is met een programma als vmware (no less) te booten vanaf een ISO van de CDROM op netwerk/harde schijf. Of met smart boot manager iets proberen, als je er (tijdelijk) een cdromspeler in kan zetten, kan je met SBM ervanaf booten, werkt ook met 486's, sterker nog ik het dat gedaan. Of het met netwerken kan, weet ik niet. Of, laatste optie, je vervangt handmatig alle belangrijke bestanden in een DOS of midnight commander omgeving. (In 't laatste geval voldoet een simpele bootfloppy en een ISO wel). |
Het is beschikbaar op flopies..
Maar gezien de specs betwijfel ik wel of het draait... |
Citaat:
Kijk hier eens zou ik zeggen: http://www.cool-prices.nl/index.php/19,hid--8 Voor het uitwisselen van bestanden met school/werk etc. zou ik gaan voor een memorystick. Maarrrrr mocht je toch willen kloten met je laptop dan adviseer ik je om Windows 98 te downloaden (aangenomen dat je wel een netwerkkaart hebt). En anders zou je eens moeten kijken of er iemand is die een oude externe zipdrive/tapestreamer heeft die op de paralellepoort past. Ik heb zo'n ding, dus als je wilt lenen moet je maar PM'en. |
Citaat:
|
probeer een parallelle CD-ROM speler te lenen ofzoiets.
Ik heb zo'n ding al járen liggen voor dat doel, zo'n ding sluit je aan op je printerpoort. |
Hardeschijf uitbouwen en daar de win98 setup bestanden op zetten. in dos gaan installeren. :)
|
Citaat:
|
Externe CD-ROM drive lijkt me de beste oplossing, denk dat Gatara ook niet direct zin heeft die hele laptop open te schroeven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
(Geen idee meer hoe snel het is, heb dat spul al jaren niet meer gebruikt) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
simpel, koop een hele zooi diskettes, download winzip, en verspreid de setup over tig diskettes.
daarna weer unzippen op je systeem, en de setup draaien. |
winzip start je niet in dos. :) (zover ik weet dan). via flop is de enige manier dat hij info kan krijgen (geen netwerk of iets. want anders kan je kijken of je via netwerk hem kan vinden via dos. anders ehh succes met de floppi
|
Citaat:
|
seriële nulmodemkabel...
|
Citaat:
en daarna: Citaat:
|
Citaat:
een andere pc ofzo? (heeft ze die?) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06. |