![]() |
Pretnison tegen rugpijn?
Het is een vriendin van mij in de rug geschoten en ze gaat over 2 dagen op vakantie..
Weet iemand of pretnison daar tegen werkt? Men zegt dat t een paardenmiddel is... |
Twee dagen betekent dat ze nog genoeg tijd heeft om snel naar de huisarts (weekendarts) te gaan, er naar te laten kijken en een receptje te krijgen voor een pijnstiller/wat dan ook. Lijkt me verstandiger om dat te doen zo voor de vakantie, weet je iig waar je aan toe bent wanneer je op vakantie gaat.
|
ik ken t middel niet maar t lijkt mij idem een beter idee gewoon ff langs de huisarts/weekendarts te gaan..
|
Prednison is een onstekingsremmer/remmer van het immuunsysteem. De kans is dus sowieso erg klein dat het iets helpt tegen in de rug schieten en is daarnaast een bijzonder gevaarlijk geneesmiddel om zo maar even te gebruiken. :nono:
Naar de huisarts dus en die schrijft waarschijnlijk pijnstillers voor of iets dergelijks. |
Citaat:
|
prednison krijg je ook alleen op recept...
maar ik weet niet in hoeverre er preTnison bestaat...(daar struikelde ik ff over) |
Citaat:
|
Oh ja, 't is op recept, dat mag je nooit zomaar van iemand anders gaan slikken!
|
idd je kunt het alleen op recept krijgen en als je het gebruikt is de kans groot dat je opzwelt want je houdt namelijk door pretnison heel veel vocht vast. Past ze straks niet meer in dr kleren....
|
Weekend- of nachtdienst, gewoon zeggen dat ze er verschrikkelijk veel last van heeft en niet kan slapen van de pijn. Niet zomaar op eigen houtje medicatie gaan slikken die niet aan jou is voorgeschreven, dat is echt het domste wat je kunt doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als je denkt dat prednison prima kan bij rugpijn, dan kun je dat maar beter laten :D |
Citaat:
|
Citaat:
en verder denk ik niet dat prednison helpt tegen de rugpijn ->zie mijn eerdere post :) |
Citaat:
(niet dat ik zo begaafd ben, maar je laatste regel :o ) |
Dat is met recht de domste vraag die je ooit kunt stellen.
Hoe haal je het sowieso in je hoofd om tegen iets 'simpels' als rugpijn prednison te willen gebruiken. Het is een middel dat pas wordt gebruikt als andere dingen niet helpen. Heb je de bijsluiter ervan weleens gelezen? Zelfs toen ik het mocht slikken heb ik het niet gedaan. Stom rot spul. Beetje gefrustreerd :o |
Ze kan beter iets aan de oorzaak laten doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |