![]() |
Verjaardagshapjes
Wat zijn nou leuke hapjes om te serveren op een verjaardagsfeestje? Ik doel op de gezondere varianten.. :)
(dus geen kaas, worst, taart, nootjes) Iemand ideeën? :o |
komkommer en daar een dipsaus bij maken
van die kleine stukjes vrucht uit blik is ook altijd lekker |
Bloemkool met dipsaus is ook lekker (y)
|
Watermeloen.
|
Citaat:
Kleine stukjes uit blik + tandenstokers (of hoe die stokjes ook heten :o ) (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ken je die reclame niet van die slasaus. Dat allemaal mensen sla eten met slasaus als chips met dipsaus
|
|
Citaat:
|
Citaat:
Dolmas! (met rijst gevulde wijnbladeren) |
Metworst (y), komkommer, party snacks, pizza hapjes, van die bladerdeeghapjes.
|
Citaat:
Maargoed.. een maat van mij had laatst een tuinfeest. Daar had hij Komkommer (plakken van +/-1,5cm dik) de binnenkant wat van uitgeholt en die gevult met tonijnsalade, was heerlijk :o |
Fingersandwiches (y)
|
Bowl.
Of Sangria:o |
Citaat:
Zorg wel dat je veel variatie hebt ;) |
Please, please, please... wees wat duidelijker! Kunnen jullie me niet uitleggen hoe ik het moet maken enzo... :rolleyes:
Ik bedoel.... wat zijn wijnbladeren :bloos: ... etc. Of mss weten jullie site met simpele/gezonde hapjes ... Ik moet het wel kunnen maken. :p (by the way: je hebt ook garnalen in gefrituurde deegbladeren (y) ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lol, hoe vet denk je dat bladerdeeg is? Kun je beter een stukje kaas eten hoor.
|
Citaat:
|
Citaat:
Geen idee, ik ben niet zo thuis in de turkse keuken :) Bowl: Een blik fruitcocktail (meerdere als je veel mensen verwacht) in een schaal mikken, gooi daar een koolzuurhoudende fruitdrank bij (sinas/cassis, spa rood kan eventueel ook maar dan is het vrij smaakloos:P) Je kan ook nog allerlei varianten maken met alcohol :o Tonijnsalade (wat ik eerder had vermeld in die komkommerschijfjes): Een blikje tonijn (in olie), goed uit laten lekken (niet TE goed, anders wordt het droog). Gooi daar een flinke lepel mayonaise bij (fritesaus kan eventueel ook, minder vet). Snij een aantal zilveruitjes heel fijn, samen met een paar cournichon's (is dat goed getypt? :confused: ) gooi dat er ook bij. Goed roeren, textuut is in dit geval niet zo heel belangrijk, zorg er gewoon voor dat er geen grote stukken tonijn meer inzitten (y) Dipsaus vroeg je ook naar las ik:) Dipsaus is echt niet moeilijk te maken, het ligt eraan wat je wilt dippen... Wil je iets fris? Maak het dan op basis van yoghurt dressing, daar zou je een klein beetje mayonaise bij kunnen doen om het wat aan te dikken. Wees creatief :) |
Dolmas kun je in de turske supermarkt kopen, als er een in de buurt zit. Misschien hebben ze ze ook wel bij de c1000 of AH maar dat weet ik niet.
|
Tonijnsalade hebben ze ook kant-en-klaar, dipsaus trouwens ook en anders kan je zo'n aanmaakzakje van Duyvis pakken.
|
wortel gesneden als frietjes met sausje, cherrietomaatjes?
|
Allerlei fruit in een schaaltjes doen of in één schaal, als fruitsalade. Rauwe groentes in reepjes snijden en dipsaus erbij doen (in de supermarkt heb je zakjes dipsauspoeder, waar je mayonaise en water bij moet doen). Toastjes met salades. Maar echt heel gezond is het allemaal niet hoor. Niet zo moeilijk doen op een verjaardag. :)
|
Citaat:
Ik ben ook wel een rauwe groente eter dus jah dan vindt je het snel lekker... Radijs kan ook lekker zijn met een sausje... Dat groene groenten in een steel, Selderij vinden sommige mensen rauw lekker. Ik zelf ben er geen voorstander van maar me zus vindt het heerlijk.. Rababer zou eventueel ook wel kunnen, hoewel het super super zuur is (wat ik zelf heeeeerlijk vind, maar de meeste mensen niet..) Voor de rest, kersen, pruimen, perziken, bramen en druiven zijn altijd wel lekker, hoewel voor een paar nog niet echt het tijd van het jaar is.. (maar dan wordt het meer een fruit feesje...) |
Bowl vind ik lekker als je dubbelfriss neemt en daar een blik fruitcocktail in gooit of verse vruchtjes (das ook gezonder) :)
|
Het probleem van allerlei dipsausjes ed is vaak wel dat die niet zo gezond zijn. Maar goed, dat is maar net hoe je het zelf maakt natuurlijk.;)
|
Citaat:
|
Komkommer, reepjes paprika, augurken, olijven
|
Allemaal hele leuke ideeën, ik ga er zeker iets mee doen! (y)
|
augurken gewikkeld in plakje ham of boterhamworst
ananas gewikkeld in plakje ham meloen gewikkeld in plakje ham |
ook wel leuk is komkommer met kaasschaaf plakjes van maken. Dat op een satestokje met kaas ertussen. ( tis wel kaas maar wel leuker dan een blokje kaas ;))
en ham met asperges erin. |
Bladerdeegflapjes met iets erin. Half of zelfs kwart stuk bladerdeeg, daar wat vulling op, dichtvouwen en in de oven
bijv. gevuld met: spinazie met kaas (geiten ofzo) cocktailworstje, Appel en rozijnen (een mini-appelflap dus) Gehaktmengsel enz. |
Ham met Asperges
Augurken met Snijworst Worteltjes, Komkommer-stukjes, Radijsjes En {galia}meloen met Ardennerham is ook een goede aanrader :D |
Citaat:
|
cherrytomaatjes door de helft en dan uitlepelen en vullen met kruidenkaas (y)
en dan het uitgelepelde in de blender met wat verse basilicum (voor jezelf dan) :) |
Citaat:
|
rijg een paar stukjes fruit aan een prikker > fruitspiesje (y)
|
wat ik een keer heb gemaakt voor uitdelen in de klas (k was 10):
koop een verse ananas en hol die uit. Dan koop je van die prikkers met gekleurde sliertjes eraan (ik noemde dat altijd 'toverstokjes' ik weet niet hoe ze echt heten :D). Op die dingetjes doe je stukjes ananas, druifjes, stukjes kaas of worst (mja... toch wel), of weet ik veel! Dan prik je die 'toverstokjes' in de ananas! Voila: ziet er superleuk uit. |
Citaat:
ik vind ze overigens niet te pruimen :o |
- Bladerdeeg met stukje fruit erop (en dan geen roomboter bladerdeeg ;)) Dan neem je een stukje bladerdeeg en daar doe je een klein beetje jam op, dan leg je er stukjes fruit enzo op (Y)...
- Kleine tomaatjes doordemidden doen en dat met een coctailprikkertje in een stukje komkommer prikken...staat erg leuk :). - Japanse mix, dat staat in de supermarkt bij de nootjes en chips enzo en dat is veel minder vet dan nootjes en staat erg leuk in een schaaltje. en nu is mn inspiratie verder weer op... |
toastjes met zelfgemaakte salades, bijvoorbeeld een eiersalade ofzo. Erg lekker!
Bloemkool moet je met de 'carnaval'dipsaus van de Dyuvis doen. Staat vaak bij ons op tafel, heerlijk! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32. |