![]() |
win xp - legale versie controle voor updates (WTF) - DISCUSSIE
Wat vinden jullie hier nou van? Ik vind het ronduit matig van M$ dat die arme studenten nu geen XP meer kunnen draaien zonder legale versie te hebben. De gemiddelde student kan zich zoiets toch niet veroorloven?!
|
Je kunt het wel draaien, alleen geen updates downloaden.
|
t gaat volgens mij niet om de windowsupdates die je automatisch krijgt, maar om extra updates als bijv mediaplayer10 en microsoft anti-spyware.
Bovendien zijn bij veel universiteiten, hbo's, roc's en wellicht ook middelbare scholen voor zeer schappelijke prijzen (2 tientjes ofzo) Windows XP Pro's te koop met een legale licentie :) Nadeel ervan is dat je er alleen gebruik van mag maken als je op de school zit of werkt waar je je XP gekocht hebt.... |
Automatische updates werken nog wel.
Verder... tja, moet je het maar gewoon kopen. "Arme studenten" kunnen idd voor een paar tientjes gewoon een legale versie van XP kopen (check surfspot.nl) dus dat is gewoon een kutsmoes. |
Precies, downloaden is illegaal, live with it.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
WMP10 suckt, en voor ms antispyware zijn genoeg alternatieven. Bovendien kun je de securityupdates nog gewoon downloaden.. Dus wat is het probleem?
Ik vind het best slim gedaan van Ms, op deze manier laten ze (juist) nog ruimte open voor de arme student.. |
Citaat:
|
Wat is Microsoft gemeen om te verwachten dat gebruikers betalen voor hun producten! T3h 3v0l B1ll Gate$$$ (die gerust 20 miljard aan goede doelen geeft...)!
|
Christ, je drinkt even twee weekends de helft van het bier dat je normaal drinkt en je hebt een studentenlicentie van XP. Boohoo.
|
Citaat:
|
Als je de volle mep moest betalen, ok, maar voor een lullige 27 euro's een onderwijs/medische licentie halen, ga weg, dat kan iedereen betalen.
|
Citaat:
|
Wat iedereen al zegt :)
En mocht het over een poosje zo wezen dat je ze écht niet meer kunt downloaden zou ik het zonder doen, als windows helemaal dichtgeslipt is gewoon een format C:\. |
illegaal OK, maar ga dan ook niet lopen zeuren ....
|
Er zijn al lang manieren om je ilegale Windows wel legaal te maken maar die mag ik hier niet posten :P.
En om ook op het topic te reageren: Ik vind dit een goede actie van MS. Je moet nou eenmaal betalen om Windows te kunnen gebruiken. Als dat vervolgens niet gebeurd dan is het logisch dat ms dingen gaat doen om dat te voorkomen. |
who needs windows
|
Offtopic:
Het gros, :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(ok, strikt gezien mag ik dit XP en Office ook niet hebben met deze licensie, maar dat is dan weer waar ik de grens waar het me niet kan schelen trek) |
de beveiligingsupdates draaien nog wel, en dat is heel erg netjes.
Wat zeiken jullie nou, je krijgt dat (rot)systeem gratis bij een computer, die je tegenwoordig al voor 300,400 eur hebt.. En als je het niet hebt, dan is er niemand die een geweer tegen je hoofd zet om t te kopen of te gebruiken. En verder kun je inderdaad nog altijd een systeem als linux of freebsd/pc-bsd gebruiken. Met ubuntu is er echt geen excuus voor het illegaal draaien van windows. |
Je weet cker niet, dat er hele handige studenten zijn, die gewoon iets maken waardoor het gewoon door kan gaan? :cool:
|
Ja ik vind het best, ik heb WinXP via school gehaald voor 2 tientjes dus het maakt mij weinig uit.
|
Waarom vinden mensen het nou zo vreemd om te betalen voor producten die ze gebruiken? :s
Of is dit weer iets typisch nederlands?> |
Citaat:
Maar windows krijg je dus NIET gratis bij en pc. de prijs zit er wel mooi bij inbegrepen. Bij mijn pc heb ik gevraagd m er niet bij te krijgen en de prijs ging een stuk omlaag. duh :rolleyes: |
Citaat:
En als je t wel koopt met een pc is het veel goedkoper dan zelf een legale versie (de echte versie verkoopt voor niet minder dan 280 euro :), maar dat zal wel minder zijn voor een studentenversie). |
Citaat:
Dan heb je voor 130 euro een OS dat nu al 4 jaar meegaat... zo duur vind ik het niet eens :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar inderdaad. Het is gewoon absurd om te verwachten dat je Windows gratis krijgt. Dat is één ding...Om dan nog te durven klagen over iets wat je illegaal kopieert en gebruikt... Zoals gezegd, Windows Xp is helemaal niet zo duur als je het een beetje goed weet aan te pakken. |
Citaat:
Verder mis ik in mijn eigen geval in Openoffice geavanceerde opties waar ik echt niet zonder kan, denk aan mailmergen en zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maargoed, als jij een slechte fiets verkoopt, is het nog steeds pas mijn fiets als ik je er geld voor geef :) En ja, je kunt nog altijd gnome met openoffice en gaim (ubuntu), gnome met gnome-office en gaim (slackware / foresight linux) of kde met koffice (slackware, kubuntu) gebruiken. Prima software is dat. :) (Gebruik ook rhythmbox, ik werk op dit moment hard om fuzzy searching daar upstream te krijgen ;) ) |
Ach die zooi hacken ze toch, boeie.
Desnoods leef ik verder op Open Dos. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tuurlijk, dat wel, maar toch is het beter om altijd gewoon die beveiligingsupdates te installeren. Virusscanners vinden ook niet alles. En je hoeft er niet eens zelf iets voor te doen, automatische updates aanzetten en het gebeurt gewoon vanzelf :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou ja, ik herinner me toch een aantal massale beveilingsrampen en virus-uitbraken (was dat nou blaster of een andere?) die alleen maar konden omdat mensen niet de beveiligingsupdates deden en rekenden op een firewal en virusscanner.... :)
verder kun je een hoop gezeik voorkomen door gewoon als niet-administrator te surfen en je computer te gebruiken en bovendien draaien de beveiligingsupdates wel gewoon. Dus als je er echt op staat win xp illegaal te gebruiken, dan is dat jou keuze. gezeik. |
^ Inderdaad. :)
Trouwens... net zelf geprobeerd op mijn reservecomputer: naar Windows Update gaan, laten valideren, foutmelding: geen geldige licentie. Vervolgens bij Extra - Invoegtoepassingen beheren de Windows Genuine Advantage invoegtoepassing uitschakelen, en voila, het werkt weer. :o |
Citaat:
Bedoel je dan een acount welke beperkte rechten heeft wat betreft instaleren e.d.? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02. |