![]() |
Ervaringen met prozac?
Ik ga volgende week naar mn huisarts omdat ik naar een psycholoog wil. Ik zit al jaren in de knoop met mezelf en buiten sommige goede periodes om, is het nooit weggegaan. Ik ben al eerder naar een psycholoog geweest en dat heeft toen vrij weinig geholpen.
Mijn moeder had dezelfde problemen als ik toen ze ongeveer net zo oud was. Zij slikt al sinds mijn leeftijd prozac en voor haar is het echt een uitkomst. Daardoor voelt ze zich niet meer aldoor alleen en depri en kan ze dus meer uit haar leven halen (iets waar ik bang voor ben dat ik dat niet zal doen). Zij opperde dat het misschien ook wel wat voor mij is (ik lijk in alles heel erg op haar en hierin dus ook). Nu ben ik altijd een beetje huiverig voor zulke medicijnen geweest. Mijn moeder zegt dat ze geen bijwerkingen heeft. Maar toch... Als het echt helpt, is het misschien wel de moeite waard, maar ik ben bang dat ik zo emotieloos word oid :) Zijn er mensen die het ook slikken of hebben geslikt? Wat zijn jullie ervaringen? Vertel! |
Ik heb het gebruikt, maar ik kon er niet goed tegen, ik was hele dagen ziek.
Toen ben ik overgestapt op seroxat, die hebben bij mij heel goed gewerkt (Y). Ik heb het nu niet meer nodig gelukkig :) |
Ik wil sowieso geen medicijn slikken waarvan je aan kunt komen. Want aankomen werkt ontzettend slecht tegen mijn problemen. Daarbij is mijn lichaam mn werk :o (Uh, nee, ik bedoel dus dat ik dans ;)). En van prozac val je eerder af dan dat je aankomt... Ik geloof dat dat met andere medicijnen anders kan liggen?
Wat ik ook net las is dat je sekslust zeg maar minder kan worden. Dat wil ik dus ook absoluut niet :nono: :s |
kijk eens op psychologie, een heel topic speciaal over dit soort medicijnen...
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1121843 |
Citaat:
Ik ben er alleen al een tijd weer mee gestopt omdat ik het verschil niet merkte van met of zonder prozac (ja ik heb het lang genoeg gebruikt om zeker te weten dat het werkte). |
Citaat:
|
Dit topic zal wel dicht gaan... Ik plant mn vraag wel neer op dat topic van psychologie...
|
Citaat:
|
aangezien je topic nog open is zal ik ff reageren. :)
Ik heb prozac een tijdje gebruikt maar het was niet echt een succes. De eerste 2 weken was ik er echt ziek van. Ik was continu misselijk en kreeg last van mijn darmen. Ik had zelf het gevoel dat ik er alleen maar depressiever door werd. Ik voelde me alles behalve wat beter, of stabieler. Mijn psychiater dacht dat het wel een beetje werkte dus probeerde ik het nog. Uiteindelijk ben ik ermee gestopt toen ik er teveel innam, toen nam ik de beslissing dat ik ze niet meer wilde. xxxx |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |