![]() |
Probleem met DVD-speler
Hopen dat hier iemand is met verstand van DVD-spelers.
Ik heb Elisabeth Japan (musical) thuis, op een DVD-R. Mijn DVD-speler kan zowel +R als -R aan. Nu heb ik de DVD in de DVD-speler gedaan. Ik krijg eerst wel het intro van de productiemaatschappij, net zoals bij Universal e.d. Daarna krijg ik de melding: Incompactible disc, dan stopt de schijf ook met spelen, hoewel het regiovrij is, zowel de DVD als de speler. Daarna heb ik de DVD in de Playstation 2 gedaan, en daarin word de DVD wel afgespeeld, hetzij in zwart-wit, maar dat doen de meeste van mijn gekopieerde DVD's. Ook word de DVD normaal afgespeeld in de PC. Ditzelfde heb ik geproberd met een DVD van de 3 Musketiers die ook op -R is gebrand, en die word op de DVD-speler wel normaal afgespeeld en op de rest van de media ook. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ? |
Dit hoort niet op de Kantine, maar op Hardware & Techniek. Maar je bent hier nieuw zie ik, dus dat is geen ramp. Ik kan je alvast melden dat het nooit gegarandeerd is dat een DVD-speler die volgens de handleiding zowel -R als +R aankan, ook daadwerkelijk alle -R en +R gebrande films aankan. Het is meer een indicatie van de media die hij in beginsel aankan.
Wat van belang is, is de kwaliteit van de burn zelf, dus de brander waarop en de snelheid waarmee hij is gemaakt, het programma, en de kwaliteit en kwaliteit van de brander waarmee de originele DVD is ingelezen op de computer (ripping). Als dat allemaal niet zo best is dan kun je bij een standalone DVD-speler best eens tegen problemen aanlopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14. |