![]() |
waarom?
Ik heb een vraag
Over sommige dingen in de wereld (ik weet even geen voorbeeld) weten filosofen geen logische verklaring voor, dan gebruiken ze altijd een god in het verhaal maar die god is ook niet logisch te verklaren! Waarom geven ze dan niet gewoon toe dat er geen verklaring voor is in plaats van dat ze 2 dingen vertellen die eigenlijk niet verklaarbaar zijn! |
God is lekker makkelijk.
'Hmm, dit is moeilijk. Ik snap dit niet.' 'HEEFT GOD GEDAAN!!!' 'OOohja, maar dat is logisscccch' :rolleyes: Even serieus. Mensen zoeken graag oplossingen. Goden zijn goede oplossingen. |
Filosofen gebruiken altijd God?
:rolleyes: |
Ten eerste: filosofen in het algemeen? :D
Ten tweede: het is voor veel zielen eenvoudiger te aanvaarden dat er een god is die alles heeft gemaakt dan dat men toegeeft dat men het niet weet. Mensen houden niet van onzekerheid. Een bijna kinderlijke behoefte aan zekerheid dus :) |
Ach, voor wie niet kan accepteren dat we voor sommige vragen nog geen antwoorden hebben is een opperwezen een alternatief.
|
Ik mis je, hier toepasselijke, sig? :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer een filosoof echt een beroep gaat doen op een God dan is het wat mij betreft dag filosofie, hallo theologie.
|
Citaat:
|
Ik vind dit een beetje een zinloze thread zo. Zo van "waarom God" hoort meer op Religie anyway.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52. |