![]() |
Virus ? Help me!
Wie kan mij helpen??? Ik kreeg laatst met Microsoft Outlook een mailtje van iemand. (wel een bekende) waarschijnlijk had hij het virus ook al opgelopen, maar afijn. Als je het mailtje opent begint het gelijk wat te downloaden. Dit duurde ongeveer 1 seconde. In de broncode van het bericht was geen enkele hyperlink te vinden. Ik heb een vaag gerucht gehoord, dat als je een mailtje verzend, dat die naar alle contactpersonen wordt gestuurd. Wie weet wat voor virus dit is en hoe je hem kan verwijderen????
|
Laat gewoon je Virusscanner het werk doen.
dat lukt meestal wel. |
Mijn virusscanner vindt het virus niet ...
Heb ik trouwens al geprobeerd. Wel zo slim :-) |
Kijk ff in je voorkeuren, waarschijnlijk heb je je mail op automatisch downloaden staan, dus zonder eerst te vragen. Als je dat hebt, moet je dat zsm wijzigen, zo voorkom je dat je iets ongewenst download.
|
formateer je PC gewoon ff en begin opnieuw
|
Mja, als je m niet kan verwijderen..
voeg dan ff een nieuw contactpersoon aan je adresboek toe.. als ie zichzelf nog niet heeft verstuurd: een contactpersoon met de volgende gegevens: Voornaam: !0000 Achternaam: !0000 E-mailadres: !0000 Dan verstuurd ie zichzelf niet iig.... |
Yep. Jij hebt een virus. Diezelfde hebben wij ook gehad, althans die van ons had hetzelfde 'symptoom'. Hij downloade heel snel iets, terwijl je niet kon zien wat het was.
Het virus wat wij hadden (en jij waarschijnlijk ook) is het W32 Badtrans virus. Kijk even hier voor meer informatie. Of kijk ff hier, want er is nog een topic over deze. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16. |