![]() |
spoedVWO, sprintVWO, VAVO, topVWO
Hay
ik wil 5 en 6 vwo in 1 jaar doen maar weet echt niet waar.. ik kan helemaal NIKS vinden op internet en de termen die ik hierboven noem heb ik van allerlei forums/fora (weet niet hoe je het schrijft :cool: ). ik ben niet blijven zitten, ik ben 16 jaar en ik wil dus de laatste twee jaar in 1 doen... als iemand mij kan vertellen waar dat kan, welk nummer ik kan bellen of waar ik dat kan vinden, ben ik hem/haar erg dankbaar.. ik ben namelijk echt al dagen aan het zoeken en ik kan serieus NIKS vinden... even voor de duidelijkheid: - GEEN luzac - en de reden doet er niet toe! dus geen gesprekken over dat mensen op het luzac hun diploma kopen enzo... ik hoop echt dat mensen wat weten want ben echt hopeloos.. dankjewel |
Hey,
ik weet dat er zo eentje zit in Enschede. ik dacht trouwens ook dat dat een van de enige school is in Nederland, ik weet niet of dat waar is, maar dat zou dan een verklaring kunnen zijn voor het niks kunnen vinden. |
Citaat:
|
Je moet zoeken onder particuliere scholen, die hebben vrijwel allemaal 2 jaar vwo in 1. Deze heb ik gecheckt en dit zijn wel ongeveer de enige scholen die in kon vinden.
-Vrijbergen (Leiden) -De Amsterdamse school - De nieuwe school (Amsterdam) -Stebo (Den Haag en Utrecht) -Instituut Blankestijn (Utrecht) |
|
Volgens mij zit er in Culemborg een school waar je dat kan doen. Weet alleen de naam van die school niet. Ik zal 't eens voor je opzoeken.
**SoMeOne: Blankestijn..? Hm, het beeld wat ik bij blankestijn heb klopt misschien niet hoor, maar ik dacht dat dat voor de wat.. lastigere gevallen was? Nja, 't ligt vast aan mij. :D |
wtf, ik ben al blij met mijn havo diploma :D..
fuck dat vwo :P.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
een aantal ROC's bied een VAVO (Volwassenen Algemeen Vormend Onderwijs; dat kan zowel havo als vwo zijn) aan. ik heb zelf in 2 jaar mn havo-diploma gehaald bij t friesland college (Heerenveen).
het kan ook in 1 jaar, maar dat hing een beetje van je eigen wensen af; als je al op de havo zat en een bepaald niveau hebt (en zin om je rot te werken dat ene jaar) kan t ook wel in 1 jaar. tis mij iig erg goed bevallen, en als ik jou was zou ik eens kijken welke ROC's er bij jou in de buurt zitten en dan eens beginnen met te bellen, vragen of ze dat doen, zo niet dan weten ze wel welke school dat wel doet. overigens heeft een ROC wat mij betreft veel voor op particuliere instellingen; een VAVO bied veel vrijheid, verwacht zelfredzaamheid en discipline van de leerling zonder zeurderig te worden, de begeleiding is goed, maar dus niet overdreven aanwezig, geen aanwezigheidsplicht (maar jij hebt nog leerplicht, dus dat kan wel anders zijn voor jou), je hebt recht op een tegemoetkoming scholieren en veel gemeentes dragen bij in de kosten. |
Ik dacht dat je op het meeste volwassenenonderwijs wel meerdere jaren in één kon doen. Zo heb je in Zwolle het Deltion. Veel mensen van mijn school gaan daar heen als ze (meerdere malen) zijn blijven zitten ofzo. Je lesprogramma wordt dan toegespitst op wat jij nog moet doen. Als je bijvoorbeeld al bepaalde vakken hebt afgesloten, hoef je die niet meer te volgen.
Ik zou gewoon even informeren bij de verschillende instellingen voor volwassenenonderwijs bij je in de buurt. Volgens mij bieden de meeste wel iets dergelijks. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, op een 'normale' school wel. Maar mijn ervaring met het Luzac is dat daar toch vooral lichtelijk hersenloze rijkeluiskindjes opzitten, die zonder het geld van hun ouders waarschijnlijk zonder enige diploma in de bijstand terecht waren gekomen.
Je kunt je sowieso afvragen of het wel nut heeft om een peperdure opleiding te volgen waarbij je 24/7 bij het handje wordt gehouden, want zo werkt het in het echte leven ook niet. Je kunt beter alvast snel wennen aan zelfstandigheid, zelf presteren en verantwoording afleggen aan jezelf. Niet aan een leraar of ouders die gaan schelden omdat ze er 15.000 euro in pompen. |
Citaat:
|
Ik begreep wel dat je het Luzac en soortgelijke bedoelde, maar ik onderstreepte het nog maar even. Het kraagjesgehalte is er inderdaad hoog, een aantal van mijn vrienden heeft het gedaan (sommige waren ook echt van die types, andere niet, sommige haalden het, andere niet).
Maar wat ik ervan gezien heb leidt mij gewoon tot de conclusie dat het niet echt iets is waarvan je nou een realistisch wereldbeeld krijgt. Echt teveel figuren daar beseffen niet eens hoeveel mazzel ze hebben, dat hun ouders er zoveel geld in willen pompen. Die zien het gewoon als vanzelfsprekend dat wanneer je ergens in faalt, er wel iemand achter je staat die ervoor zorgt dat je het toch haalt. |
maar op t 'reguliere' volwassenenonderwijs (bij ROC's, meestal iig) zitten inderdaad veel verschillende mensen met verschillende achtergronden. (ook mensen die nie helemaal sporen trouwens). die diversiteit kan leerzaam zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik doelde vooral op mensen die om vreemde redenen VAVO doen; niet raar opkijken als dat meisje van 15 twee kinderen blijkt te hebben bijvoorbeeld. of als die kerel van 29 een strafblad heeft. maar er zijn ook mensen die om wat normalere redenen er zitten hoor.
|
in almelo volgens mij ook ! ( zie website v saxion ! )
|
Citaat:
|
In Hoorn heb je geloof ik op het osg (van het atlas college) een sprintklas vwo.
|
Citaat:
|
Waarom maak je niet op een gewone manier je VWO af? Bedoel je bent 16 en als je 18 bent is dat vroeg genoeg om aan de universiteit te beginnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Landstede VAVO in Harderwijk en volgens mij zit er ook 1 in Zwolle..
http://www.landstede.nl/ voor adressen etc. je moet wel toestemming vragen aan de schoolambtenaar omdat 16 bent (dat moest ik iig). Ik zelf heb het in twee jaar gedaan, maar dan de 5de overgeslagen (ingewikkeld) maar er was ook een meisje dat de 5de oversloeg en dan meteen in al haar vakken examen deed, dus het moet mogelijk zijn. |
Citaat:
lijkt me ook logisch dat ze op volwassenenonderwijs geen mensen onder de 18 aannemen, maargoed :p |
Citaat:
|
In zwolle kan het ja. Ik ga daar vwo doen aan het deltion college. Je kan kijken op www.deltion.nl en dan zoeken naar vavo hier dus. Als je nog geen 18 bent moet je wel een motivatiebrief schrijven, wil je worden toegelaten.
|
Citaat:
|
Ja, je kan wel naar de VAVO als je nog minderjarig bent. Alleen heb je dan toestemming nodig..
Ik heb alle scholen die hier genoemd worden echt niet kunnen vinden, dus iig bedankt.. Alleen jammer dat ze allemaal zo ver weg zijn.. Utrecht is voor mij de beste optie, want om nou elke dag naar A'dam of Zwolle te gaan, dan ben ik 3 uur onderweg... Iig bedankt voor jullie hulp.. |
Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat je 18 moest zijn om daar heen te gaan!
|
Erasmus college Nederland.... heb je in Haarlem, Eindhoven en Maastricht
|
Er zit ook een VAVO in Breda
|
|
Citaat:
Ik weet ook niet of amerongen onder utrecht of amersfoort valt?Maar als het onder amersfoort valt zou ik daar heen gaan want dan wordt het dus gesubsidieerd. Maar anders moet je hier nog maar even kijken, staat best veel. http://www.rocmn.nl/smartsite.dws?id=115 Succes ermee. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39. |