![]() |
verlooptermijn boete?
ik heb ff een dringend vraagje.
Ik heb ruim 4 maanden geleden een boete gekregen. Nu kreeg ik vandaag de acceptgiro binnen. Maar zit hier dan geen verlooptermijn ofzo aanvast? kus |
ik weet t niet.. ik heb ook wel eens een boete gehad en die kwam ook pas 2 maanden later
|
Ik vind het op zich wel lachwekkend dat er hier zo veel mensen zijn die onder hun boete uit willen komen, om wat voor reden dan ook.
Nee, er is geen verlooptermijn, en zeker geen vier maanden. Je zult gewoon moeten betalen. |
Boetes hebben natuurlijk wel een termijn waarbinnen ze betaald moeten worden. Maar in tegenstelling tot verjaring bij gewone vorderingen, heeft het verlopen van de betalingstermijn bij een boete tot gevolg dat je alleen nog maar méér moet betalen, namelijk een verhoging, en dat je na twee of drie keer de termijn te hebben laten verlopen waarschijnlijk een deurwaarder op de stoep krijgt ;)
|
4 maanden is toch helemaal niet zo heel erg lang...
|
Hey, 4 maanden is idd kort, ik heb twee boetes gehad. de ene had k binnen 3 weken ontvangen, en de ander daar wacht :s k nu al 1 jaar en 4 maanden op. Khoop dat ie nie meer binnenkomt maar we zullen zien...
|
Ik kan binnenkort (over 4 a 8 weken) weer 3 of zelfs 4 boetes verwachten, ondanks dat ik met licht op de fiets reedt, kreeg ik toch een bekeuring, had die kankerjood die beidehand wilde doen wat te te zeiken dat ik geen spatbord en reflector had :mad: . Bij overmaat van ramp kon ik mij ook nog niet legitimeren, dat wordt 50 + 20 + 75 en waarschijnlijk ook nog eens 15 euro (Maar bij die laatste boete heb ik nog enigsinds begrip voor.)
Gelukkig krijg ik vaak geld van mijn lieve moeder, dus dat scheelt. ;) |
Citaat:
Ik heb ze nog altijd binnen 2 of 3 maanden gehad! :o |
Vraag:
Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen? Antwoord: Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken. Bij overschrijding van deze termijnen is een beroep bij de Officier van Justitie aan te raden. Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar. Heeft u een andere, specifieke vraag, ga dan naar: Heeft u vragen? Terug |
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33. |