![]() |
uptime
Weet iemand zo waar/hoe je de uptime bij Win XP (prof) kan vinden?
Hij zit niet meer waar-ie zat onder win'98/ME... (sys-info) anyone knows? |
|
|
Citaat:
|
marc@tsdweb:~$ uptime
8:23am up 137 days, 22:19, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00 marc@tsdweb:~$ Toch iets meer dan 17 minuten http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
CTRL + Alt + Delete indrukken, en daar staat het ergens in de tabbladen.
|
Citaat:
12:45pm up 149 days, 13:38, 1 user, load average: 0.00, 0.01, 0.00 HAH! .. |
Citaat:
Bovendien geil ik niet op uptime, ik zie daar de logica totaal niet van in. |
Citaat:
|
0 days, 5 hours, 8 minutes
ik heb vandaag een systeemupdate gedaan die een herstart nodig maakte en hoogstwaarschijnlijk komt er later vandaag nog een |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeker bij enterprise systemen kost een crash wel iets meer dan 1.5 minuut. Je machine moet rebooten, en alle applicaties moeten weer opgestart worden. Je bent al gauw een half uur down, iets wat met enkele honderden gebruikers erg kostbaar is. Dan tel ik het werk dat verloren gegaan nog niet eens mee. -Desecrator |
Eigenlijk moet er dus een progie zijn, wat gewoon de tijd meet dat je bak helemaal werkend is, dus de tijd dat ie aanstaat dat je er mee kan werken enso, minus de tijd voor reboots, crashes etc, is dat neit een idee?
|
Citaat:
De 5 kan je ook vervangen door 1 of 2 natuurlijk. http://forum.scholieren.com/smile.gif (maar ja... dat geeft weer wat load e.d.) Conan... denkt overigens ook dat de kernel het zelf wel bijhoudt... ergens.. |
\\SPACEY has been up for: 0 day(s), 9 hour(s), 1 minute(s), 9 second(s)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
D:\>uptimei
\\CP*****-A has been up for: 8 day(s), 15 hour(s), 12 minute(s), 15 second(s) |
M'n vorige bakkie had ik nog wel eens dag-en-nacht aanstaan maar ik heb nu een Pentium4 en dat ding maakt zo'n lawaai dat ik 'm snachts gewoon uitzet, uptime of niet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |