![]() |
hartaanval
Waar kan iemand allemaal een hartaanval van krijgen?
|
Niet van Google iig, dus gebruik het maar gewoon (y)
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...oorzaken&meta= |
Maar der is niet alles wat ik vinden wil en het staat er soms ook wat ingewikkeld uitgelegd. Dus ik dacht misschien weet iemand er hier wel ff wat over. Er zijn wel dingen die ik via google kan vinden, maar dat zijn de bekende dingen zoals: roken is slecht enzo. Nee, ik ben echt op zoek ook naar indirecte, of misschien zijn sommige wel gewoon direct, oorzaken.
|
Die site is hartstikke duidelijk hoor.
Je krijgt een hartaanval door het dichtslibben van kransslagaders (de bloedvaten die de bloedvoorziening voor je hartspier verzorgen). Dat dichtslibben gebeurt eerder bij: - Man-zijn (meer mannen dan vrouwen hebben er last van) - Hart- en vaatziekten in de familie (erfelijke aanleg) - Roken (rokers hebben een twee keer zo grote kans op een hartaandoening dan niet-rokers; stoppen met roken doet de kans op hartproblemen binnen 15 jaar tijd weer met 50% afnemen) - Hoge bloeddruk - Voeding met veel cholesterol - Suikerziekte (diabetes mellitus) - Te weinig lichaamsbeweging - Overgewicht - Stress Wat wil je nog meer weten? |
Ik snap niet zo goed wat je wilt weten...
Als je rookt krijg je niet automatisch een hartaanval en niet roken wil niet zeggen dat je nooit een hartaanval krijgt. Verder heeft degene boven me heel duidelijk gezegd wat allemaal meespeelt. Oh ja... wat niet bij het lijstje staat maar wat ook een risico-factor is: weinig groente en fruit eten. |
en chocola?
|
- warmte en koud verschillen
- te veel lichaamsbeweging |
Citaat:
niet goed gezocht via google. type in hart chocola en je krijgt genoeg info |
Citaat:
Kernwoord: Combinatie van factoren :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57. |