![]() |
Kringen in het water
Een warme zomeravond, ik zat in het gras
en mijn hand veroorzaakte in het water dit immense rimpelmeer. En met mijn schouders opgetrokken, angstig in elkaar gedoken, wachtte ik tot de golven de oever raakten. Onderwijl gleden tranen zó in het water, dat meer kringen kreeg dan ooit tevoren. Ik durfde niet te kijken. De aardbeving die daarna volgde, zette mijn leven geheel op haar kant. |
Oh, ik vind dit leuker dan wat je normaal schrijft geloof ik. Of in ieder geval, deze trekt mij wel :)
Onderwijl gleden tranen zó in het water, dat meer kringen kreeg dan ooit tevoren. vind ik op de één of andere manier erg leuk. Alleen de laatste strofe vind ik wat minder, het is zo hard ineens, maar misschien past dat ook juist wel :) |
Citaat:
zette mijn leven op haar kant is weer een heel andere weg in de beeldspraak van tranen/rimpels/water die je in dit gedicht uitbouwd, hoewel het wel van doen heeft met de aardbeving. ik denk en stop me please if I'm intruding: Ik durfde niet te kijken de aardbeving die volgde, verdronk; ?(het meer, de tranen en de kringen)? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00. |