Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Vuile bom (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=123936)

REIE 10-06-2002 21:13

Die preventief opgepakte vuile-bommenmaker leidt de aandacht mooi af van de crisis in het Amerikaanse veiligheidswezen...
Verder is Al-Qaida enorm creatief met zó weinig middelen!

Wat vinden jullie van deze crisis?

REIE

Rabbi Daniel 10-06-2002 21:17

Oké, en wat wil je hiermee zeggen?

Kan wel dicht, lijkt me...

autodropje 10-06-2002 21:19

Citaat:

REIE schreef:

Verder is Al-Qaida enorm creatief met zó weinig middelen!

De VS noemen iets ook wel erg snel de schuld van Al-Qaida

Not for Sale 11-06-2002 13:34

Citaat:

autodropje schreef:

De VS noemen iets ook wel erg snel de schuld van Al-Qaida

mwa hij is een aantal keer op reis naar Pakistan geweest en een van die gevangenen van Al-Qaida, die gozer die ze steeds 'de rechterhand van Bin Laden' noemen (ben ff zijn nam kwijt), die noemde zijn naam. Het zal dus wel kloppen.

Trouwens, alle bommen zijn vuil! :mad:

autodropje 11-06-2002 14:03

Citaat:

Coolkast schreef:

mwa hij is een aantal keer op reis naar Pakistan geweest en een van die gevangenen van Al-Qaida, die gozer die ze steeds 'de rechterhand van Bin Laden' noemen (ben ff zijn nam kwijt), die noemde zijn naam. Het zal dus wel kloppen.

Trouwens, alle bommen zijn vuil! :mad:

heeft ie dat vrijwillig toegegeven? Ik vraag me echt af wat je van die info van Amerika de laatste tijd nog moet geloven. Ik ben bang dat ze nog al snel mensen oppakken en verhalen daarbij hebben.

tacidvs 11-06-2002 15:44

En weet je, ze hebben mensen opgepakt omdat ze DISCUSSIEERDEN over het maken van een zgn. 'vuile bom'. Ze hebben zelf 'pure bommen' gegooid. Ze hebben de mond vol van vrijheid en mensenrechten, maar ondertussen martelen ze zelf net zo hard mee. En weet je, je moet helemaal NIKS geloven van wat die lompe yankees blaten...

Mujahid 11-06-2002 16:13

http://www.cbsnews.com/stories/2002/...in511671.shtml

Gatara 11-06-2002 17:21

Citaat:

tacidvs schreef:
En weet je, ze hebben mensen opgepakt omdat ze DISCUSSIEERDEN over het maken van een zgn. 'vuile bom'.
Dan zullen we het maar niet gaan hebben over hoe je zo'n bom maakt in dit forum voordat de FBI op de stoep staat! ;) :D :P

Gatara

Joostje 11-06-2002 19:43

alle bommen zijn vuil

Boogie 11-06-2002 20:52

positief: de inlichtingendiensten voorkomen een aanslag
negatief: er worden nog steeds zware aanslagen beraamd

Not for Sale 12-06-2002 08:57

Citaat:

Joostje schreef:
alle bommen zijn vuil
like I said before :)

Citaat:

tacidvs schreef:
En weet je, ze hebben mensen opgepakt omdat ze DISCUSSIEERDEN over het maken van een zgn. 'vuile bom'.

Ja k heb al wel eens met het idee gespeeld een e-mail corresondentie te beginnen met vrienden over aanslagen en bommen en smokkel enzo, en dan kijken hoe gauw de FBI voor je deur staat.. :rolleyes:

Havock 12-06-2002 09:44

Citaat:

Joostje schreef:
alle bommen zijn vuil
stupid hippie

Citaat:

Coolkast schreef:

like I said before :)

Ja k heb al wel eens met het idee gespeeld een e-mail corresondentie te beginnen met vrienden over aanslagen en bommen en smokkel enzo, en dan kijken hoe gauw de FBI voor je deur staat.. :rolleyes:

niet, want de fbi heeft hier geen flikker te zeggen :p

CIA eerder ^_^'

tacidvs 12-06-2002 13:31

Hetzelfde voor alle mensen die discussiëre over het vermoorden van leraren? Waarom zouden betulbande mensen strenger behandeld moeten worden?

Not for Sale 12-06-2002 16:59

Citaat:

Havock schreef:

niet, want de fbi heeft hier geen flikker te zeggen :p

CIA eerder ^_^'

Whaddevvahhh

CraigDavid 14-06-2002 11:53

theoretisch is het wel leuk en zo, zon bom maken maar in de praktijk is het onmogelijk

als je echt schade aan wil richten heb je aan een vrachtwagen radioactief shit niet genoeg.
(dit is alleen niet zo bij puur uranium, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat je op slag dood ben als je ook maar in de buurt van puur uranium komt)

Het lijkt me heel sterk dat de FBI niet weet dat zon vuile bom niet te maken is dus ik zeg dat het een vuile streek van hun is om de aandacht af te leiden

Gatara 14-06-2002 12:38

Citaat:

CraigDavid schreef:

Het lijkt me heel sterk dat de FBI niet weet dat zon vuile bom niet te maken is dus ik zeg dat het een vuile streek van hun is om de aandacht af te leiden

Verder vind ik het erg vreemd dat een Latino zich bekeerd zou hebben tot moslim en zijn naam zou hebben veranderd.
Jose Padilla zou nu moslim zijn en zijn naam hebben veranderd. Jesus, die latino's zijn zo katholiek als de pest :) dat geloof je toch niet?

Volgens mij is het gewoon een illegale mexicaan die nu onder een andere naam met een verblijfsvergunning in de VS mag wonen! ;)

Gatara
Ps.: de Britse inlichtingendienst zette ook vraagtekens bij dit verhaal (volgens een artikel in de Volkskrant van gisteren)

UnknoWn EntiTy 14-06-2002 13:14

Citaat:

Gatara schreef:

Volgens mij is het gewoon een illegale mexicaan die nu onder een andere naam met een verblijfsvergunning in de VS mag wonen! ;)

Gatara

:D
ik hoop het voor hem ;)

Not for Sale 15-06-2002 12:27

Citaat:

CraigDavid schreef:
als je echt schade aan wil richten heb je aan een vrachtwagen radioactief shit niet genoeg.
(dit is alleen niet zo bij puur uranium, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat je op slag dood ben als je ook maar in de buurt van puur uranium komt)

hoe komt uranium dan in een kerncentrale jochie :rolleyes: :p

halfwaardedikte van een hoeveelheid uranium genoeg voor een atoombom (en zoveel hoef je dus niet te hebben voor een 'vuile' bom) in lood is volgens mij iets van 5 cm ofzo (heeft iemand een BINAS? :) )

Je zou ook een heleboel C-14 en K-40 ((laag)radioactieve isotopen die gewoon in de atmosfeer voorkomen) kunnen opsparen, onder hoge druk in een tank stoppen en aansluiten op de airconditioning van het Huis van Afgevaardigden ofzo. Ik weet niet wat je er mee bereikt maar CraigDavid het is in ieder geval NIET zo dat het gevaar van een terroristische aanval met radioactieve middelen niet bestaat.

CraigDavid 15-06-2002 21:01

Citaat:

Coolkast schreef:

hoe komt uranium dan in een kerncentrale jochie :rolleyes: :p

halfwaardedikte van een hoeveelheid uranium genoeg voor een atoombom (en zoveel hoef je dus niet te hebben voor een 'vuile' bom) in lood is volgens mij iets van 5 cm ofzo (heeft iemand een BINAS? :) )

Je zou ook een heleboel C-14 en K-40 ((laag)radioactieve isotopen die gewoon in de atmosfeer voorkomen) kunnen opsparen, onder hoge druk in een tank stoppen en aansluiten op de airconditioning van het Huis van Afgevaardigden ofzo. Ik weet niet wat je er mee bereikt maar CraigDavid het is in ieder geval NIET zo dat het gevaar van een terroristische aanval met radioactieve middelen niet bestaat.

wat ik bedoel is dat gezien de grootte van de vuile bom die ze op tv lieten zien, je niet zoveel mensen kan besmetten

ze zeiden dat je met zon vuile bom een hele stad kan besmetten en daarvoor heb je veel meer radioactiev shit nodig dan er in die vuile bom past

en BTW, uranium komt niet in kerncentrales, het wordt daar gemaakt

UnknoWn EntiTy 15-06-2002 21:04

Citaat:

CraigDavid schreef:

:D

http://www.uic.com.au/uran.htm

gizmo 16-06-2002 00:06

Citaat:

autodropje schreef:

heeft ie dat vrijwillig toegegeven? Ik vraag me echt af wat je van die info van Amerika de laatste tijd nog moet geloven. Ik ben bang dat ze nog al snel mensen oppakken en verhalen daarbij hebben.

Zo´n gevoel heb ik nou ook precies hetzelfde. Als ik Bush elke keer hoor praten of zoiets weer hoor heb ik degelijk mijn twijfels.

Not for Sale 18-06-2002 10:57

Citaat:

CraigDavid schreef:

Dat is plutonium..

Uraniumerts komt voor in de natuur. Men vindt, reinigt, zuivert, verrijkt, en gebruikt het in kerncentrales al waar het -hocus pocus- verandert in plutonium.

Havock 18-06-2002 12:02

Citaat:

CraigDavid schreef:

wat ik bedoel is dat gezien de grootte van de vuile bom die ze op tv lieten zien, je niet zoveel mensen kan besmetten

ze zeiden dat je met zon vuile bom een hele stad kan besmetten en daarvoor heb je veel meer radioactiev shit nodig dan er in die vuile bom past

mjah...

probleem is dat die troep in het water enzo kan komen.

en geonde mensen kunnen het misschien wel ehbben, maar ik denk dat niemand erop zit te wachten dat ze kinderen opeens licht gaan geven ofzo :S

BBEM 19-06-2002 11:10

ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, hier in nederland iig. Uit het bvb rapport is gebleken dat nederland geen doelwit is van osama omdat het hier natuurlijk vol zit met islamieten en die worden natuurlijk niet gepakt door osama

Havock 19-06-2002 13:03

Citaat:

BBEM schreef:
ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, hier in nederland iig. Uit het bvb rapport is gebleken dat nederland geen doelwit is van osama omdat het hier natuurlijk vol zit met islamieten en die worden natuurlijk niet gepakt door osama
nederland is niet groot...

als ze de VS pakken, pakken ze ons (economisch) ook.

maar je vergeet 1 ding: die extremisten gaan ervan uit dat elke moslim voor hun wil sterven :)

Gatara 19-06-2002 13:47

Citaat:

Havock schreef:

als ze de VS pakken, pakken ze ons (economisch) ook.

Des te meer reden om te proberen om economisch machtiger te zijn als Europa dan de VS :P

Nou.. toch maar niet. Ik wil niet zo asociaal worden als de VS ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.