![]() |
vrijwillig = geen stagevergoeding
he,
Ik ga vanaf september 2005 tot juni 2006 stage lopen voor 3 dagen bij de vrijwilligercentrale. Ik weet dat ze zo weinig kosten willen en moeten maken. Maar nu bedenk ik mij mag dat zo maar in Nederland, iemand die stage loopt en niets krijgt. Ze hebben me verteld dat ik geen vergoeding krijg mocht reiskostenvergoeding nodig zijn dat wel maar ik het ov dus dat gaat niet. |
Stagevergoeding is nooit verplicht.
|
Juist. Bij stage is er geen verplichting je wat voor vergoeding dan ook te betalen.
|
Niet zo gek he? Dat je niets krijgt als je stage loopt bij een VRIJWILLIGERScentrale.
|
:d
|
maar er bestaat toch ook iets als een vrijwilligersvergoeding???
of is dat helemaal vrijwillig als een instelling dat geeft? |
duh !!!!!!!
Niet of ik dat weet, andere mensen weten soms dingen die ik niet weet. |
Citaat:
|
Vrijwilligersvergoeding? Nooit van gehoord. Dan zou het gewoon een arbeidsovereenkomst zijn he ;)
De meeste stageplekken keren je overigens wel iets uit. Vaak een onkosten- of reiskostenvergoeding en een kleine stagevergoeding. Mijn stage (advocatenkantoor) betaalde me ook maar anderhalve euro per uur, eigenlijk puur symbolisch natuurlijk. |
ja hiervoor heb ik stage gelopen bij een organisatie voor gehandicapten mensen (MEE voormalig SPD) ik kreeg een stage vergoeding bij 5 dagen in de week 250 Euro door een dag school was het ongeveer 200 euro in de maand en dat was best lekker (y)
|
Citaat:
|
echte vrijwilligers krijgen geloof ik maximaal 20 euro in de week ofzo
|
Tss, wat een onzin. Dan bedoel ik natuurlijk stage vergoeding!!! Stage maakt deel uit van je opleiding en er wordt tijd en energie in je gestoken om je op te leiden. Dan hoor je ook niet nog eens een vergoeding te krijgen. Als je vakken volgt krijg je daar toch ook geen vergoeding.
Natuurlijk is het makkelijk als je het krijgt en zou ik ook vooraanstaan hoor ;), maar toch is het totaal niet logisch. Ik heb net 9 maanden stage gelopen en geen cent vergoeding gehad. Ik liep ook (gewoon) stage op de universiteit, dat scheelt misschien. Iig is het niet minder zwaar ofzo, elke dag heb ik zo'n 9 uur gewerkt en daardoor heb ik veel ervaring opgedaan, dat is wel voldoende vergoeding. |
Ik heb nu 3x stage gelopen en drie keer een vergoeding gehad, 1e keer € 120 (expeditiekantoor) 2e keer € 150 (groothandel) en derde keer € 250 + € 6,- reiskosten p/d (groot int. transportbedrijf). (alle bedragen zijn p/m)
Maar het is niet verplicht, sommige uit mijn toenmalige klas kregen ook helemaal niets! Maar jah je moet er iets leren, je gaat er niet heen om geld te verdienen! En als je het krijgt is het mooi meegenomen. |
Citaat:
een stagevergoeding is meestal ook niet te vergelijken met een salaris, maar geeft wel aan dat het bedrijf je wel waardeert. 'vakken volgen' != 'stage lopen' trouwens, zit toch echt wel een vrij groot verschil tussen. |
Citaat:
|
teddybeer1983 schreef op 03-08-2005 @ 13:20 :
Tss, wat een onzin. Dan bedoel ik natuurlijk stage vergoeding!!! Stage maakt deel uit van je opleiding en er wordt tijd en energie in je gestoken om je op te leiden. Dan hoor je ook niet nog eens een vergoeding te krijgen. Als je vakken volgt krijg je daar toch ook geen vergoeding. Natuurlijk is het makkelijk als je het krijgt en zou ik ook vooraanstaan hoor ;), maar toch is het totaal niet logisch. Ik heb net 9 maanden stage gelopen en geen cent vergoeding gehad. Ik liep ook (gewoon) stage op de universiteit, dat scheelt misschien. Iig is het niet minder zwaar ofzo, elke dag heb ik zo'n 9 uur gewerkt en daardoor heb ik veel ervaring opgedaan, dat is wel voldoende vergoeding. [/QUOTE] Sorry hoor maar ik moet alles zelf betalen, studie, woning, ect, ect mijn ouders zijn niet meer in mijn leven dus alles wat je krijgt is mooi meegenomen, niet dat ik nu een arme student bent er zijn altijd mensen die het minder hebben dan ik. |
Citaat:
Nu is dat natuurlijk nogal moeilijk naarmate de afstand tussen werknemer en stagiair groter wordt. Zo zal er niemand zijn die van een student-stagiair op een bank of een advocatenkantoor verwacht dat hij op hetzelfde niveau belangrijke en verantwoordelijke werkzaamheden kan verrichten. Doe je stage voor simpeler werkzaamheden dan is een vergoeding wellicht meer op zijn plaats. |
mijn taken bij de vrijwilligercentrale zijn net als andere medewerkers, gespreken voeren met mensen om te kijken of ze wel geschikt zijn, bedrijven bellen enz.
Maar er is ook een vrijwilligersdag op een zaterdag hierbij moet ik ook helpen maar ik kan dan niet omdat ik dan moet werken. (geen zin om een week op water en brood te leven) Kun je dat zo maar zeggen, hoe zouden jullie dat doen?????? |
ja, dat kun je zeggen, maar tis natuurlijk de bedoeling dat je daarover overlegt met je stagebegeleider.
@nare : ja, tuurlijk hangt t af van de werkzaamheden, en snuffelstages hoeven wat mij betreft niet vergoed te worden. maar als je (zoals ik ooit gedaan heb) een half jaar op de ontwikkelafdeling van een softwarebedrijf stage loopt, en een significante bijdrage levert aan het geleverde product (in dit geval een boekhoudsysteem dat door veel bouwbedrijven gebruikt word) dan is een vergoeding wel op zijn plaats, lijkt me. overigens, wat DOET de vrijwilligerscentrale dan vrijwillig eigenlijk ? |
Citaat:
|
Citaat:
Of krijgen zij zo'n vrijwilligersvergoeding? Dan zou ik dat ook vragen. |
Nee, als je stage loopt hoef je niet persé geld te krijgen.
|
Citaat:
|
Ik meen dat het vast staat dat je bij een stage een vergoeding moetkrijgen, maar er zijn zat bedrijven die dat gewoon niet doen. en dan zou je dat kunnen gaan aanvechten enzo, maar dan zou je gek wezen.
|
Het is volgens mij alleen verplicht als het in de CAO opgenomen is en dat is het dus niet altijd.
|
-> WG&R btw
|
Mijn pa betaalt zijn stagelopers zelfs door op de dagen dat ze niet werken, maar op school zitten.
|
Citaat:
|
Vergoeding is niet verplicht hoor. Ik moet 2 jaar stagelopen en ik krijg er geen rooie cent voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb 2 jaar op een basisschool stage-gelopen en ik heb nooit stagevergoeding gehad. Scholen zijn overheidsinstellingen en die betalen geen stagiaires blijkbaar. Wel jammer maar helaas.. Onbetaalde stagelopen is echt niet zo raar..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat is waar maar helaas wel noodzakkelijk in deze wereld waarin we nu leven
|
Citaat:
|
Citaat:
Had ik wel verwacht |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik krijg 2,53 per week stagvergoeding :) :) :)
voor 5 volle dagen werken in de zorg... pfff Sjonge, geef dan niks, en bovendien vraag ik me af wat ze dan eigenlijk vergoeden..? |
Citaat:
Ik zal de boeken er eens op nalezen.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48. |