![]() |
Zuchtje in de storm
Zuchtje in de Storm
Plechtig, prachtig schoon waarachtig de gedachte aan altijd want verborgen in dit wezen zit de lust voor eeuwigheid Want zo nietig en zo min want zo pril nog als begin Kort bestaan, snel afgedaan Als gevangen in haar vorm en nimmer immer zal ze zijn het zuchtje in de storm |
Er ontbreekt iets. Het is te berekend, te simpel, te schoon. Ik word niet meegesleept, niet in de klanken en niet in het ritme.
|
Ik houd er niet van als de titel van een gedicht tegelijkertijd de laatste zin van het gedicht is, maar verder vind ik het eigenlijk best mooi. :) Het leest fijn, je verwoordingen vind ik mooi.
Plechtig, prachtig schoon waarachtig vind ik wat gerijmd, niet echt een mooi begin. Ik houd niet zo van herhalingen, maar de herhaling van 'Want' vind ik eigenlijk wel geslaagd: het geeft een bepaalde sfeer aan het gedicht. Kort bestaan, snel afgedaan vind ik dan wel weer minder: ik heb het gevoel dat ik zoiets al heel vaak heb gelezen, eigenlijk hetzelfde als bij de beginregels. Als gevangen in haar vorm en nimmer immer zal ze zijn het zuchtje in de storm vind ik dan wel weer heel mooi. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03. |