Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Umberto Eco (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1240365)

Viking84 03-08-2005 13:47

Umberto Eco

Zaterdag ga ik naar een verjaardagsfeestje toe en ik wil de jarige graag een boek van Umberto Eco geven. Zelf ben ik nu bezig in De naam van de Roos en ik heb ook De slinger van Foucault gekocht. Nu twijfel ik dus tussen deze twee titels. Ik vind de eerste erg goed, maar wel moeilijk (veel filosofische beschouwingen). Ik vraag me af welke titel jullie zouden kiezen voor iemand die voor het eerst met Eco in aanraking komt. We zijn beiden aardig thuis in de taalfilosofie en de semiotiek, dus op dit vlak zouden er geen problemen moeten zijn. Dus: welk boek zal ik doen? Of toch nog een andere titel van Eco?

duivelaartje 03-08-2005 14:38

Fok!kers? Dat is een ander forum, geloof ik. :o

Ontopic: Ik heb 'De naam van Roos' gelezen, opzich best wel pittig vond ik, maar het viel me niet tegen, mooi boek! Als de jarige op de gebieden die jij noemde wel thuis is, zal hij/zij dit vast ook wel een mooi boek vinden. Het voor mij het enige boek wat ik heb gelezen van Eco, dus ik kan niet oordelen over de andere titels. Maar ik vond deze (y).

Viking84 03-08-2005 15:23

Citaat:

duivelaartje schreef op 03-08-2005 @ 15:38 :
Fok!kers? Dat is een ander forum, geloof ik. :o

Ontopic: Ik heb 'De naam van Roos' gelezen, opzich best wel pittig vond ik, maar het viel me niet tegen, mooi boek! Als de jarige op de gebieden die jij noemde wel thuis is, zal hij/zij dit vast ook wel een mooi boek vinden. Het voor mij het enige boek wat ik heb gelezen van Eco, dus ik kan niet oordelen over de andere titels. Maar ik vond deze (y).

jaja :bloos: ik had dit bericht ff van Fok! gekopieerd ;)

duivelaartje 03-08-2005 17:32

Citaat:

Viking84 schreef op 03-08-2005 @ 16:23 :
jaja :bloos: ik had dit bericht ff van Fok! gekopieerd ;)
En wij scholieren.com komen op de tweede plaats. :(

;)

DEADLOCKED 04-08-2005 12:24

'De mysterieuze vlam van koningin Loana' is ook een erg interessant boek.

Hppa_oud 04-08-2005 14:57

Citaat:

DEADLOCKED schreef op 04-08-2005 @ 13:24 :
'De mysterieuze vlam van koningin Loana' is ook een erg interessant boek.
Maar de nieuwe uitgave van De Slinger van Foucault en De Naam van de Roos zijn veel mooier. Die hebben een mooie, nette hardcover. Het boek dat jij noemt ziet er niet uit. (Nu maakt dat als boek niet zoveel uit, maar als verjaardagscadeau natuurlijk wel een beetje. :))

DEADLOCKED 05-08-2005 11:23

Citaat:

hppa schreef op 04-08-2005 @ 15:57 :
Maar de nieuwe uitgave van De Slinger van Foucault en De Naam van de Roos zijn veel mooier. Die hebben een mooie, nette hardcover. Het boek dat jij noemt ziet er niet uit. (Nu maakt dat als boek niet zoveel uit, maar als verjaardagscadeau natuurlijk wel een beetje. :))
Er zitten wel allemaal leuke plaatjes in. :o

**SoMeOne 05-08-2005 23:32

Baudolino?
Dat is het meest recent. Ik heb hem zelf in de kast staan maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te lezen.

DrunkenMagician 06-08-2005 13:18

De naam van de Roos. Lang geleden dat ik die gelezen heb. Kan er veel over zeggen. En dat doe ik maar niet. Maar het is wel een goed boek. :)

DEADLOCKED 07-08-2005 10:13

Citaat:

**SoMeOne schreef op 06-08-2005 @ 00:32 :
Baudolino?
Dat is het meest recent. Ik heb hem zelf in de kast staan maar ik heb nog geen tijd gehad om hem te lezen.

Niet het meest recent, dat is de mysterieuze vlam van koningin loana.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.